-
1. Data: 2017-03-18 11:31:08
Temat: roguelike thread
Od: fir <p...@g...com>
nowsza wersja prototypu mojego roguelika
minddetonator.htw.pl/platform8.zip
nie mam nowego video tak ze wrzucam tylko stare
https://www.youtube.com/watch?v=KSt5NoYOKvE
zastanawiam sie czy zalozyc watek z ronymi obserwacjami i pytaniami dotyczacymi
rozmaitych kwestii
pierwszy problem jak rysowac ogien i itemy tak by bylo to
zarazem kompletnie proste jak i by wygladalo mozliwie jak najlepiej? teraz itemy
rysuje jako male kwadtary z ramka i to chyba nie wyglada najlepiej a ogien jako mala
czerwona szachownice i to na pewno nie wyglada najlepiej ;c
inny problem jak dokladnie zaprojektowac menu upuszczania
przedmiotow by bylo to jak najszybsze i jak najbardziej
ergonomiczne ale zarazem jak najprostsze i by wygladalo jak najlepiej
(w grze itemy mozna podnosic upuszczac przez p/d a probka ognia jest pod s)
-
2. Data: 2017-03-18 11:36:51
Temat: Re: roguelike thread
Od: fir <p...@g...com>
W dniu sobota, 18 marca 2017 11:31:10 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> nowsza wersja prototypu mojego roguelika
>
> minddetonator.htw.pl/platform8.zip
>
> nie mam nowego video tak ze wrzucam tylko stare
https://www.youtube.com/watch?v=KSt5NoYOKvE
>
> zastanawiam sie czy zalozyc watek z ronymi obserwacjami i pytaniami dotyczacymi
rozmaitych kwestii
>
> pierwszy problem jak rysowac ogien i itemy tak by bylo to
> zarazem kompletnie proste jak i by wygladalo mozliwie jak najlepiej? teraz itemy
rysuje jako male kwadtary z ramka i to chyba nie wyglada najlepiej a ogien jako mala
czerwona szachownice i to na pewno nie wyglada najlepiej ;c
>
> inny problem jak dokladnie zaprojektowac menu upuszczania
> przedmiotow by bylo to jak najszybsze i jak najbardziej
> ergonomiczne ale zarazem jak najprostsze i by wygladalo jak najlepiej
>
> (w grze itemy mozna podnosic upuszczac przez p/d a probka ognia jest pod s)
na razie przyznam ze sie troche zmeczylem, kodowanie roguelika nie jest niby trudne,
ale roznych drobnych zagadnien sa po prostu setki (mysle ze mozna ich rozwiazywac
nawet od kilku do kilkudziesieciu na dzien)
im wiecej dni pod rzad sie koduje tym tempo ich przerobu spada ;c (dlatego ultrawazne
jest by odpoczywac problem nieststy jst tez taki ze zmeczenie sie akumuluje i nie
jest tak latwo sie go szybko i gruntownie pozbyc (mozna szybko ale trudniej
gruntownie))
-
3. Data: 2017-03-18 12:57:52
Temat: Re: roguelike thread
Od: "M.M." <m...@g...com>
On Saturday, March 18, 2017 at 11:36:53 AM UTC+1, fir wrote:
> im wiecej dni pod rzad sie koduje tym tempo ich przerobu spada ;c
U mnie rośnie przez pewien czas, nawet do 3-6 miesięcy, potem
też spada - zmęczenie.
Pozdrawiam
-
4. Data: 2017-03-18 14:44:16
Temat: Re: roguelike thread
Od: fir <p...@g...com>
W dniu sobota, 18 marca 2017 12:57:53 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
> On Saturday, March 18, 2017 at 11:36:53 AM UTC+1, fir wrote:
> > im wiecej dni pod rzad sie koduje tym tempo ich przerobu spada ;c
>
> U mnie rośnie przez pewien czas, nawet do 3-6 miesięcy, potem
> też spada - zmęczenie.
>
jesli chodzi o ten projekt to tylko spada ;c koduje to od dwu tygodni (choc spora
czesc jest portem ze sterego kodu) i okazuje sie ze ze 12 dni bylo ok a pozniej sie
zmeczylem, jak sie bardzo zmecze to co gorsza potrafie popasc w stan ktory nazywam
'tangled' ;c (zaplatania, pewie znany wiekszosci programistow jesli nie wszystkim )
(stan dosyc krytyczny i akurat tego chyba by nalezalo unikac, z drugiej strony troche
szkoda przerwac i nieststy sprowadza sie to chwilowo do debugowania na skroty,
pisania na skroty, byle osiagnac efekt) (moze sprzatne pozniej jak to nad czym dlubie
w koncu zadziala ;c )
-
5. Data: 2017-03-18 15:11:17
Temat: [OT] roguelike thread
Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>
no zdecydowany Mistrz grafiki w windows,
jakbyś kiedyś doznał potrzeby opisania swoich pomysłów,
to wydaj jakąś książkę...
-
6. Data: 2017-03-18 16:43:41
Temat: Re: [OT] roguelike thread
Od: fir <p...@g...com>
W dniu sobota, 18 marca 2017 15:11:40 UTC+1 użytkownik w systemie siła 'POPIS/EU
napisał:
> no zdecydowany Mistrz grafiki w windows,
> jakbyś kiedyś doznał potrzeby opisania swoich pomysłów,
> to wydaj jakąś książkę...
najpierw trzebby to dokonczyc a to sporo roboty
-
7. Data: 2017-03-18 16:47:17
Temat: Re: roguelike thread
Od: fir <p...@g...com>
W dniu sobota, 18 marca 2017 14:44:17 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> W dniu sobota, 18 marca 2017 12:57:53 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
> > On Saturday, March 18, 2017 at 11:36:53 AM UTC+1, fir wrote:
> > > im wiecej dni pod rzad sie koduje tym tempo ich przerobu spada ;c
> >
> > U mnie rośnie przez pewien czas, nawet do 3-6 miesięcy, potem
> > też spada - zmęczenie.
> >
>
> jesli chodzi o ten projekt to tylko spada ;c koduje to od dwu tygodni (choc spora
czesc jest portem ze sterego kodu) i okazuje sie ze ze 12 dni bylo ok a pozniej sie
zmeczylem, jak sie bardzo zmecze to co gorsza potrafie popasc w stan ktory nazywam
'tangled' ;c (zaplatania, pewie znany wiekszosci programistow jesli nie wszystkim )
>
> (stan dosyc krytyczny i akurat tego chyba by nalezalo unikac, z drugiej strony
troche szkoda przerwac i nieststy sprowadza sie to chwilowo do debugowania na skroty,
pisania na skroty, byle osiagnac efekt) (moze sprzatne pozniej jak to nad czym dlubie
w koncu zadziala ;c )
z drugiej strony moze jednak nie warto sie meczyc kiedy zmeczenie narasta (calkiem
dawno nie mialem wogola takich stanow zamotania bo od pewnego czasu widze normalnie
kod raczej dosyc czysto ale okazuje sie ze jak poplatac cos z kandrelerami eventow i
pollingiem itd itd to mozna sie nieststy nadal zamotac)
narzie to co chialem sprawdzic dziala ale motalem sie z tym z 4 godziny zamiast 20
minut do tego ten kod jednak bedzie chyba trzeba i tak przemyslec, i to jest troche
straszne :C
-
8. Data: 2017-03-19 18:14:02
Temat: Re: roguelike thread
Od: fir <p...@g...com>
W dniu sobota, 18 marca 2017 16:47:18 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> W dniu sobota, 18 marca 2017 14:44:17 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> > W dniu sobota, 18 marca 2017 12:57:53 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
> > > On Saturday, March 18, 2017 at 11:36:53 AM UTC+1, fir wrote:
> > > > im wiecej dni pod rzad sie koduje tym tempo ich przerobu spada ;c
> > >
> > > U mnie rośnie przez pewien czas, nawet do 3-6 miesięcy, potem
> > > też spada - zmęczenie.
> > >
> >
> > jesli chodzi o ten projekt to tylko spada ;c koduje to od dwu tygodni (choc spora
czesc jest portem ze sterego kodu) i okazuje sie ze ze 12 dni bylo ok a pozniej sie
zmeczylem, jak sie bardzo zmecze to co gorsza potrafie popasc w stan ktory nazywam
'tangled' ;c (zaplatania, pewie znany wiekszosci programistow jesli nie wszystkim )
> >
> > (stan dosyc krytyczny i akurat tego chyba by nalezalo unikac, z drugiej strony
troche szkoda przerwac i nieststy sprowadza sie to chwilowo do debugowania na skroty,
pisania na skroty, byle osiagnac efekt) (moze sprzatne pozniej jak to nad czym dlubie
w koncu zadziala ;c )
>
> z drugiej strony moze jednak nie warto sie meczyc kiedy zmeczenie narasta (calkiem
dawno nie mialem wogola takich stanow zamotania bo od pewnego czasu widze normalnie
kod raczej dosyc czysto ale okazuje sie ze jak poplatac cos z kandrelerami eventow i
pollingiem itd itd to mozna sie nieststy nadal zamotac)
> narzie to co chialem sprawdzic dziala ale motalem sie z tym z 4 godziny zamiast 20
minut do tego ten kod jednak bedzie chyba trzeba i tak przemyslec, i to jest troche
straszne :C
odpoczalem, poprawilem zamotany kod, zadowolony ze jet ok ..i znowu sie zamotalem ;c
(co prawda mniej i po godzinie udalo sie odmotac tak na powiedzmy 70-90%)
ten kod trzebe bedzie przepisac bo lacze odpytywanie klawki co ramke ze zwyklymi
eventami keydown, razem z tym ze moj bufor wiadomosci w rogualiku jest 'stanowy'
ogolnie grafika jest natomiast ramkowa oraz z tym ze
wystepuje tu ogolnie maszyna stanow ekranu te piec czynnikow albo czesc z nich
wytwarza ogolny potencjal do
zamotania..
powinienem przemyslec tak naprawde co dokladnie tu czyni
to zamotanie (z grubsza wiadomo, ogolnie zwykly kod gdzie jak mam funkcje a i b to
jest wyraznie napisane jak a wola b itd tutaj przechodzi w kod 'niewidzialny' gdzie
te zaleznosci wystepuja ale sa niewidzialne i gdzie kod porozumiewa sie przy pomocy
pobocznych flag - ale nie wiem co dokladnie jest tego przyczyna ale akurat nie mam
sily tego rozkminiac choc to wazne)
pominawsz to na razie dziala
minddetonator.htw.pl/platform10.zip
glownie chodzi mi o to by zrobic ekran wyboru przedmiotow
tj 'pickup' i 'drop' w superergonomiczny sposob by sie tego uzywalo szybko i wygodnie
(obecnie pod klawiszami p i d)
zeby gra robila dobre wrazenie musi byc mz zapewniona plynnosc, nie tylko w grafice
ale i w inpucie.. grafa i input itd moze byc prosta ale musi byc 'plynna' dlatego
zalezy mi na tej ergonomii - jakby ktos odpalil i ocenil czy podnoszenie i
upuszczanie przedmiotow ttaj da sie jeszcze bardziej 'uergonomicznic' mogloby to byc
pomocne
-
9. Data: 2017-03-20 23:36:37
Temat: Re: roguelike thread
Od: fir <p...@g...com>
W dniu niedziela, 19 marca 2017 18:14:03 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> W dniu sobota, 18 marca 2017 16:47:18 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> > W dniu sobota, 18 marca 2017 14:44:17 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> > > W dniu sobota, 18 marca 2017 12:57:53 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
> > > > On Saturday, March 18, 2017 at 11:36:53 AM UTC+1, fir wrote:
> > > > > im wiecej dni pod rzad sie koduje tym tempo ich przerobu spada ;c
> > > >
> > > > U mnie rośnie przez pewien czas, nawet do 3-6 miesięcy, potem
> > > > też spada - zmęczenie.
> > > >
> > >
> > > jesli chodzi o ten projekt to tylko spada ;c koduje to od dwu tygodni (choc
spora czesc jest portem ze sterego kodu) i okazuje sie ze ze 12 dni bylo ok a pozniej
sie zmeczylem, jak sie bardzo zmecze to co gorsza potrafie popasc w stan ktory
nazywam 'tangled' ;c (zaplatania, pewie znany wiekszosci programistow jesli nie
wszystkim )
> > >
> > > (stan dosyc krytyczny i akurat tego chyba by nalezalo unikac, z drugiej strony
troche szkoda przerwac i nieststy sprowadza sie to chwilowo do debugowania na skroty,
pisania na skroty, byle osiagnac efekt) (moze sprzatne pozniej jak to nad czym dlubie
w koncu zadziala ;c )
> >
> > z drugiej strony moze jednak nie warto sie meczyc kiedy zmeczenie narasta
(calkiem dawno nie mialem wogola takich stanow zamotania bo od pewnego czasu widze
normalnie kod raczej dosyc czysto ale okazuje sie ze jak poplatac cos z kandrelerami
eventow i pollingiem itd itd to mozna sie nieststy nadal zamotac)
> > narzie to co chialem sprawdzic dziala ale motalem sie z tym z 4 godziny zamiast
20 minut do tego ten kod jednak bedzie chyba trzeba i tak przemyslec, i to jest
troche straszne :C
>
> odpoczalem, poprawilem zamotany kod, zadowolony ze jet ok ..i znowu sie zamotalem
;c (co prawda mniej i po godzinie udalo sie odmotac tak na powiedzmy 70-90%)
>
> ten kod trzebe bedzie przepisac bo lacze odpytywanie klawki co ramke ze zwyklymi
eventami keydown, razem z tym ze moj bufor wiadomosci w rogualiku jest 'stanowy'
> ogolnie grafika jest natomiast ramkowa oraz z tym ze
> wystepuje tu ogolnie maszyna stanow ekranu te piec czynnikow albo czesc z nich
wytwarza ogolny potencjal do
> zamotania..
>
> powinienem przemyslec tak naprawde co dokladnie tu czyni
> to zamotanie (z grubsza wiadomo, ogolnie zwykly kod gdzie jak mam funkcje a i b to
jest wyraznie napisane jak a wola b itd tutaj przechodzi w kod 'niewidzialny' gdzie
te zaleznosci wystepuja ale sa niewidzialne i gdzie kod porozumiewa sie przy pomocy
pobocznych flag - ale nie wiem co dokladnie jest tego przyczyna ale akurat nie mam
sily tego rozkminiac choc to wazne)
>
> pominawsz to na razie dziala
>
> minddetonator.htw.pl/platform10.zip
>
> glownie chodzi mi o to by zrobic ekran wyboru przedmiotow
> tj 'pickup' i 'drop' w superergonomiczny sposob by sie tego uzywalo szybko i
wygodnie (obecnie pod klawiszami p i d)
>
> zeby gra robila dobre wrazenie musi byc mz zapewniona plynnosc, nie tylko w grafice
ale i w inpucie.. grafa i input itd moze byc prosta ale musi byc 'plynna' dlatego
zalezy mi na tej ergonomii - jakby ktos odpalil i ocenil czy podnoszenie i
upuszczanie przedmiotow ttaj da sie jeszcze bardziej 'uergonomicznic' mogloby to byc
pomocne
troche nowsza wersja (zrobilem blinka pod b ktory nawet fajnie wyglada)
minddetonator.htw.pl/platform11.zip
-
10. Data: 2017-03-21 15:15:30
Temat: Re: roguelike thread
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
fir <p...@g...com> wrote:
> minddetonator.htw.pl/platform11.zip
Jaki jest sens umieszczania na grupie programistycznej pliku .zip,
zawierającego jedynie wersje binarne, bez źródeł?
--
http://www.chmurka.net/