  • 21. Data: 2009-12-01 08:39:08
    Temat: Re: [OT] zmywarka
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Papkin,

    Tuesday, December 1, 2009, 12:03:37 AM, you wrote:

    > zaschnietego syfu moze nie ruszyc, zle ulozysz naczynia - bedzie
    > trzeba domyc. 60cm i zadnej mniejszej.

    Bzdura - nie każdy ma wielką rodzinę. Mam 45cm i kłopot, gdy po 2
    dniaach jeszcze nie jest zapełniona na tyle, żeby ją włączyć.
    Jestem bardzo zadowolony, że nie dałem się zakrzyczeć zwolennikóm 60
    cm - ja nawet nie mam 12 kompletów naczyń, które trzeba włożyć do
    dużej maszyny ;P

    [...]

    > Ponoc nie mozna wkladac naczyn z teflonowym pokryciem - PRAWDA czy FALSZ?

    Teflonowe są zazwyczaj aluminiowe a aluminiowych nie wolno w ogóle
    wkładać do zmywarki.

    > Ogolnie kupuj maszyne bo zona bedzie cie po jajkach calowac ;)

    Masz ciekawe fantazje...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2009-12-01 09:47:24
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Dodaj jeszcze zużycie prądu i środków myjących (1 zł/szt?). Wychodzi na to, że
    > używanie zmywarki kosztuje miesięcznie kilkadziesiąt zł. Znacznie drożej niż
    > mycie ręczne (chyba że ktoś zatrudnia zmywaczkę z Białorusi a nie sam się
    > bierze do pracy).

    Ogólnie wychodzi na to że jak ktoś ma bojler elektryczny to zużycie prądu takie
    same i zmywarka jest zawsze tańsza niz ręczne mycie bo zużuywamy mniej wody.
    Natomiast jak ktos ma wodę przygotowaną kotłem gazowym to nic nie stoi na
    przeszkodzie podłączyć zmywarkę do ciepłej wody przez mieszający zawór
    termostatyczny.
    Mam zmywarkę od 94 roku. Zmywanie u mnie wypada średnio co 1,5 dnia. Paczka 30
    tabletek z lidla kosztuje 15zł, jedno mycie jedna tabletka. Mam je sprawdzone i
    uważam że nie ma sensu przepłacać za inne. Płyn do naczyń na miesiąc około 5zł.
    Owszem jest to 3x mniej mniej niż tabletki ale za to myjąc w zmywarce oszczędzam
    mnóstwo wody która nie jest tania a będzie coraz droższa. Do tego dochodzi
    jeszcze konieczność częstrzego opróżniania szamba. Akurat u mnie prądu zmywarka
    aż tak dużo nie bierze od czasu gdy podłączyłem ją pod wodę 55stC którą mam od
    końca marca do końca wrzesnia niemal w 100% z solarów.
    No i liczy jeszcze się wygoda. Gdybym chciał tak liczyć to zamiast samochodem
    jeździłbym PKSem. Wyobraź sobie Wigilia w 11 osób. Po wszystkim naczynia
    wylądowały w zmywarce i na tym koniec. W kuchni czysto bez walających się
    naczyń, można zająć się rodziną a nie zmywaniem.

    Marek

  • 23. Data: 2009-12-01 09:51:28
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości
    > Tak jak napisali przedpiscy glowne wady to duze zuzycie wody i pradu
    > koniecznosc oplukania wstepnego oraz dodatkowo zaleznie od zastosowanych
    > srodkow myjacych szklanki i talerze zaczna robic sie po 2-3 latach szare tak
    > jakby ktos je piaskowal. Niektore Srodki myjace sa bardzo agresywne i
    > aluminium czy stal po takiej imprezie nadaje sie na smietnik.

    Dziwne rzeczy piszesz. Jeżeli jest tak że szklanki robią się szare to znaczy że
    nie przeczytałes instrukcji w której pisze że w przypadku twardej wody nalezy
    stosować sól do zmiękczacza oraz nabłyszczacz. Jak mieszkałem w bloku to
    musiałem raz na dwa miesiące uzupełnić sól i raz w miesiącu nabłyszczacz. Teraz
    w swoim domu mam wodę tak miękką że jest to zbędne i do mycia zużywam tylko
    jedną tabletkę.

    Marek

  • 24. Data: 2009-12-01 09:58:28
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Artur Stachura" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No i trzeba przestawić się raczej na jakiś duralex, bo klasyczne fajansy czy
    > porcelanę zmywarka masakruje (szybko ścierają się malowane wzorki).

    Nie prawda. Nie musi być duralex. Jest cała masa róznych zastaw porcelanowych
    które można zmywać w zmywarce. Na opakowaniu albo na odwrocie jest info o tym.
    Zeszłego roku kupiłem zastawę na sztuki dla 20 osób z Ćmielowa ze zdobieniami i
    jest przeznaczona do zmywarki.

    Jedynie co, to trzeba mieć trochę więcej naczyn i sztućców. Ja mam dwa zestawy
    sztućców oraz naczyń na kilka rodzin.

    > Co do stalowych sztućców, nie zauważyłem pogorszenia ich stanu; nie należy
    > tylko wkładać noży, które mają pozostać ostre :-)

    A to tak. Sztućce nalezy wkładać ostrozne oraz tak aby np. łyzki nie były
    posklejane ze sobą. Po paru myciach człowiek wie co i jak.

    > Biorąc pod uwagę oszczędność czasu - moim zdaniem warto.
    Bezcenne!

  • 25. Data: 2009-12-01 09:59:41
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:hf2jjk$681$1@z-

    > z tyłu na agregacie pisze Gorenje :)

    Gorenje to zarąbista Słoweńska marka do której dzisiejszy Bosh to chińszczyzna.

    Marek

  • 26. Data: 2009-12-01 10:04:29
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > identifikator: 20040501 wrote:

    > Szklanki, sloiki myje super. Zawsze wkladam po musztardzie, majonezie,
    > keczupie - mam czyste i odnosze do pojemnika na szklo na osiedlu.

    U mnie robi się sezonowo przetwory w słoikach. Zawsze zmywarka pełna słoików
    które na końcu mycia są w niej wyparzane. Ekstra sprawa. Gorzej z przykrywkam bo
    są lekkie i cisnienie wody je podnosi ale znalazłem na nie sposób.

    > Ponoc nie mozna wkladac naczyn z teflonowym pokryciem - PRAWDA czy FALSZ?

    Ja tam wkładam małe patelnie i nic się nie dzieje.

    Marek

  • 27. Data: 2009-12-01 10:10:23
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w wiadomości

    > Sporo ludzi używa 45 w rodzinach 2+2 i daje radę. To nie jest kwestia tych
    > głupich 15 cm do 60, tylko *większej* ilości garów i szkła które trzeba mieć
    > pod ręką, aby gotować w nich a potem załadować 60.

    Przy zakupie sugerowałem się zużyciem i pamiętam że 45 tylko niewiele mniej
    wody i prądu pożerała niż 60.
    Ilość naczyń u mnie wzrosła do 20 kompletów, nawet kawowych i deserowych ale
    warto było bo miewam imprezy rodzinne i tak np. 40tkę miałem w 20 osób w domu

    > Przy 45 gary nie mają czasu pozasychać :)

    W zamknętej zmywarce przez dzień nie zaschnie. U mnie średnio co 1,5 dnia trzeba
    ją odpalać.

    Marek

  • 28. Data: 2009-12-01 11:04:28
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > garnkami - też zmyje?
    >
    > na razie wiem tyle że jedynie Bosch bo inne są mocno
    > awaryjne i 60cm bo mniejszej nie warto... jak to jest ze

    Kupuj. Od zmywania w zlewie dostaje się miesiączki.

  • 29. Data: 2009-12-01 11:16:11
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-11-30 23:55:31 +0100, Artur Stachura <m...@w...pl> said:

    > Zużycie wody to raczej mniejsze niż przy zmywaniu w zlewie (ca. 10 l na
    > jeden wsad).

    Hm... coś dużo. Ja zużywam 4-6 litrów na jedno mycie, ręczne.
    Może po prostu reklama każe nam uwierzyć że zmywarka, taka trendy,
    ekonomiczna i ekologiczna, a rzeczywistość bywa odmienna.

    > tylko wkładać noży, które mają pozostać ostre :-)

    A jak ze sztućcami, które mają drewniane rękojeści? Mam nieco takich
    stylowych jeszcze po przodkach. Pewnie zmywarka by drewienko
    "rozgotowała"?

    > Biorąc pod uwagę oszczędność czasu - moim zdaniem warto.

    Jeśli chodzi o czas, to prawda. Dobre dla zaganianych, nie mających
    czasu na nic. Wkładasz i lecisz.

    --
    DJ

  • 30. Data: 2009-12-01 11:25:51
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-01 00:03:37 +0100, "Papkin" <s...@s...net> said:

    > Mam tez jakis starszy rondelek z taka jakby ebonitowa raczka, zmywarka
    > sprawila ze raczka z czarnej blyszczacej zrobila sie szara i matowa.

    Kwestia mycia na gorąco...

    > Ale mowie - mam za duzo staroci w kuchni to nie moge zbyt marudzic, to
    > nie wina zmywarki. Kubki z IKEA - jedne maja otworek na spodzie kubka
    > by woda sciekala, inne nie maja - efekt: czasami zostaje tam woda.
    > Odwroc swoj kubek i zobacz czy lejac wode "na spod od d... strony" moze
    > latwo splynac.

    Hm... większość "nowoczesnych" szklanek z duralexu ma takie wgłębienie
    w denku...

    > Szklanki, sloiki myje super. Zawsze wkladam po musztardzie, majonezie,
    > keczupie - mam czyste i odnosze do pojemnika na szklo na osiedlu.

    Że też chce Ci się pucować przed wyniesieniem na stłuczkę... Są duże
    szanse że to trafia potem na klasyczny śmietnik.

    > Ponoc nie mozna wkladac naczyn z teflonowym pokryciem - PRAWDA czy FALSZ?

    Po jakimś czasie może się teflonik wytrzeć

    --
    DJ