  • Data: 2011-11-15 08:31:01
    Temat: Re: [OT] szkło
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4ec21d8d$1@news.home.net.pl...

    > Nie wnikałem - dla mnie ruch prostopadły jest jednoznaczny - w tym
    > momencie nie ma zmiany odległości (przed chwilą było przybliżanie, zaraz
    > będzie oddalanie, a teraz nie ma zmiany odległości).
    > Nie sądzę abym rozumiał inaczej niż on chciał powiedzieć.

    Nie ma zmiany? Rozrysowałbym to... ale o, mam przykład z życia - stoisz
    przed przejściem dla pieszych, ulicą jedzie karetka na gwizdkach. Zwróć
    uwagę co się stanie z jej dźwiękiem, gdy cię minie. Prędkość jak najbardziej
    jest wektorem, więc zjawisko jest proste do wytłumaczenia. Momnt, gdy
    karetka cię mija, fizycznie jest nieskończenie krótki, conajwyżej blisko
    punktu mijania, karetka wzgędem obserwatora porusza się z prędkością mocno
    przyzerową, mam na myśli jej wektor skierowany w naszą stronę... Noo...
    lepiej bym to rozrysował, a muszę wyjść pilnie.
    Względność, czyli zależnie od punktu widzenia - stoisz w oknie, widzisz
    chmury, za chmurami schowane słońce, w chmurach dziura nie w miejscu słońca.
    Widać rozchodzace się promienie, pozornie wychodzące z punktu, gdzie jest
    sońce i przebijające się przez dziurę w chmurze. A one są równoległe...
    Wektory, wektory, wektory...

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)