    From: Przemek <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Obiecałem sobie...
    Date: Wed, 23 Jan 2013 16:54:58 +0100

    > Nikt CIEBIE nie szpieguje, zbierane są informacje OGÓLNIE o
    > użytkownikach. Naprawdę, nie jesteś szczególnym wyjątkiem spośród setek
    > milionów innych, którego google chce szpiegować.

    Ogólne, nie ogólne, nie mam zamiaru zostawiać więcej niż muszę, póki co
    nie mam na żadnym sprzęcie kierowanej reklamy w przeciwieństwie do
    reszty znajomych itd.

    > Nie rozumiesz też (nie czytasz) co do ciebie aplikacja pisze.
    > "Udostępnienie lokacji" znaczy "przekaż witrynie informację o ostatnio
    > zapamiętanej lokacji". Służy to do tego, żeby jak wpiszesz "istanbul" to
    > wyszukało również kebab w twojej okolicy.

    I wystarczy, żebym nie chciał się na to zgadzać.
    BTW skąd wniosek, że nie rozumiem? Gdybym nie rozumiał, to bym się
    zgodził, świadomie czy nie.

    > O.M.G.

    A co Cię tak przeraziło, żeby najwyższego wzywać?

    > https://panopticlick.eff.org/

    No i? To, że widzi jaką mam rozdzielczość ekranu czy cookies enabled nie
    jest równoważne z tym, że pod moim loginem są zbierane i przechowywane
    moje kontakty, mejle, aplikacje itp.

    > Czy ty zdajesz sobie sprawę, że istnieją kopie tekstowych zasobów
    > internetu? Takie archive.org dodatkowo zbiera kolejne wersje.

    No odkrycie na miarę geniusza...

    > Zresztą licząc wszelkie dane o człowieku łącznie z dość szczegółową
    > historią życia (strona raportu miesięcznie):
    > - strona to 4kb
    > - 80 lat * 12 miesięcy = 960 stron
    > - jeden człowiek wymaga więc ~3.75MB na szczegółowe dane
    > - na ziemi żyje 7mld ludzi, co znaczy, że wystarczy kilkadziesiąt
    > petabajtów.

    Jesteś pewien, ze wszystkie mejle, które indeksują, kontakty, filmy na
    yt, preferencje itp. zajmują 4kb miesięcznie?

    > kupując w sklepie dysk 1TB zapłacisz ~300pln
    > potrzebujesz 10 000 dysków: 30 milionów złotych
    > I to wszystko przy założeniu, że dane się nie kompresują i nie powtarzają.

    No dzięki za olśnienie, tylko... Nie z tym co piszesz polemizuję...
    W pewnym momencie Roman napisał, że używanie smartfona jest równoznaczne
    z używaniem chmury, bo do tego smartfon został stworzony i używanie go
    jest równoznaczne z akceptacją tego faktu a także to, że jak się nie
    chce korzystać z chmury, to se należy kupić inny telefon.
    Ja cały czas twierdzę, że nie jest to prawda, a dyskusja o chmurze
    wynikła z tego, że nie przyjmuję i nie przyjmę do wiadomości, że
    korzystanie z chmury musi być powiązane ze zgodą na zbieranie o mnie
    wszystkich informacji, od mejla, poprzez kontakty na lokalizacji
    kończąc, po drodze przechodząc przez wszystkie stopnie szczegółowości
    tych danych.
    Przem