  • 11. Data: 2013-02-20 12:28:33
    Temat: Re: Obróbka płyt z tworzywa sztucznego
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bilasty" <b...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:5124b07e$0$1223$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    Materiał i tak będzie z naddatkiem i po splanowaniu będą z niego robione
    wycinki okręgu.

    > Względnie mocować "łapami" na rogach , obrobić środek bez rogów ,
    > przełożyć łapy i sfrezować pominięte miejsca

    W sumie to jest niezły pomysł, 2 sztaby, które będą dociskały elemnt do
    stołu jednocześnie ograniczą drgania i możliwość poderwania detdalu. Obrobić
    małe pole i przesunąć sztaby dalej i tak kawałek po kawałku.
    Ciekaw jestem co mi powiedzą na warsztatcie na ten pomysł :) I ile im
    roboczogodzin wyjdzie na samo przesuwanie sztab :P

    Pozdrawiam Gejzero

  • 12. Data: 2013-02-20 12:30:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 20 February 2013 11:22:46 UTC, bilasty wrote:

    > Jest to możliwe - tylko ja robiłem podobne cuda i wszystko w "rękach"
    >
    > narzędzia , ja używałem starego "ZSRR" wytaczadła z wystającą dużą
    >
    > płytką - powierzchnia ładna i niema zbyt dużych oporów przy obróbce

    Wiesz, wszystko można zrobić kiedy się wie jak. Czasem jednak, jak w tym przypadku,
    nikt nie będzie szukał sposobu na łatwe, szybkie i tanie zrobienie czegoś: obejrzyj
    "Misia", dowiesz się dlaczego.
    Konrad

  • 13. Data: 2013-02-20 12:51:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 20 February 2013 11:28:33 UTC, Gejzero SQ3OGX wrote:
    > W sumie to jest niezły pomysł, 2 sztaby, które będą dociskały elemnt do
    >
    > stołu jednocześnie ograniczą drgania i możliwość poderwania detdalu.

    Ograniczą, ale nie wiadomo w jakim stopniu. Trzeba będzie doświadczalnie dobrać
    parametry obróbki przy których drganie materiału będzie w akceptowalnym zakresie.
    Kiedyś to ćwiczyłem, skończyło się na lizaniu materiału frezem wielkości zapałki
    przez kilka dni na jedną płytę, a była ich cała paleta. Klient bogaty, więc się nikt
    nie szczypał :-)
    Konrad

  • 14. Data: 2013-02-20 13:02:31
    Od: bilasty <b...@N...pl>

    W dniu 2013-02-20 12:28, Gejzero SQ3OGX pisze:

> [...]
    > Ciekaw jestem co mi powiedzą na warsztatcie na ten pomysł :) I ile im
    > roboczogodzin wyjdzie na samo przesuwanie sztab :P

    powinno dać radę - eksperymentowanie z parametrami i narzędziem obróbki
    i ok - mogę polecić wytaczadło względnie głowiczkę na płytki z "erem"
    np. 50 r6 i zostawić tylko 1 płytkę w niej :)

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2013-02-20 13:37:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    On Tuesday, 19 February 2013 18:11:26 UTC, Robert Tomasik wrote:
    > gdy chce dok�adno�� 0,1 mm, to �adne ta�my dwustronnie, czy
    > rzepy nie zagwarantujďż˝ tego.

    Czemu nie zagwarantują?
    1. Taśma ma odchyłkę grubości i w każdym miejscu płyta będzie oddalona od
    stołu o inną wartość.
    2. Taśma jest miękka i materiał podczas obróbki wpadnie w drgania.
    3. Materiał obrobi się dobrze, ale podczas odrywania od stołu taśma będzie
    trzymać za mocno i trzeba będzie użyć siły która zdeformuje obrobiony
    przedmiot.

    Taśma jest sprężysta, więc materiał będzie się pod narzędziem uginał. Na
    moje wyczucie oczywiście. 0,1 mm dopuszczalnej odchyłki, o bardzo mało. Nie
    wiem, czy czasem nie trzeba przy obróbce uwzględniać deformacji samego
    materiału przy obróbce, a Ty jeszcze chcesz dodatkowo coś podkładać.

  • 16. Data: 2013-02-20 13:51:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 20 February 2013 12:37:21 UTC, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > wiem, czy czasem nie trzeba przy obróbce uwzględniać deformacji samego
    >
    > materiału przy obróbce, a Ty jeszcze chcesz dodatkowo coś podkładać.

    Nylon to nie jest miękki materiał, nie obawiaj się że go frezem ugnieciesz. Taśmę
    możesz mieć z kevlaru. Jak już się o tę dychę boisz, to popatrz na odchyłkę grubości
    samej płyty: między +0.3 a +0.7. Kładziesz na spodzie a dokładność obróbki ma być od
    wierzchu. Pomorek!
    Konrad

  • 17. Data: 2013-02-20 17:55:52
    Temat: Re: Obr?bka p?yt z tworzywa sztucznego
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Taśma jest sprężysta, więc materiał będzie się pod narzędziem uginał.

    Kolega pisał "taśma" więc ja od razu pomyślałem o taśmie a nie o piance,
    taśma ma z 0.05mm grubości to raczej nie ugnie się więcej niż o 0,005mm.
    A ponieważ jest bardzo cienka to nie trzeba jej będzie użyć zbyt dużo bo
    będzie odporna na ścinanie, szczególnie ze przy 6 mm grubości i tak
    można mechanicznie zamocować materiał żeby się nie przesuwał.

  • 18. Data: 2013-02-21 22:15:29
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:454a2b55-0061-4fff-8a8a-ab4775b4ad3b@googlegrou
    ps.com...

    > Ale on jest profesjonalistą. Szkoda czasu mu na eksperymentowanie,
    > zwłaszcza, gdy chce dokładność 0,1 mm, to żadne taśmy dwustronnie, czy
    > rzepy nie zagwarantują tego.

    Klej. Na ciepło. Chociażby woskiem pszczelim przykleić do kawałka
    przeszlifowanej stali i na magnesówkę z tym jak nie ma stołu próżniowego
    pod ręką. Albo normalnie, łapami tę stal do stołu obrabiarki...

    --
    Darek

  • 19. Data: 2013-02-21 22:42:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2013 22:15:29 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

    > Klej. Na ciepło.

    Klej ? do plastikow ... to moze nie byc dobry pomysl.

    > Chociażby woskiem pszczelim przykleić do kawałka

    brzmi lepiej ... ale nie za drogo ? :-)

    J.

  • 20. Data: 2013-02-22 06:52:44
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-02-21 22:42, J.F. pisze:

    > Klej ? do plastikow ... to moze nie byc dobry pomysl.

    Klej, nawet taki adhezyjny zniszczy powierzchnię tworzywa.

    > brzmi lepiej ... ale nie za drogo ? :-)

    Wosk jest mocno wrażliwy na temperaturę, i nieważne że stół zimny.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem