    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] system kształcenia [BYŁO: zapytanie]
    Date: Thu, 26 Jul 2012 01:12:07 +0100
    <a...@g...com>
    <jup7b3$4vm$1@inews.gazeta.pl> <jupeul$f5l$1@inews.gazeta.pl>
    <jupfm1$7jn$7@mx1.internetia.pl> <jupg1a$o47$1@inews.gazeta.pl>
    <juph5d$7jn$8@mx1.internetia.pl> <jupj1i$aum$1@inews.gazeta.pl>
    <jupngh$7jn$9@mx1.internetia.pl>

    On 25/07/2012 22:12, Edek Pienkowski wrote:

    > Jak coś potrzebujesz, to wpisujesz w Google, zamiast zapitalać na drugą
    > stronę miasta do biblioteki jeszcze nie skomputeryzowanej gdzie trzeba

    Wlazłeś z tym komentarzem w miejsce, gdzie tłumaczyłem dlaczego nie
    polecałem Wirtha, z którego się sam uczyłem. Naprawdę uważasz, że przez
    googlanie tak łatwo rozwiązać problem typu "przykład z Wirtha mi się nie
    kompiluje"?

    > szukać tytułu i autora w działach - tych też nie da się łatwo znaleźć
    > jak się nie wie konkretnie kto pisał na ten temat coś ciekawego - gdzie
    > każdy dział ma segregator z kartkami, z których jedną czy dwie trzeba
    > wyjąć i zanieść do miłej pani bibliotekarki, potem już można czytać
    > w drodze powrotnej, jeżli oczywiście nie brakowało jej bo były na
    > stanie dwie i właśnie są lekturą innych zainteresowanych więc
    > trzeba poczekać ze dwa tygodnie. Jak to podręcznik to pół biedy,
    > wszyscy mają kopie kopii, ale jak nie podręcznik, to czekamy
    > czekamy i jeździmy na próżno.

    No i tak w ogóle to jaki to ma związek z "trzeba uczyć się szybko"? CO
    najwyżej można uczyć się szybko, ale też uważam, że te rzeczy, o których
    piszesz nie mają jakiegoś wielkiego wpływu na szybkość uczenia.
    Przynajmniej jeśli mówimy o podstawowej wiedzy, bo ta i tak mieści się w
    porządnym podręczniku - jak już go masz, to możesz się nauczyć tego,
    czego dany podręcznik uczy bez chodzenia do biblioteki po inne książki.

    Natomiast jeśli chodzi o zastosowanie google do znalezienia informacji
    na czym polega programowanie, to przecież to właśnie zrobiłem i właśnie
    znalazłem HTDP.

    BTW, znalazłem również, korzystając z Google, na sieci wersję książki
    Wirtha z 2004 roku, w której zamiast Pascala użyty jest Oberon.
    http://www.ethoberon.ethz.ch/WirthPubl/AD.pdf

    > Na temat Einsteina nie wchodzę, bo nie mam ochoty na gadkę o patentach.

    Eee?

> [...]
    > w bibliotekach jest więcej jego książek niż Feynmanna o Einsteinie
    > nie wspominając. To był taki teoriopraktyk od m.in. fal uderzeniowych
    > z gazie. Wspomniałem o tym dlatego, że dzisiaj waldi@ wkracza
    > nie w domenę wybranych, raczkującą, niedojrzałą, niedostępną, ale
    > już wiele razy bardziej popularną i nie do ogarnięcia w pół roku,
    > nawet jeżeli ma się podstawy, więc zaczynanie od takich prymitywów
    > jak konstrukcja strukutr danych nadaje się na dzień czy dwa.
    > Kurde, podobno dzisiaj licealistki uprawiają radośnie Action Scripting.

    Nic o tym nie wiem, ale jeśli tak, to:
    1. Liceum trwa dłużej niż dzień czy dwa.
    2. W liceum korzysta się z podręczników, a także są takie rzeczy jak np.
    zajęcia z nauczycielami.
    3. Ogólnie nie ma w tym nic niezwykłego, bo ja się uczyłem programowania
    m.in. korzystając z Wirtha właśnie w liceum i tam pisałem programy w
    Pascalu i w C.
    4. Ale Waldi najwyraźniej jednak do takiego liceum nie chodził.

    > A jakie niby? Nie czytałem, ale stawiam dulary przeciw orzechom,
    > że coś pomiędzy podręcznikiem a Scientific American z tej daty.

    Normalne podręczniki. Nie wiem, jak chciałbyś rozstrzygać ten zakład,
    ale jak chcesz wiedzieć, to najprościej chyba zajrzeć.

    W każdym razie Wirth na pewno od dawna używany jest do uczenia, a
    googlanie mówi mi, że HTDP również jest stosowany na uczelniach jako
    podręcznik.