  • 11. Data: 2010-03-24 09:56:19
    Temat: Re: Obsługa tarcz hamulcowych
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Jakub Witkowski pisze:

    > Przypuszczam że tak, tylko że tarcza musi już pozostać w pozycji toczenia.
    > Generalnie to chyba bardziej druciarstwo niż naprawa...

    Chociaż tak mi się coś kołacze po głowie że w książce do pf125 zalecali
    chyba toczenie piasty i tarczy jako komplet, no ale ówczesne tolerancje... :)

  • 12. Data: 2010-03-24 14:17:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message

    > Chociaż tak mi się coś kołacze po głowie że w książce do pf125 zalecali
    > chyba toczenie piasty i tarczy jako komplet, no ale ówczesne tolerancje...
    > :)

    Widzisz, być może niesłusznie nazywasz to druciarstwem bo daje to
    lepsze wyniki przy lekkim biciu bocznym zgiętej piasty :-)

  • 13. Data: 2010-03-24 15:28:08
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > Widzisz, być może niesłusznie nazywasz to druciarstwem bo daje to
    > lepsze wyniki przy lekkim biciu bocznym zgiętej piasty :-)

    Toczenie tarcz "pod" bijącą piaste to dopiero rasowe druciarstwo :))

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 14. Data: 2010-03-24 16:08:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Toczenie tarcz "pod" bijącą piaste to dopiero rasowe druciarstwo :))

    Bijąca piasta to pojęcie względne... Wiadomo że taką co ma 2mm wymienię.
    Ale jeśli ta piasta bije tylko 5 setnych mm na obwodzie to czemu by nie?
    Wymiana piasty na nową w takiej sytuacji to chyba niepotrzebne koszty
    i produkcja złomu... Marnotrawstwo pieniędzy i energii.

  • 15. Data: 2010-03-24 21:22:02
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > Bijąca piasta to pojęcie względne... Wiadomo że taką co ma 2mm wymienię.
    > Ale jeśli ta piasta bije tylko 5 setnych mm na obwodzie to czemu by nie?

    0.05mm to gorna granica bicia, ktora w zasadzie kwalifikuje piaste do
    wymiany.

    > Wymiana piasty na nową w takiej sytuacji to chyba niepotrzebne koszty

    W zasadzie mozna nic nie robic.
    Kol tez nie trzeba wywazac, przeciez te 15g to wcale nie tak duzo zeby
    samochod nie mogl bez tego jezdzic.

    > i produkcja złomu... Marnotrawstwo pieniędzy i energii.

    No ba.I jak ekologicznie. Ocalisz dwie foczki o smutnych oczach:)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 16. Data: 2010-03-24 21:47:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > 0.05mm to gorna granica bicia, ktora w zasadzie kwalifikuje piaste do
    > wymiany.

    W zasadzie? Czyli niekoniecznie do wymiany?
    Skoro 5 setnych to granica, weźmy więc piastę z 2 setnymi bicia.
    Wymieniasz taką? Nie... więc co robisz? Prostujesz?

    Czy w takim wypadku nie lepiej jest właśnie dotoczyć tarczę do piasty?

  • 17. Data: 2010-03-24 23:26:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 20:01:20 +0100, DoQ napisał(a):

    > Co to bedzie za przetoczenie jak masz krzywe piasty czy tarcza jest
    > krzywo osadzona? Nie bez powodu tokarka zbudowana jest tak a nie inaczej.

    Ano własnie tak będzie dobrze - bo w efekcie uzyskasz tarczę która nie bije
    na boki.

    --
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98