  • 1. Data: 2011-10-03 17:23:50
    Temat: Obracana stopka
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Witam po kilku latach przerwy :]

    Od kilku lat służy mi wiernie lampka Sony HVL-F36AM, niestety ma jedną
    zasadniczą wadę - za cholerę nie da się jej obrócić ;) No i stąd
    pytanie, czy istnieje coś takiego jak obracana stopka pod lampę?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2011-10-03 17:35:26
    Temat: Re: Obracana stopka
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 3, 1:23 pm, DoQ <p...@g...com> wrote:
    > Witam po kilku latach przerwy :]
    >
    > Od kilku lat s u y mi wiernie lampka Sony HVL-F36AM, niestety ma jedn
    > zasadnicz wad - za choler nie da si jej obr ci ;) No i st d
    > pytanie, czy istnieje co takiego jak obracana stopka pod lamp ?

    Istnieje i to nie jeden model.

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 3. Data: 2011-10-03 17:42:33
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 03-10-2011 19:35, Zygmunt Dariusz pisze:

    > Istnieje i to nie jeden model.

    No to już połowa sukcesu, a jakiś namiar-link na taki wynalazek?
    Słabo mi idzie szukanie "obracanych stopek"...

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 4. Data: 2011-10-03 17:50:36
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 3, 1:42 pm, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > No to ju po owa sukcesu, a jaki namiar-link na taki wynalazek?
    > S abo mi idzie szukanie "obracanych stopek"...

    Mam 4 sztuki takich stopek, wszystkie ze starych produkcji sprzed 20 i
    30 lat.
    Z obecnie produkowanych widzialem firmy Hama.
    Prawie na kazdej gieldzie foto w NJ i NY, mozna takie cuda kupic w
    cenie 1 do maksymalnie 5 dolarow.
    Niektore z tych stopek sa obrotowe 350 stopni i pochylane przeszlo 90
    stopni a blokokowane sa tylko jedna sruba.

  • 5. Data: 2011-10-03 18:08:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 03-10-2011 19:50, Zygmunt Dariusz pisze:

> [...]
    > Niektore z tych stopek sa obrotowe 350 stopni i pochylane przeszlo 90
    > stopni a blokokowane sa tylko jedna sruba.

    Szukam i googlam za nowymi, ale jakoś nie widzę... albo nie umiem znaleźć :S

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2011-10-03 18:10:00
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    > No to ju po owa sukcesu, a jaki namiar-link na taki wynalazek?
    > S abo mi idzie szukanie "obracanych stopek"...

    Znalazlem na jebaju cos podobnego do adapteru, ktory ja posiadam.
    Tylko ten moj ma na dole stopke do sanek a ten na jebaju, jakas
    tulejke.
    Adapter ten posiada wlasnie ruchy poklonu w tyl i w przod oraz
    obracania w kazda strone bez ograniczen.
    Wedlug mnie malo to wygodne, ale jak komus potrzebne to jest do
    dyspozycji.

    http://www.ebay.com/itm/FLASH-ADAPTER-HOT-SHOE-BALL-
    HEAD-METAL-/320727430231?pt=Camera_Flash_Accessories
    &hash=item4aacd83457

    Tylko do pbracania flesza, jest duzo wygodniejsza glowica mini
    panoramiczna ze stopka lub gwintem od dolu i z sankami od gory.
    musle, ze tez mozna znalezc na jebaju a jak nie to zdjecie pogladowe
    moge zrobic i podeslac ale na to potrzebuje troche czasu, bo musialbym
    odszykac te adapterki.

  • 7. Data: 2011-10-03 18:24:43
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 03-10-2011 20:10, Zygmunt Dariusz pisze:

> [...]
    > dyspozycji.
    > http://www.ebay.com/itm/FLASH-ADAPTER-HOT-SHOE-BALL-
    HEAD-METAL-/320727430231?pt=Camera_Flash_Accessories

    No własnie, to trochę mało wygodne i nie przenosi elektryki...

> [...]
    > musle, ze tez mozna znalezc na jebaju a jak nie to zdjecie pogladowe
    > moge zrobic i podeslac ale na to potrzebuje troche czasu, bo musialbym

    E nie rób sobie kłopotu :) Myślałem, o czymś prostym - pomiędzy
    aparatem, a lampą. Taki adapter co przeniesie elektrykę i jednocześnie
    umożliwi szybki obrót lampy o 90stopni w obie strony. Dzięki za pomoc.
    Może jeszcze pogooglam, ale coś cienko to widzę i chyba trzeba będzie
    jednak zmienić lampę :(

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2011-10-03 20:54:03
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-10-03 20:24, DoQ wrote:
    HEAD-METAL-/320727430231?pt=Camera_Flash_Accessories
    &hash=item4aacd83457
    > No własnie, to trochę mało wygodne i nie przenosi elektryki...

    I nie pasuje do sony ;)

> [...]
    > szybki obrót lampy o 90stopni w obie strony. Dzięki za pomoc.
    > Może jeszcze pogooglam, ale coś cienko to widzę i chyba trzeba będzie

    Nie ma czegoś takiego i nie miałoby sensu przy tych lampach, bo w
    niektórych trybach aparat oblicza na podstawie odległości siłę światła i
    jak mu przekręcisz lampę to nagle się okaże, że źle doświetla, bo światło
    odbite od czegoś to zupełnie inny pomiar (którego wtedy nie ma).

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 9. Data: 2011-10-03 21:02:26
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-10-03 19:23, DoQ wrote:
> [...]
    > zasadniczą wadę - za cholerę nie da się jej obrócić ;) No i stąd pytanie,
    > czy istnieje coś takiego jak obracana stopka pod lampę?

    Istnieje jedynie OC-1100 - czyli można podłączyć lampę i błyskać nie tylko
    na boki, ale też i w każdym wymiarze.
    Z zamienników cała masa tego, do kupienia za ok 100zł.
    Mało kto jednak się tym bawi, jak już łatwiej po prostu kupić obracaną
    lampę. Ta może nie obsługiwać takiego błyskania za dobrze.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 10. Data: 2011-10-03 21:04:18
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 03-10-2011 22:54, dominik pisze:

> [...]
    > jak mu przekręcisz lampę to nagle się okaże, że źle doświetla, bo światło
    > odbite od czegoś to zupełnie inny pomiar (którego wtedy nie ma).

    Akurat ta lampa rozróżnia tryb odbijania światła i pewnie dałoby się to
    zgrać z ruchomą stopką. Aczkolwiek faktycznie, dla jednej(?) lampy nie
    opłacałoby się robić takich stopek...

    Pozdrawiam
    Paweł