    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Obroty diesla na autostradzie.
    Date: Tue, 23 Nov 2010 08:33:56 +0100

    W dniu 2010-11-18 19:04, makaronX pisze:
    > Czesc,
    >
    > Wiadomo,

    ... Po przecinku piszemy z małej literki.

    > ze nowoczesny silnik diesla mozna bez obawy, chwilowo wkrecic na
    > wysokie obroty, ale jak jest w przypadku jazdy autostrada.

    A te przecinki to po co?

    > Jak wysokie obroty, podrozujac, mozna bez obaw utrzymywac przez dluzszy
    > czas, nie ryzykujac awarii silnika w takim na przyklad moim fiatowskim
    > multijet'cie 1.9?

    Znów przecinki spadły z nieba na gżontki.

    Aby utrzymać wysokie obroty, należy zmienić bieg np. z 5 na 3. I trzymać
    gaz wciśnięty dość mocno. I w ten sposób utrzymasz obroty. Czy to
    spowoduje awarię silnika? Z pewnością we Fiacie tak.

    > Pozdrawiam,
    > makaronX

    Po zwrocie grzecznościowym nie stawiamy przecinków.

    A tak w ogóle o co Ci chodzi z tym Twoim pytaniem? Ja jechałem 1700 km
    jednym ciągiem, gdzie wskazówka nie rzadko schodziła poniżej 200km/h i
    jakoś nie martwiłem się, że coś się stanie. Tylko odczekałem pół godziny
    po jeździe zanim wyłączyłem silnik.
    Ale we fiacie bym nie próbował utrzymywać długo wysokich obrotów.