-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.osn.de!diablo2.news.osn.de!proxad.net!
feeder2-2.proxad.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Tmek" <T...@d...ek>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
References: <s...@p...homelinux.net>
<jqic17$p5v$1@node1.news.atman.pl>
<s...@p...homelinux.net>
Subject: Re: Obrotomierz analogowy vs. cyfrowy
Date: Mon, 4 Jun 2012 15:20:55 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 120604-0, 2012-06-04), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 34
Message-ID: <4fccb628$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.31.196
X-Trace: 1338816040 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26697 79.191.31.196:1901
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:654890
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
news:slrn.pl.jspd20.1e4.usenet@piko.homelinux.net...
> Dnia (Mon, 04 Jun 2012 15:08:55 +0200) ktos podajacy sie za AZ
> wyklawiaturowal co nastepuje:
>
>> On 06/04/2012 03:05 PM, Piotr Klimek wrote:
>>> Hej,
>>> Zastanawia mnie dlaczego w starszych motocyklach używany jest
>>> obrotomierz
>>> analogowy na lince, czy nie lepsze są takie które informacje o obrotach
>>> pobierają z cewki zapłonowej? Cyfrowy jest chyba mniej awaryjny i
>>> tańszy,
>>> ale widocznie jest jakiś powód dla którego w starszych motocyklach jest
>>> realizowany przez linkę. W kwestii prędkościomierza sprawa jest
>>> prostsza,
>>> bo starsze motocykle po prostu "nie wiedziały" z jaką prędkością sie
>>> poruszają, więc nie dało się tego zrealizować inaczej.
>>>
>> Tzn. chciałeś zapytać skąd ta niechęć? IMHO mniej skomplikowane to było,
>> no i nie wiem czy tańsze. Elektronicznie to musi być coś co liczy te
>> obroty, silnik krokowy, coś co steruje tym silnikiem.
>
> Może kiedyś elektronika była droższa niż dzisiaj. W kwestii skomplikowania
> to jednak wydaje mi się, że napęd, linka, jakieś przekładnie, ślimaki i do
> tego jeszcze samo sterowanie wskazówką jest bardziej skomplikowane w
> przypadku analogowego.
Moze i skomplikowane bardziej ale w tamtych czasach bardziej opanaowane,
mniej zawodne i w efekcie prostsze/tansze w produkcji.
Wbrew logice ekonomicznej razej by nie robili.
Tmek
Następne wpisy z tego wątku
- 04.06.12 15:20 Piotr Klimek
- 04.06.12 15:26 AZ
- 04.06.12 16:00 Magic
- 04.06.12 16:01 Piotr Klimek
- 04.06.12 16:46 __Maciek
- 04.06.12 17:08 Adampio
- 04.06.12 19:47 amos
- 06.06.12 07:31 Akarm
- 06.06.12 10:00 ARO
- 07.06.12 15:34 Piotr Klimek
- 08.06.12 02:00 Akarm
- 09.06.12 07:57 ARO
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=