  • 1. Data: 2010-04-18 14:36:59
    Temat: Obciążenie za niedostarczone smsy
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Z telefonu na abonament w sieci Plus, wysłałem sms na numer w UK. Gdy
    przez dłuższy czas nie otrzymywałem potwierdzenia dostarczenia
    wiadomości zadzwoniłem pod ten numer i okazało się, że się pomyliłem i
    że takiego numeru nie ma. Sms nie został dostarczony a moje konto
    obciążono opłatą za tego smsa.
    Czy takie postępowanie operatora jest prawidłowe?
    Czy zostanę też obciążony opłatą za połączenie w trakcie którego
    usłyszałem "nie ma takiego numeru"?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2010-04-18 15:21:17
    Temat: Re: Obciążenie za niedostarczone smsy
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    >tego smsa.
    > Czy takie postępowanie operatora jest prawidłowe?

    tak

    > Czy zostanę też obciążony opłatą za połączenie w trakcie którego
    > usłyszałem "nie ma takiego numeru"?

    w polsce nie, ale na przyklad w krajach skandynawskich jeszcze niedawno bylo
    tak, ze placilo sie nie tylko za polaczenia zrealizowane, ale rowniez za
    probe polaczenia z numerem zajetym lub gdy ktos nieodbierze

  • 3. Data: 2010-04-19 16:57:27
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Czeresniak" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy takie postępowanie operatora jest prawidłowe?

    Placisz za WYSLANIE SMS-a, a nei za DOSTARCZENIE.
    Czujesz roznice?
    Jak wyslesz list pod adres, ktory nie istniej, to tez bedziesz domagal sie
    od poczty zwrotu pieniedzy, jakie wydales na znaczek?

    > Czy zostanę też obciążony opłatą za połączenie w trakcie którego
    > usłyszałem "nie ma takiego numeru"?

    Nie, ale tylko dzieki temu, ze akurat panuja tu inne zwyczaje - zreszta sa
    kraje, gdzie placi sie za zajetosc sieci (kanalu radiowego) - czyli juz samo
    wcisniecie zielonej sluchawki powoduje naliczanie oplat.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-04-19 20:49:50
    Od: Andrzej Podenkiewicz <k...@o...pl>

    W dniu 2010-04-19 18:57, SDD pisze:

    > Jak wyslesz list pod adres, ktory nie istniej, to tez bedziesz domagal sie
    > od poczty zwrotu pieniedzy, jakie wydales na znaczek?

    Ale zapewne dostanę zwrot listu z informacją, że adresat nieosiągalny.
    Zapewne czujesz różnicę?
    :)

    Pzdr.
    Kferro

  • 5. Data: 2010-04-19 22:10:46
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej Podenkiewicz" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ale zapewne dostanę zwrot listu z informacją, że adresat nieosiągalny.
    > Zapewne czujesz różnicę?

    1. Przy wlaczonym raportowaniu zazwyczaj przychodzi rowniez raport o
    niedostarczeniu SMSa - tak mam np w Playu - wiec analogia: SMS = list
    pozostaje takze i tutaj zachowana.
    2. Nie zawsze dostaniesz taki list z poczty - nie dostaniesz go np. w
    sytuacji, gdy nie podasz adresu zwrotnego.
    3. O ile sie nie myle, to w przypadku listow poleconych, za zwrot - by go
    odebrac - musisz zaplacic tyle samo, co za list. W tym wiec przypadku
    analogia nie jest zachowana - i to na korzysc dla SMSow: za raport o
    niedostarczeniu nie musisz juz ekstra nic placic.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-04-20 02:22:44
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 20.04.2010 00:10, SDD wrote:
> [...]
    > analogia nie jest zachowana - i to na korzysc dla SMSow: za raport o
    > niedostarczeniu nie musisz juz ekstra nic placic.
    Odmawiając przyjęcia tego listu również, pośrednio, dostaję informację o
    niedostarczeniu...