  • 11. Data: 2011-01-15 02:02:27
    Temat: Re: Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Arkadiusz Dymek" <a...@n...bedzie> wrote in message
    news:4d30fbcd$1@news.home.net.pl...

    > Znam przypadki, gdy to się sprawdza. Np. praca w zasadzie stacjonarna i
    > biurowa, tyle, że często w delegacji. Wożenie ze sobą desktopa byłoby
    > pomyłką. Duży laptop się sprawdza - po przyjeździe na miejsce jest
    > rozkładany na biurku i tak sobie stoi tydzień czy dwa. Czasami ważna jest
    > łatwość przewiezienia sprzętu, a już sama poręczność niezbyt.

    A czasami ważne jest też jego zintegrowanie bez osobnego pudła,
    monitora, klawiatury, myszki, głośników, ups'a i kłębowiska kabli...

    Tak czy inaczej wątek nie jest o tym "czy dobrze robię że kupuję laptopa"
    tylko o tym co i za ile mogę kupić w tej klasie za cenę $820/2400zł w PL.
    Wszelkie uwagi na inny temat bez poznania wcześniej mojej sytuacji
    i moich preferencji są niestety stratą czasu - ale gadać nikomu nie bronie
    :-)

  • 12. Data: 2011-01-15 02:04:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Wojtek" <n...@g...pl> wrote in message

    > http://www.ceneo.pl/Laptopy;0112-0;017P0-249329P1-24
    9395-249396P2-249665P3-249804-249807P4-249721-249722
    -249723P5-249759-249762-249764P8-250108.htm

    Dzięki. Nie widzę tam tylko rozróżnienia z/bez blue-ray.
    Ten "mój", ma za 2400 zł brutto blue-raya.

    Swoją drogą ciekawe czy da się go złamać na system europejski...
    A może sam przyjmie taki system od pierwszej puszczonej płyty?
    Tak zrobił laptop Sony z płytą DVD - zapytał w jakim systemie chcę
    operować i ostrzegł że mogę zmienić tylko X razy (nie pamiętam ile).

  • 13. Data: 2011-01-15 02:04:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MC" <m...@g...pl> wrote in message news:igqjij$r9q$1@node1.news.atman.pl...

    > No cóż, desktop i laptop służą do czegoś innego. Wiadomo, że moda nie
    > kieruje się tylko przesłankami racjonalnymi. To samo dotyczy twojej
    > decyzji.

    A co Ty możesz wiedzieć o przesłankach dla mojej decyzji?

  • 14. Data: 2011-01-15 07:38:00
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > A co Ty możesz wiedzieć o przesłankach dla mojej decyzji?

    Sam to napisałeś. Zacytowałem to w pierwszej odpowiedzi.

  • 15. Data: 2011-01-15 08:17:48
    Od: MatJK <m...@o...pl>

    W dniu 15.01.2011 03:04, Pszemol pisze:
> [...]
    > Tak zrobił laptop Sony z płytą DVD - zapytał w jakim systemie chcę
    > operować i ostrzegł że mogę zmienić tylko X razy (nie pamiętam ile).
    Tylko po co upierać się tak przy tym BlueRay, skoro laptop, a dokładnie
    k. graficzna w nim oferuje max. rozdzielczość 1600 x 900? Sensu
    większego w tym wypadku nie widzę.

    W tym przedziale cenowym, na dzień dzisiejszy, godny polecenia jest też
    model: Acer AS7540G-524G50Mn. Ma trochę słabszy CPU, ale też precyzyjnie
    nie określiłeś co będzie na nim głównie robione.

    M.

  • 16. Data: 2011-01-15 08:32:53
    Od: z <z...@g...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Niezmiennie twierdzę, że kupowanie komputera przenośnego do
    > roli stacjonarnego jest równie sensowne i wygodne jak kupo-
    > wanie samochodu dostawczego do dojeżdżania do pracy w centrum
    > miasta.

    Twoje twierdzenie może dla Ciebie jest prawdziwe ale już dla mnie nie.
    Laptop raz służy do pracy i ma podpięty zewnętrzny monitor i klawiaturę,
    raz podpięty jest do niego w salonie telewizor a następnym razem na
    fotelu przeglądam grypy dyskusyjne. Warunki lokalowe mają swoje
    ograniczenia. Wyjeżdża z domu bardzo rzadko ale też się zdarza. Wiem że
    za podobną kasę miałbym szybszą maszynę stacjonarną ale żeby zapewnić
    podobną funkcjonalność musiałbym mieć ze 3 komputery.

    PS. Nie gram. Po 2 latach męki na rozdzielczości 1300x700 już mnie ro
    męczy. 1600x900 byłaby bardzo rozsądna.

  • 17. Data: 2011-01-15 14:24:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MC" <m...@g...pl> wrote in message news:igrisp$vsi$1@node1.news.atman.pl...

    > Sam to napisałeś. Zacytowałem to w pierwszej odpowiedzi.

    Nic nie pisałem o żadnej modzie ani o przesłankach dla mojej decyzji.
    Masz jakieś urojenia kolego. To co napisałem to wyłącznie sugestia,
    że nie interesuje mnie przenośność, długi czas na baterii, ciężar itp...
    Laptop ma pracować stacjonarnie na biurku, czyli "pełnić funkcję" desktopa.
    Resztę dopowiedziałeś sobie o jakiejś modzie używając swojej wyobraźni.

  • 18. Data: 2011-01-15 14:26:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MatJK" <m...@o...pl> wrote in message news:igrl7d$ah9$1@news.onet.pl...

> [...]
    > graficzna w nim oferuje max. rozdzielczość 1600 x 900? Sensu większego w

    Tu już nie chodzi o upieranie się przy BD tylko o porównywanie cenowo
    podobnie wyposażonych laptopów. Jest dosyć oczywiste że laptop ze
    starego typu DVD będzie musiał być tańszy od laptopwa z BD przy innych
    komponentach identycznych.

    > W tym przedziale cenowym, na dzień dzisiejszy, godny polecenia jest też
    > model: Acer AS7540G-524G50Mn. Ma trochę słabszy CPU, ale też precyzyjnie
    > nie określiłeś co będzie na nim głównie robione.

    Dzięki.

  • 19. Data: 2011-01-15 15:09:30
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > "MC" <m...@g...pl> wrote in message

    > Nic nie pisałem o żadnej modzie ani o przesłankach dla mojej decyzji.

    Pomysł, żeby wybrać rodzaj komputera niezgodny z przeznaczeniem nie może
    mieć silnych podstaw merytorycznych. Wobec tego pozostaje tylko moda, która
    kieruje się rozumem w dużo mniejszym stopniu. Chyba nie zaprzeczysz, że
    laptopy i netbooki stały się modne?

  • 20. Data: 2011-01-15 15:15:26
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miałbym szybszą maszynę stacjonarną ale żeby zapewnić podobną
    > funkcjonalność musiałbym mieć ze 3 komputery.

    To całe uzasadnienie i zastosowania, które wymieniłeś pasują właśnie do
    komputera przenośnego Przecież żeby był mobilny nie musi opuszczać
    mieszkania, wystarczy, że zmienia miejsce.