  • 41. Data: 2017-07-11 19:17:00
    Temat: Re: [OT] zarobki w elektronice - cfelonka
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    tak, ja mam świadomość kto tu zagląda,
    aczkolwiek jednak zapytam... chodzi o takie cfelenie:

    z jednej strony atakują (euro liders) żebym się już w ogóle nie
    wychylał, bo moje projekty są tak tępe, że oni/e "lejo" "polewajo"
    "kpio" "walo"!

    a z drugiej strony, jestem jebany, bo podobno inwestorzy są tak ciency,
    że nawet moje tępe projekty mają "szansę"...

    no i kurwa nie wiem co mam zrobić...

  • 42. Data: 2017-07-11 19:33:35
    Temat: Re: zarobki w elektronice
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > ile zarabia typowy elektronik?

    napiszę Ci bajkę. otóż mam znajomego, który zna sie na elektonice jak
    mało kto. jak było trzeba to dorabiał samodzielnie interfejsy do
    zxspectrum, jak wchodziły odtwarzacze mp3 - a były drogie - sam sobie
    poskładał itd. Gość taki zdolny że nie widziałem jeszcze takiego
    fachowca w żadnej innej dziedzinie. kiedyś padł mi piec CO. płyta główna
    uszkodzona, 700 plus vat. wymontowałem ją, zawiozłem mu, popatrzył ( a
    patrzyło na nią już 3 ludzi obeznanych z elektroniką) przyłożył miernik
    za 9zł w parę miejsc, za 15 minut była naprawiona za "flaszkę".
    Gość mógłby naprawiać tak piece, pralki, nawet przerabiać oryginalne
    sterowniki na arduino.... ale tego nie robi. Gdyby, podkreślam gdyby
    ktoś przyszedł do niego, zaproponował mu 7000zł (strzelam kwotę) na
    rękę, to może by mu się chciało. w innym przypadku - święty spokój jest
    ważniejszy niż całe złoto świata.
    I tak jest ze wszystkimi elektronikami których znam, spotkałem w życiu,
    widziałem z daleka. żaden nie wykorzystuje swoich umiejętności w taki
    sposób aby osiągnąć - sukces finansowy - o który pytasz.

    żebyś mnie dobrze zrozumiał. znam bogatych kierowców, sklepikarzy, no
    ludzi z wielu dziedzin, ale ich wiedza, fachowość nijak się ma do tego
    co w głowach mają elekronicy. a jednak tego nie potrafią spieniężyć

    ToMasz

  • 43. Data: 2017-07-11 19:39:36
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no mnie to wywalali chyba już ze 300x
    powiem jedno, jednak ta elektroniczna kadra kierownicza jest jakaś dziwna...
    nie zgadzamy się na przykład w kwestii dokumentacji, np. czy oferta
    reklamowa keil c to jest dokumentacja do keila... np. andrzej nowy
    kolega romana próbował wnioskować o jakimś tam działaniu sprzętu na
    podstawie tak zwanych statystyk najwyższego poziomu i jak pojawiało się
    gdzieś dużo błędów, to "powinniśmy od razu wiedzieć co się zjebało"...
    ogólnie ciekawe...

  • 44. Data: 2017-07-11 19:41:39
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Prawda jest taka że nasi prywaciarze potrzebują roboli a nie talenty,
    > lepiej zwolnić takiego a przyjąć za mniejsze pieniądze innego z
    > mniejszymi ambicjami, właśnie mnie to dosięgło bo się po 3 latach
    > upomniałem o podwyższkę :( a że następca niewiele umie, cóż widac tak
    > jest lepiej.

    Naprawdę ? A ty to wiesz po sobie tylko, czy ci koledzy przedsiębiorcy
    powiedzieli ?

    Bo ja ci powiem jak to wygląda od strony przedsiębiorcy.
    Otóż ciężko, naprawdę ciężko jest znaleźć ludzi, którzy coś potrafią,
    chcą to robić, mają jakąś własną inicjatywę i są uczciwi i lojalni.

    Mam kilku kolegów (i koleżanki) prowadzących firmy - malutkie, po 2 czy
    3 osoby, i większe - zatrudniające coś koło 100 osób.
    I kiedy czasem trzeba znaleźć nowego pracownika to jest droga przez
    mękę. I nie - nie mówię o noszeniu worków ze śmieciami, tylko np.
    ludziach do pracy w sporym salonie samochodowym - wszystkie stanowiska -
    od biurowych po techniczne. Kiedy chce odejść jakiś dobry osobnik z
    warsztatu mechanicznego czy lakierniczego, to się go próbuje zatrzymać
    a nie spluwa za nim na do widzenia.

    A nie raz i nie dwa w prywatnych rozmowach widziałem jak się właściciele
    cieszą, kiedy znajdą fajnego pracownika. Mógłbym dać konkretne przykłady
    ale nie chcę tu zbyt szczegółowo opisywać...

    Zapewne inaczej jest z pracownikami najniższych kwalifikacji (czyli
    bez). No ale jak rozumiem oni powinni być traktowani jak fachowcy ?
    Tylko po co wtedy fachowcy mieli by się męczyć ?

    Unoszę się, ale jak czytuję non stop te smętne żale, jak to strasznie
    źli są ci przedsiębiorcy jak źle płacą i jak to są wredni, to mi
    ciśnienie rośnie.

    To oczywiście truizm - ale jak ci tak strasznie źle, to załóż sobie
    interes, zasuwaj w nim non stop, denerwuj się, użeraj, ryzykuj, staraj o
    pracę - i wtedy będziesz sobie sam dawał podwyżki. Jak się utrzymasz na
    rynku oczywiście.

  • 45. Data: 2017-07-11 19:49:57
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Też lubię pracę: godzinami lubię patrzeć jak inni pracują. A co do błędu
    > wychowawczego, to odpowiedź jest oczywista - wychowano cię w tradycji
    > PRL, w której praca była jedynym sensem życia.

    Dla mnie sensem życia, jest realizowanie moich ambicji i pasji. I wolę
    robić to, niż lampić się w telewizor, grać w kretyńskie gry na
    komputerze, albo pić z kolegami piwko.

    Przy czym oczywiście - jak mam na to wszystko ochotę (rzadko) to mogę.

    Mnie oczywiście nie przeszkadza masa robotnicza, która wlecze się do
    roboty noga za nogą, żeby tylko odwalić swoje 8 godzin i doczekać do
    "piątunia", żeby w niedzielę rozpaczać, że jutro trzeba iść do
    "krwiopijcy do roboty".
    To, że ktoś nie miał wystarczająco dużo rozumu, żeby w życiu robić to co
    się lubi zawodowo, albo po prostu lubi tylko grilować, to nie mój kłopot.

    Natomiast nie bardzo rozumiem, że taki lamus potem ma pretensje do
    świata (bo przecież nie do siebie), że "dlaczego ja nie mam mercedesa ??
    A ten wredny szef ma ! To niesprawiedliwe ! Wszyscy mamy takie same
    żołądki !"

    Ja z PRL wyniosłem nie umiłowanie do roboty, tylko pamięć o tym, czym
    kończy się bolszewizm i socjalizm. Ale z tego co widzę dookoła, to nawet
    nie jestem zaskoczony, jak wielu osobnikom bardzo odpowiadał tamten
    system "czy się stoi czy się leży 2000 się należy".
    A najbardziej wszelkiej maści nieudacznikom.

  • 46. Data: 2017-07-11 19:55:21
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > ludzi z wielu dziedzin, ale ich wiedza, fachowość nijak się ma do tego
    > co w głowach mają elekronicy. a jednak tego nie potrafią spieniężyć
    No to słabo się rozglądasz. Ja takich znam.
    Wystarczy popatrzeć na 90% wszelkich technicznych startupów, np. od
    drukarek 3D. Znam takiego, którego podkupiła firma pracująca dla NASA -
    wtedy dopiero zamknął (chwilowo) własną działalność.
    To w Polsce.

    A na świecie tym bardziej. I oczywiście - jak w każdej dziedzinie, tylko
    ułamek ludzi w danej specjalności ma żyłę do interesu. Ale tak jest
    wszędzie - nie tylko w elektronice.

  • 47. Data: 2017-07-11 19:55:27
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    ogólnie to roman zniknął na dłuższy czas... ciekawe gdzie się podziewał?
    (żart, wiadomo, że w europie) ciekawi mnie jaki to nowy model
    elektronika opracowaliście w tym waszym przyjacielskim zespole podczas
    burzy mózgów? no jestem ciekawy jakie to teraz treści będą "wykładane"?

    jak ktoś nie wie o co chodzi to zapraszam do dyskusji o książkach
    wydawanych przez moją ulubioną - politechnikę warszawską:

    http://www.wydawnictwopw.pl/index.php?s=karta&id=318
    6

    http://www.wydawnictwopw.pl/index.php?s=karta&id=310
    7

    http://www.wydawnictwopw.pl/index.php?s=karta&id=101
    9

  • 48. Data: 2017-07-11 19:58:29
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    to żeś błysnął, a dlaczego nie wspominasz o "wolnym rynku wspólnej
    europy" [R]? od dawna zbieram sobie ideały jego funkcjonowania, za co
    jestem skrajnie atakowany zewsząd!

  • 49. Data: 2017-07-11 20:05:18
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > A najbardziej wszelkiej maści nieudacznikom.

    dokładnie - święte prawo wspólnoty europejskiej - 1 dyrektywa kc-ue!
    zgodzisz się więc ze mną na podział: euro-liders i jacyś bezmózdzy frajers?

    P.S.
    jak na podstawie swojej wypowiedzi oceniasz problem z którym ja się
    stykałem u andrzeja koledze romana... w "firmie" było tylko jedno
    wiertło do ścian o średnicy 10mm, wierciło się otwór w ścianie po czym
    andrzej oczekiwał, żeby przez niego przepchnąć 10 kabli lan... mam
    świadomość, że "w pewnych warunkach się da", ale nie wiem jak z tą ścianą...

  • 50. Data: 2017-07-11 20:47:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-11 o 19:41, sundayman pisze:

    > Naprawdę ? A ty to wiesz po sobie tylko, czy ci koledzy przedsiębiorcy
    > powiedzieli ?
    I tak za dużo napisałem, jeżeli już to temat tylko na priva.

    --
    Pozdr
    Janusz