  • 71. Data: 2013-02-15 23:05:15
    Temat: Re: OT serial dla mlodziezy z lat 90-tych (Alfa Centauri)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-15 20:52, Użytkownik Atlantis napisał:

    > Tego jakoś sobie nie przypominam. Daniel wklepywał siedem symboli a
    > potem kładł rękę na czerwonej półkuli - Wrota natychmiast się otwierały.
    > Jedyne opóźnienie wywoływał "kawoosh", trwający może z sekundę. Potem
    > tworzył się stabilny tunel i można było przechodzić (pominąwszy kod GDO,
    > ale to tylko specyfika ziemskich wrót).

    To już zależy od odcinka. Bywało tak jak piszesz a bywało
    tak jak ja pisze. Zależy czy akcja wymagało pospiechu czy nie.

    > Natomiast przy połączeniu przychodzącym trochę czasu mijało od zapalenia
    > się pierwszego symbolu do utworzenia się tunelu.

    Przychodzące często pokazywano jako moment zagrożenia więc
    nie trwało to dwie sekundy.

    > Ogólnie trochę zamieszania wprowadza sam czas podróży. Carter chyba parę
    > razy mówiła, że podróż trwa jakiś tam ułamek sekundy. Animacja tunelu
    > trwała więcej, ale też była kompletnie bezsensowna - w końcu pomiędzy
    > wrotami bohaterowie nie mogli być świadomi, będąc jedynie strumieniem
    > molekuł. ;)

    A to już jest "prawda ekranu" czyli tak im pasowało do koncepcji
    sceny. :-)

    Pozdrawiam

  • 72. Data: 2013-02-15 23:07:26
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik John Kołalsky napisał:

    > Użytkownik "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Mnie chodzi o to, że te zwykłe połączenia komórką mogłyby być
    > realizowane przez firmę telekomunikacyjną za pomocą Skype'a i wcale o
    > tym nie musiałbyś wiedzieć.

    Czmu przez skype? To tylko marka. I to Microsoftu.

    PRzeciez istnieje VOip

  • 73. Data: 2013-02-15 23:07:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-15 20:49, Użytkownik John Kołalsky napisał:

    > A gdybyś kiedyś dowiedział się, że ten twój smartfon jest końcówką
    > Skype'a ?

    To śmiechem bym zabił mądrale który tak twierdzi.
    I nie wmawiaj mi nic zanim nie spytasz jaki to wynalazek. :-)

    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2013-02-16 00:04:55
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 15 Feb 2013 21:50:03 +0100, John Kołalsky wrote:
    > Mnie chodzi o to, że te zwykłe połączenia komórką mogłyby być realizowane
    > przez firmę telekomunikacyjną za pomocą Skype'a i wcale o tym nie musiałbyś
    > wiedzieć.

    A probowales kiedys rozmawiac gdzies poza skype? Bo to coś się do tego nie
    nadaje... Probowalem w roznych sieciach, kombinowalem z priorytetemi na
    APkach -- czkawka. A byle SIP chodzi nawet po Aero2.

    A z tego co się tutaj okresowo pojawia, Skype nie tylko po tej linii
    śmierdzi. Wybrałeś sobie trochę marny obiekt do gloryfikowania jednym
    slowem.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 75. Data: 2013-02-16 09:38:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-15 21:50, John Kołalsky pisze:

    > Mnie chodzi o to, że te zwykłe połączenia komórką mogłyby być
    > realizowane przez firmę telekomunikacyjną za pomocą Skype'a i wcale o
    > tym nie musiałbyś wiedzieć.

    Po co ktoś miałby używać do tego Skype'a?
    Nie wiem czy wiesz, ale zwykłe połączenia telefoniczne już teraz są
    obsługiwane przez operatorów cyfrowo, nawet jeśli "ostatnia mila" kabla
    do abonenta jest zrealizowana w 100% analogowo. I nie ma się co dziwić -
    przełączanie pakietów to bardzo wydajny sposób wykorzystania
    infrastruktury, a kompresja robi swoje.

  • 76. Data: 2013-02-16 09:44:25
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-14 13:31, RadoslawF pisze:

    > Generalnie te superkomputery zarządzające wszystkim na statku,
    > planecie czy jakiejś bazie to główna wpadka pisarzy i scenarzystów
    > SF.

    Zależy jak na to patrzeć. Te duże komputery wciąż istnieją i mają się
    dobrze - gdy użytkownik iPhone'a wydaje komendę Siri, dane nie są
    przetwarzane przez maleńki CPU telefonu, ale po sieci lecą do potężnego
    serwera.

    Zresztą w chwili obecnej jesteśmy coraz bliżej realizacji idei
    "Internetu rzeczy" w którym rozmaite urządzenia będą wymieniały się
    danymi i nawzajem sobą sterowały. Z punktu widzenia użytkownika może to
    wyglądać właśnie jak efekt działania jednego dużego komputera, chociaż
    tak naprawdę operacje będą rozproszone.

  • 77. Data: 2013-02-16 10:07:41
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-14 18:16, RadoslawF pisze:

    > W ten kierunek rozwoju jakoś nie wierzę.
    > Komu są potrzebne w-buty, e-skarpetki czy e-slipy ?

    Komu? Na przykład ludziom amatorsko uprawiającym sport (rozumiany
    chociażby jako poranny jogging) - takie rozszerzenie krokomierza albo
    Endomondo zainstalowanego na smartfonie. Czujniki wbudowane w ubranie
    monitorują twoje tętno, pracę serca, oddech itp. i na podstawie tego
    pozwalają wyciągnąć pewne wnioski na temat formy.

    > E-lodówki już były i nie sprawdziły się, wbrew pozorom dostęp
    > do sieci nie jest potrzebny zawsze, wszędzie i wszystkim.

    Pomysł prezentowano od złej strony. W mediach już w latach
    dziewięćdziesiątych pojawiała się wizja "inteligentnej lodówki", która
    sama zrobi za nas zakupy on-line. Jakoś nie widzi mi się, żeby ludzie
    chętnie rezygnowali na rzecz maszyny z prawa podjęcia ostatecznej
    decyzji na co wydadzą swoje ciężko zarobione pieniądze.

    Z drugiej strony elektronika tanieje, zaawansowane sieciowe rozwiązania
    stają się dostępne nawet dla hobbystów. Kiedy chodziłem do podstawówki
    sztuką było sklecenia zegara na TTL-ach. Dzisiaj amator za niewielkie ma
    dostęp do gotowych modułów, pozwalających na budowę systemów
    wymieniających dane albo sterowanych przez Internet.

    Ja widziałbym przynajmniej kilka użytecznych zastosowań e-lodówki:
    1) Informowanie właściciela o brakujących produktach. Urządzenie zna
    twoje przyzwyczajenia żywieniowe, np. wie, że codziennie pijesz kawę z
    mlekiem. Gdy stwierdzi, że ktoś z domowników opróżnił właśnie ostatni
    karton, wysyła na telefon informację o konieczności zrobienia zakupów.
    2) Modyfikacja przyzwyczajeń żywieniowych. Uruchamiasz odpowiedni
    program, a lodówka wspiera twoją silną wolę przypominając, że nie
    powinno się podjadać między posiłkami. ;)

  • 78. Data: 2013-02-16 11:25:18
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-15 23:05, RadoslawF pisze:

    > To już zależy od odcinka. Bywało tak jak piszesz a bywało
    > tak jak ja pisze. Zależy czy akcja wymagało pospiechu czy nie.

    Faktycznie - scenarzyści dosyć mocno namieszali z tym całym wybieraniem
    i nigdy nie spróbowali tego wyprostować. Generalnie wrota na innych
    planetach, wyposażone w oryginalne DHD otwierały się o wiele szybciej.
    Wystarczyło wklepać adres i wcisnąć "enter", nie było całej procedury
    kręcenia wewnętrznym pierścieniem.
    W paru odcinkach zasugerowano, że ten pierścień był rozwiązaniem
    awaryjnym, służącym do ręcznego wprowadzania adresu. Tylko dlaczego
    akurat w ziemskich wrotach obracał się również przy połączeniu
    przychodzącym? ;)

  • 79. Data: 2013-02-16 11:28:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-16 10:07, Użytkownik Atlantis napisał:

> [...]
    > monitorują twoje tętno, pracę serca, oddech itp. i na podstawie tego
    > pozwalają wyciągnąć pewne wnioski na temat formy.

    A teraz pomyśl chwilę i odpowiedz czym te e-skarpetki przelicytują
    normalny zestaw biegacza czyli ciśnieniomierz i krokomierz
    z którego po treningu zgrasz sobie zebrane dane na komputer.
    Aż taką różnicę zrobi zgrywanie tych danych poprzez sieć w
    czasie trwania treningu ? bo tylko taki dodatek oferują
    e-produkty.

> [...]
    > program, a lodówka wspiera twoją silną wolę przypominając, że nie
    > powinno się podjadać między posiłkami. ;)

    Statystyczny posiadacz lodówki oba punkty załatwia przy pomocy
    małżonki.

    Pozdrawiam

  • 80. Data: 2013-02-16 14:07:23
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Czmu przez skype? To tylko marka. I to Microsoftu.
    >
    > PRzeciez istnieje VOip

    Nieważne co, ważne, że to zasadniczo to samo co ta komórka :-)