  • Data: 2010-03-28 18:07:39
    Temat: Re: [OT] wspominki...
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F. napisał:
> [...]

    To nie stało się w czasie panowania obecnych władz, tylko chyba jeszcze
    za życia autorów. Po prostu taśma była tak droga, że sporo programów
    zostało skasowanych pod nowe rejestracje. Co ciekawe najstarsze programy
    TVP (nie Sonda) zachowały się tylko dlatego, że były zapisane
    telerecordingiem, czyli na taśmie filmowej. Miejsce do przechowania
    było, tylko kasy na nowe taśmy video zabrakło. To były konkretne dewizy.

    > Z tego co slyszalem to wrecz nie ma takich mozliwosci.
    > Problem w tym ze materialy kradli skad sie da i nawet nie bardzo
    > wiadomo skad. I dzis nie mozna nawet ustalic do kogo sie zwrocic o
    > pozwolenie na publikacje.

    Nie kradli - wtedy nie było internetu a oni nigdzie się nie włamywali.
    Nie jeździli za granicę z magnetowidem i nie nagrywali cudzych
    programów. Materiały reklamowe otrzymywali całkowicie LEGALNIE, np.
    przez amabasdy, z przedstawicielstw różnych firm w Polsce. Przez
    osobiste kontakty z ludźmi, dzwonili, pisali, przedstawiali się i
    dostawali. Philips, Sony, czy inne były zachwycone darmową reklamą.
    Nadal by były. Nie pisz, że kradli, bo to jest mało inteligentne
    pomówienie a nawet red. Pyć już ich nie obroni. Teraz są w TV ludzie
    pilnujący, żeby nie było krypto reklamy i nie pozwolą na emisję
    czegokolwiek, co ma logo znanej firmy bez uiszczenia opłaty przez tę
    firmę. To jest ta różnica. Ci sami ludzie podpisują umowy na realizację
    filmów, seriali, w których aktorzy nachalnie posługują się wyrobami
    jednej konkretnej firmy. Parę lat temu TV puściła odcinek pod tytułem
    "Instytut Sportu" o całkowicie polskiej instytucji, bez obcych nazw. To
    puścili. Na odcinek z gramowidem Philips nigdy nie pozwolą - mimo iż to
    jest staroć. Branża reklamowa rządzi się kilkoma prawidłami, w tym
    ustaleniami co można puścić w jakim sąsiedztwie. Jak będzie blok
    reklamowy Philips (w Sondzie), to nikt nie zapłaci ani grosza za 30
    sekundową reklamę innego producenta RTV po Sondzie, bo to nie przepchnie
    się do świadomości widza. Pozostanie Philips.
    Stąd nikt specjalnie nie tępi chomika, czy e-mułka ale na oficjalną
    emisję nie pójdą. Mimo iż nie mają kasy na nowości i ciągle puszczają
    np. czterech pancernych, czy Klosa. Młodzi ludzie nie wszyscy są
    zapatrzeni w nowości i jak ojciec pokaże im Sondę, to potrafią oglądać
    od początku do końca - wiem po moim koledze z pracy, wielkim fanie Sondy.
    Pozdrawiam
    Maciek