eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 33

  • 21. Data: 2010-11-10 11:55:50
    Temat: Re: Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    W dniu 2010-11-09 23:46, f pisze:
    >
    > Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:0ef8.00000426.4cd9cc3d@newsgate.onet.pl...
    >> Jak to jest z autami stojącymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku
    >> - nie
    >> staczają się mimo wcisnietego hamulca?
    >
    > ciepłe opony topią lód i przestają się ślizgać.
    > Weż kostkę lodu z lodowki i połóż na niej monetę groszową i pochylaj, aż
    > spadnie

    Moim zdaniem jest odwrotnie, opony przymarzają do oblodzonej jezdni i
    samochód nie zjeżdża.

    pzdr
    --
    kffiatek


  • 22. Data: 2010-11-10 12:11:23
    Temat: Re: Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Agent wrote:
    >
    > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    > wiadomości news:ibcj3f$9t$1@news.dialog.net.pl...
    >> W dniu 2010-11-09 23:44, Grzegorz Prędki pisze:
    >>> W dniu 2010-11-09 23:33, r...@p...onet.pl pisze:
    >>>> Jak to jest z autami stojącymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku
    >>>> - nie
    >>>> staczają się mimo wcisnietego hamulca?
    >>>>
    >>>
    >>> W 6 albo 7 klasie podstawowki bylo na fizyce o wspolczynniku tarcia
    >>> statycznego i dynamicznego.
    >>
    >> Dla niektórych, twoja wypowiedź może być niezrozumiała. ;)
    >>
    >
    > Jak stoisz to masz większe tarcie niż jak jedziesz.

    Gdyby tylko powierzchnia opony poruszała się względem powierzchni drogi...

    Wyjaśnienie szkolne jest zbyt proste :)

    Wyjaśnienie szkolne pi*drzwi pasuje do poślizgu z zablokowanymi kołami
    (wtedy masz tarcie dynamiczne)

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 23. Data: 2010-11-10 12:32:39
    Temat: Re: Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w
    >W sytuacji, kiedy pojazd zaczyna nam się staczać na zablokowanych
    >kołach można wrzucić wsteczny i próbować go utrzymać w miejscu
    >ruszając ? czy skutki takiej operacji będą drastyczne...

    Drastyczne to nie. Zakladajac ze uda ci sie wsteczny wlaczyc
    [niesynchronizowany] to i tak bedziesz sie zsuwal dalej, tylko
    kierownica bedzie jeszcze dziwniej dzialala :-)

    J.



  • 24. Data: 2010-11-10 12:55:25
    Temat: Re: Odp: Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    f wrote:
    >
    > Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:0ef8.00000426.4cd9cc3d@newsgate.onet.pl...
    >> Jak to jest z autami stojącymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku
    >> - nie
    >> staczają się mimo wcisnietego hamulca?
    >
    > ciepłe opony topią lód i przestają się ślizgać.

    Jak stopią to dopiero się ślizgają. Lód jest śliski właśnie dzięki łatwo
    wytwarzającej się mikrowarstewce wody.

    Przy na prawdę dużym mrozie (u nas niewystępującym), rzędu -50C lód
    przestaje być śliski

    > Weż kostkę lodu z lodowki i połóż na niej monetę groszową i pochylaj, aż
    > spadnie

    No i?

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 25. Data: 2010-11-10 13:40:39
    Temat: Re: Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
    Od: Robson <r...@...pl>


    > Weż kostkę lodu z lodowki i połóż na niej monetę groszową i pochylaj, aż
    > spadnie

    180st.. cholera chyba przymarzla... o to chodzilo, zeby przymarznac do
    podloza?


  • 26. Data: 2010-11-10 13:44:41
    Temat: Re: Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 10 Lis, 11:42, "Radarro" <r...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Mateusz <m...@g...com> napisa (a):
    >
    > > mo=BFe krety=F1skie pytanie, ale zadam ;)
    >
    > > W sytuacji, kiedy pojazd zaczyna nam si=EA stacza=E6 na zablokowanych
    > > ko=B3ach mo=BFna wrzuci=E6 wsteczny i pr=F3bowa=E6 go utrzyma=E6 w miejscu
    > > ruszaj=B1c ? czy skutki takiej operacji b=EAd=B1 drastyczne...
    >
    > Nie ma kretynskich pytan :)
    >
    > DA SIE i skutki b d adne lub prawie adne dla mechaniki auta :) jak nie masz
    > sprz gla w agonalnym stanie to si da. Tylko e taka operacja niewiele pomo e,
    > je eli jest naprawd bardzo lisko, szklaneczka. Auto ma spor mas , wi c i
    > tak si b dzie stacza , a ty nie b dziesz mia ADNEJ kontroli miel c ko ami :)
    >
    > PS - wiczy em to na ostrym zje dzie 2 zimy temu.

    Wspomniałeś mi coś o sprzęgle. Wnioskuję z tego, że żeby teoretycznie
    wyprowadzić auto z takiego zsuwania będzie trzeba troszeczkę je
    przypalić ? czy niekoniecznie ;)


  • 27. Data: 2010-11-10 13:47:57
    Temat: Re: Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 10 Lis, 12:32, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w
    >
    > >W sytuacji, kiedy pojazd zaczyna nam się staczać na zablokowanych
    > >kołach można wrzucić wsteczny i próbować go utrzymać w miejscu
    > >ruszając ? czy skutki takiej operacji będą drastyczne...
    >
    > Drastyczne to nie. Zakladajac ze uda ci sie wsteczny wlaczyc
    > [niesynchronizowany] to i tak bedziesz sie zsuwal dalej, tylko
    > kierownica bedzie jeszcze dziwniej dzialala :-)
    >
    > J.

    Hmm... jak juz bym się porwał na taki manewr to kierę bym tylko
    trzymał w jednej pozycji raczej, inaczej by mnie obróciło nie ;) ?
    Druga sprawa - jak to jest w wypadku gdy ma się tylni napęd ? efekty
    będą takie same ?


  • 28. Data: 2010-11-10 15:25:55
    Temat: Re: Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    r...@p...onet.pl wrote:
    > Jak to jest z autami stojącymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - nie
    > staczają się mimo wcisnietego hamulca?
    >

    Czasem się nie staczają (a raczej zsuwają) a czasem jest "ale urwał".
    Generalnie w samochodach z napędem tylko na część osi (zwykle na 1) jest
    spora "martwa strefa" gdzie już nie da się podjechać ale jeszcze się nie
    zsuwa. Bo hamowanie działa na wszystkie koła a napęd nie. I tu uwaga --
    hamulec ręczny też dotyczy zwykle nie wszystkich osi.

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 29. Data: 2010-11-10 15:40:05
    Temat: Re: Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości news:

    > Generalnie w samochodach z napędem tylko na część osi (zwykle na 1) jest
    > spora "martwa strefa" gdzie już nie da się podjechać ale jeszcze się nie
    > zsuwa. Bo hamowanie działa na wszystkie koła a napęd nie. I tu uwaga --
    > hamulec ręczny też dotyczy zwykle nie wszystkich osi.

    Dokładnie.
    Dlatego na ręcznym się mi auto zsuwało z podjazdu, a na nożnym już nie.
    Całe szczęście zresztą, bo tylko dzięki temu można było zatrzymać auto i
    wjechać na równe.


  • 30. Data: 2010-11-10 17:49:45
    Temat: Re: Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w
    On 10 Lis, 12:32, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Drastyczne to nie. Zakladajac ze uda ci sie wsteczny wlaczyc
    >> [niesynchronizowany] to i tak bedziesz sie zsuwal dalej, tylko
    >> kierownica bedzie jeszcze dziwniej dzialala :-)
    >>
    >Hmm... jak juz bym się porwał na taki manewr to kierę bym tylko
    >trzymał w jednej pozycji raczej, inaczej by mnie obróciło nie ;) ?

    Jako ze najwyrazniej lod jest sliski to i skutki krecenia
    kierownica sa dosc mierne :-)
    Moze obroci, moze nie obroci, a moze i tak by obrocilo niezaleznie
    od krecenia.

    Tylko ten efekt - suniesz do przodu, kierownica w lewo, a auto
    idzie w prawo :-)

    >Druga sprawa - jak to jest w wypadku gdy ma się tylni napęd ?
    >efekty
    >będą takie same ?

    Ze nadal bedziesz sunal to owszem - takie same :-)
    Tylko kierownica bedzie dzialala normanie - tzn normalnie jak w
    RWD - moze troche, moze wcale :-)

    J.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: