  • 21. Data: 2009-05-19 21:20:50
    Temat: Re: Obudowy zewnętrzne USB a dyski 2,5" i 3,5"
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 5/19/2009 10:43 AM, Użytkownik RadoslawF napisał:

    > To masz szczęście że wymiana kabelka pomogła, najczęściej gniazdo
    > jest do wymiany a to oznacza że wymienia się obudowę.
    > A na przyszłość nie kupuj obudowy z miniUSB tylko z normalnym USB.

    Nie ma innego USB niż mini w obudowach 2.5".

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 22. Data: 2009-05-19 21:25:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" guuvlg$nc1$...@n...news.atman.pl

    > Nie wiem ile dokładnie, ja też nie mam tego u siebie w kompie.
    > Kolega twierdzi że trochę szybciej niż po USB.

    2 razy szybciej? :)

    > To faktycznie mało, tyle że jak sprawdzałem to za 0,5GB
    > krzyczeli od 350 do 500zł. Podasz jakieś namiary na ten sklep ?

    Nie na sklep, ale na producenta dysku. :)
    Tania będzie Toshiba, a szybki będzie Seagate. :)
    Drogi może być WDC a chwalony pod niebiosa -- Samsung. :)

    Już teraz za zewnętrzny Platinum (wewnątrz siedzi właśnie Toshiba) nie trzeba
    dużo płacić. :) Mam Platinum 320 GB za 285 złotych i jestem zadowolony, choć
    ta cena utrzymywała się bardzo długo i teraz powinna ostro spadać. :) Za parę
    miesięcy (jak można wyczytać w doniesieniach) padną kolejne bariery gęstości
    i 500 GB będzie kosztowało zdecydowanie mniej niż dzisiejsze 320 GB. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2009-05-19 21:33:53
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 5/17/2009 9:21 AM, Użytkownik RadoslawF napisał:

    > 1. Dysk musi być dopasowany do zamontowanego w obudowie kontrolera
    > ATA/SATA.

    Bywają kieszenie z obsługą obu. Mam taką na 2.5".

    > 2. Te kontrolery to często dziwne wynalazki i dosyć łatwo trafić
    > na ograniczenie w obsługiwanej pojemności. Trzeba pytać przed
    > zakupem.

    Owszem.
    Ale w sporej części przypadków wystarczy poszperać w sieci i rozwiązanie
    się znajdzie.

    > Teoretycznie nie wolno, praktycznie jeśli rozkręcisz to
    > kto ci zabroni ?

    Oidw to tracisz gwarancje.

    > Tyle że kupować firmową kieszeń z zainstalowanym
    > dyskiem w celu jego zamiany to będzie błąd ekonomiczny.

    Mam kupe róznych kieszeni. Welland, 4world, Revoltec, Argosy, teraz
    jeszcze netgear. Cenowo od 20zł do 900. I tylko w najstarszej (jeszcze z
    poprzedniego wieku) obudowie był problem ze złaczem zasilania - wyrwałem
    i zaczeło iskrzyć. Przelutowałem i działa.

    Uwaga tylko na nowe obudowy Wellanda (nie pamiętam modelu, 3,5", SATA,
    USB) - jakiś debil uznał że obudowa powinna pracowac pionowo. Niby można
    ją położyć normalnie, na nóżkach, ale wtedy dysk pracuje do góry nogami...

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 24. Data: 2009-05-19 21:41:03
    Od: "Andre" <n...@d...mnie.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Zgadnij -- dlcazego usuwałem? :)

    Booo to byly sprosne zdjecia? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 25. Data: 2009-05-19 22:42:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andre" guv91f$tcf$...@n...onet.pl

    > Booo to byly sprosne zdjecia? ;)

    Sprośne usuwam w ostateczności. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2009-05-20 01:11:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" guv7ki$o6f$...@i...gazeta.pl

    > Niestety -- wczoraj czy przedwczoraj wszystko na zewnętrznej Toshibie było
    poprawne...
    > A dzisiaj pobieżna kontrola nie wykazuje na Toshibie błędów tej partycji. :)

    Niestety -- nie wszystko było zbackupowane, ale na szczęście magia ;)
    naprawcza zwróciła mi wszystko, choć pad wyglądał bardzo poważnie... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2009-05-20 06:48:18
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-05-19 23:20, Użytkownik dziobu napisał:

    > Nie ma innego USB niż mini w obudowach 2.5".

    Słabo szukałeś.
    Ja ma dwie obudowy z normalnym gniazdem.
    Jakbyś zamiast pisać spojrzał na allegro to sam
    byś znalazł:
    http://www.allegro.pl/item629195294_dysk_usb_320_gb_
    2_5_samsung_320gb_sklep.html
    A tak wyszedłeś na, już ty sam wiesz na kogo wyszedłeś.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2009-05-20 06:56:15
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-05-19 23:25, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > 2 razy szybciej? :)

    Jak dla mnie trochę to nie dwa razy. :-)

    > Nie na sklep, ale na producenta dysku. :)
    > Tania będzie Toshiba, a szybki będzie Seagate. :)
    > Drogi może być WDC a chwalony pod niebiosa -- Samsung. :)

    :-)

> [...]
    > gęstości
    > i 500 GB będzie kosztowało zdecydowanie mniej niż dzisiejsze 320 GB. :)

    Czyli w podanej przez ciebie cenie na razie nie kupię.
    A co będzie za kilka miesięcy to zależy nie tylko od barier
    gęstości ale też od przelicznika dolar - złotówka.
    A tu nie zanosi sie na optymizm.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2009-05-20 14:32:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" gv00i3$4bc$...@n...news.atman.pl

    > Czyli w podanej przez ciebie cenie na razie nie kupię.
    > A co będzie za kilka miesięcy to zależy nie tylko od barier gęstości ale też od
    przelicznika dolar - złotówka.
    > A tu nie zanosi sie na optymizm.

    Amerykanie dodrukowali trochę nowych dolarów, więc cena złotówki
    poszła w dół -- nic w tym dziwnego, że nowe banknoty amerykańskie
    są w wyższej cenie niż stare. ;) Toż wszystko nowe jest wyżej
    cenione niż stare. ;)

    A poważniej -- chyba kurs złotówki się ustabilizował.

    Ale istotnie -- jeśli złotówka znowu spadnie, cena dysków
    niekoniecznie poleci w dół.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2009-05-20 14:37:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" gv0035$49p$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > http://www.allegro.pl/item629195294_dysk_usb_320_gb_
    2_5_samsung_320gb_sklep.html
    > A tak wyszedłeś na, już ty sam wiesz na kogo wyszedłeś.

    To nie są ,,kwadratowe'' gniazda, typowe urządzeniom.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'