  • 11. Data: 2019-01-24 13:43:40
    Temat: Re: Obowiązkowe badania DIESLI
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Jan 2019 13:34:28 +0100, Myjk napisał(a):

    > Nie będę marnował czasu

    Ty to chyba jesteś ruskim płatnym trollem :) Rozmowa z tobą rzeczywiście
    jest stratą czasu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2019-01-24 13:56:36
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 24 Jan 2019 04:21:32 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
    > Tuwim byl chyba wizjonerem (...)
    >
    > "Karta z dziejów ludzkości"

    Gdyby nie usenet, dalej żyłbym w przeświadczeniu że to Turnau napisał...
    Człowiek uczy się całe życie :)

    Mateusz

  • 13. Data: 2019-01-24 14:14:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Jan 2019 13:43:40 +0100, Jacek Maciejewski

    > Ty to chyba jesteś ruskim płatnym trollem :)
    > Rozmowa z tobą rzeczywiście jest stratą czasu.

    Chwilę wcześniej mi przytaknąłeś. Ale tylko jak ci akurat pasowało do
    Twojej teorii, hipokryto. Przeczytałeś co napisałem? Jak nie, to specjalnie
    dla takich nierozumnych ignorantów jak ty w telegraficznym skrócie:
    powoływanie się przez ciebie na normy EURO i że samochody je spałniają jest
    JAŁOWE, bo te normy w obecnej fomrmie można o kant tyłka potłuc. One są
    tylko po to by produkt na rynek wypuścić "zgodnie z przepisami" i żeby tacy
    jak ty, czy opalający węglem czy kupujący dizelki, mogli się tym zasłonić w
    razie jakby ktoś chciał napisać że te produkty trują ludzi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2019-01-24 14:16:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Jan 2019 12:36:34 GMT, PiteR

    > Dlaczego wszyscy są zmuszani do słuchania szczekania poza
    > pojebanym właścicielem, który uczłowieczył swoje psy i spi
    > z nimi w łózku i buziaczki daje?

    Logika Ci szwankuje. :P Skoro pies śpi w łóżku właściciela, to raczej nikt
    inny go słuchać nie musi. Pomyliło Ci się z podwórkowymi psami przykutymi
    łańcuchem do budy ew. żyjącymi całe życie w zagrodzie o pow. 3m2.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2019-01-24 14:33:29
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 24 Jan 2019 13:34:28 +0100, Myjk wrote:
    > Nie będę marnował czasu, zresztą te normy jak i metodologię ich
    > prowadzenia dla produktu końcowego znam -- tj. są one dla pracy silnika
    > w spoczynku pojazu (bez obciążenia silnika), która nijak ma się do
    > rzeczywistości (stąd gdzieś coś przebakiwali aby normy były mierzone w
    > rzeczywistym ruchu) i dzięki czemu miała szansa zaistnieć dieselgate.

    Czyli jednak nic nie wiesz, ale się mądrujesz... tzw. "syndrom szwagra" :)
    Poczytaj o WLTP.

    Mateusz

  • 16. Data: 2019-01-24 14:41:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Zanim będziesz pieprzył dalej, poczytaj sobie choćby:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_em
    isji_spalin
    Te normy to sobie możesz w d.. wsadzić, ważniejsze są pomiary silników
    pod obciążeniem, to co zrobili amerykanie, disel przegrywa na całej lini.

    > Zwłaszcza porównaj najnowsze normy.
    > Już tu kiedyś wspomniałem że znacznie łatwiej jest w dieslu obniżyć
    > produkcję NOx
    Azotki, azotany, benzen i pochodne bardziej trują niz myślisz, poczytaj
    trochę
    zanim znowu się tutaj ośmieszysz.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2019-01-24 15:03:42
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 24 Jan 2019 14:41:10 +0100, Janusz wrote:

    isji_spalin
    > Te normy to sobie możesz w d.. wsadzić, ważniejsze są pomiary silników
    > pod obciążeniem,

    Obecne procedury pomiarowe przecież dokładnie to robią... Cykl mieszany,
    od 0 do 135 km/h. Co prawda mogliby testować do 200 km/h, ale to
    wymagałoby stworzenia kolejnej klasy pojazdów, bo normalne samochody tyle
    nie ciągną. Poza tym, w cywilizowanych krajach nie jeździ się ponad 130.

    Mateusz

  • 18. Data: 2019-01-24 15:29:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.01.2019 o 12:10, TOJA pisze:
    > Uważam, że powinna być obowiązkowa, natychmiastowa
    > (jeszcze tej zimy) kontrola wszystkich diesli zarejestrowanych
    > w Polsce. Te, które przejdą obowiązkową kontrolę powinny
    > dostać wyraźną naklejkę na przednią szybę. Pozostałym
    > powinien zostać odebrany dowód rejestracyjny.
    >
    > Dlaczego wszyscy są zmuszani do wdychania smrodów z diesli?

    Bo rząd, nie zezwolił, na spalanie w silnikach diesla oleju jadalnego.
    Zastanów się o ile środowisko byłoby czystsze? Z drugiej strony,
    właściciel auta na LPG, może to samo napisać o benzynowcach. z trzecie
    strony, czy to diesel, czy benzyniak spełniające normę euro4, trują
    mniej niż 20letnie cokolwiek, ale niema rządowych programów wsparcia -
    wymień starego złoma na nowe auto. albo jeszcze inaczej. cło vat i inne
    narzuty na katalizatory - obniżyć do zero procent. przestali by wycinać.
    dało by się w imię poprawy zdrowia społeczeństwa? dało by się. ale to
    nie o zdrowie społeczeństwa i planety się rozchodzi. to gra o pozory.
    ToMasz

  • 19. Data: 2019-01-24 15:33:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Myjk pisze tak:

> [...]
    > raczej nikt inny go słuchać nie musi. Pomyliło Ci się z
    > podwórkowymi psami przykutymi łańcuchem do budy ew. żyjącymi całe

    Nie mów co mi się pomyliło.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer