eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleObrotomierz analogowy vs. cyfrowyRe: Obrotomierz analogowy vs. cyfrowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Obrotomierz analogowy vs. cyfrowy
    Date: Mon, 4 Jun 2012 13:12:30 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 27
    Message-ID: <s...@p...homelinux.net>
    References: <s...@p...homelinux.net>
    <jqic17$p5v$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.104.50.68
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1338815550 14429 193.104.50.68 (4 Jun 2012 13:12:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Jun 2012 13:12:30 +0000 (UTC)
    X-OS: Debian GNU/Linux 3.1
    X-EKG: 832814
    X-Editor: VIM - Vi IMproved 6.3
    X-User: wielki_elektronik12
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (pl-1.4.3) (Linux/2.6.32-5-686 (i686))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:654888
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia (Mon, 04 Jun 2012 15:08:55 +0200) ktos podajacy sie za AZ
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > On 06/04/2012 03:05 PM, Piotr Klimek wrote:
    >> Hej,
    >> Zastanawia mnie dlaczego w starszych motocyklach używany jest obrotomierz
    >> analogowy na lince, czy nie lepsze są takie które informacje o obrotach
    >> pobierają z cewki zapłonowej? Cyfrowy jest chyba mniej awaryjny i tańszy,
    >> ale widocznie jest jakiś powód dla którego w starszych motocyklach jest
    >> realizowany przez linkę. W kwestii prędkościomierza sprawa jest prostsza,
    >> bo starsze motocykle po prostu "nie wiedziały" z jaką prędkością sie
    >> poruszają, więc nie dało się tego zrealizować inaczej.
    >>
    > Tzn. chciałeś zapytać skąd ta niechęć? IMHO mniej skomplikowane to było,
    > no i nie wiem czy tańsze. Elektronicznie to musi być coś co liczy te
    > obroty, silnik krokowy, coś co steruje tym silnikiem.

    Może kiedyś elektronika była droższa niż dzisiaj. W kwestii skomplikowania
    to jednak wydaje mi się, że napęd, linka, jakieś przekładnie, ślimaki i do
    tego jeszcze samo sterowanie wskazówką jest bardziej skomplikowane w
    przypadku analogowego.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: