  • Data: 2009-05-19 21:33:53
    Temat: Re: Obudowy zewnętrzne USB a dyski 2,5" i 3,5"
    Od: dziobu <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 5/17/2009 9:21 AM, Użytkownik RadoslawF napisał:

    > 1. Dysk musi być dopasowany do zamontowanego w obudowie kontrolera
    > ATA/SATA.

    Bywają kieszenie z obsługą obu. Mam taką na 2.5".

    > 2. Te kontrolery to często dziwne wynalazki i dosyć łatwo trafić
    > na ograniczenie w obsługiwanej pojemności. Trzeba pytać przed
    > zakupem.

    Owszem.
    Ale w sporej części przypadków wystarczy poszperać w sieci i rozwiązanie
    się znajdzie.

    > Teoretycznie nie wolno, praktycznie jeśli rozkręcisz to
    > kto ci zabroni ?

    Oidw to tracisz gwarancje.

    > Tyle że kupować firmową kieszeń z zainstalowanym
    > dyskiem w celu jego zamiany to będzie błąd ekonomiczny.

    Mam kupe róznych kieszeni. Welland, 4world, Revoltec, Argosy, teraz
    jeszcze netgear. Cenowo od 20zł do 900. I tylko w najstarszej (jeszcze z
    poprzedniego wieku) obudowie był problem ze złaczem zasilania - wyrwałem
    i zaczeło iskrzyć. Przelutowałem i działa.

    Uwaga tylko na nowe obudowy Wellanda (nie pamiętam modelu, 3,5", SATA,
    USB) - jakiś debil uznał że obudowa powinna pracowac pionowo. Niby można
    ją położyć normalnie, na nóżkach, ale wtedy dysk pracuje do góry nogami...

    dziobu
    xyzyk.pl