    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Obraz 1080p na 5 metrowym kablu VGA
    Date: Fri, 3 Jan 2014 16:52:00 +0100
    Sender: r...@n...agh.edu.pl

    Hello J.F.,

    Friday, January 3, 2014, 4:16:09 PM, you wrote:

    > No nie calkiem, bo LMR195 ma przy 900MHz straty porownywalne z RG213,
    > ktory jest dwa razy grubszy. A LMR400 tez jest dwa razy grubszy, a
    > straty ma dwa razy mniejsze. Wiec nie tylko od srednicy straty zaleza.

    Ale porównuj porównywalne proszę. A nie od czapy szukasz nieciągłości
    na kablach innych firm. Zobacz same LMR - masz monotoniczność jak w
    pysk strzelił.

    > Cos chyba nie ...
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Coaxial_cable
    > Zarowno impedancja charakterystyczna, jak i pojemnosc i indukcyjnosc
    > jednostkowa zaleza od tego samego czynnika: ln(D/d)

    Ejże - a gdzie zgubiłeś przenikalność elektryczną?

    > I wynika z tego ze tez nie, tylko 1.5 raza. Chyba ze inny dielektryk.

    2.25 raza. Z = sqrt(L/C)

    > spojrz w swoja tabelke - RG-6 to chyba taki domowy, 7mm.
    > A RG213 10mm. A straty ma wieksze, mimo swoich 50 ohm.

    Ale znowu porównujesz dwa całkiem inne kable - jeden ma 50pF/m, drugi
    100pF/m - i ten o większej pojemności jednostkowej tłumi bardziej.

    [...]

    > Owszem, ale zauwaz ze na 110GHz grubych nie ma.

    Ale mówimy o 100MHz, gdzie kabel zachowuje się jak kabel jeszcze a nie
    jak falowód. To są zupełnie inne zjawiska.

    > Ale liczyc mi sie nie chce - jaka jest dopuszczalna srednica dla
    > 110GHz ?

    Nie mam pojęcia - nie obchodzi mnie w tej chwili ten zakres
    częstotliwości.

    --
    Best regards,
    RoMan