-
11. Data: 2017-03-21 18:08:04
Temat: Re: roguelike thread
Od: fir <p...@g...com>
W dniu poniedziałek, 20 marca 2017 23:36:38 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> > glownie chodzi mi o to by zrobic ekran wyboru przedmiotow
> > tj 'pickup' i 'drop' w superergonomiczny sposob by sie tego uzywalo szybko i
wygodnie (obecnie pod klawiszami p i d)
> >
> > zeby gra robila dobre wrazenie musi byc mz zapewniona plynnosc, nie tylko w
grafice ale i w inpucie.. grafa i input itd moze byc prosta ale musi byc 'plynna'
dlatego zalezy mi na tej ergonomii - jakby ktos odpalil i ocenil czy podnoszenie i
upuszczanie przedmiotow ttaj da sie jeszcze bardziej 'uergonomicznic' mogloby to byc
pomocne
>
> troche nowsza wersja (zrobilem blinka pod b ktory nawet fajnie wyglada)
>
> minddetonator.htw.pl/platform11.zip
zaczalem rysowac wieksza mape
minddetonator.htw.pl/platform12.zip
i nawet nie jestem pewien czy nie przesadzam,
(z kilku wzgledow, moze to nie byc dobry wybor bo wiele
mniejszych map moglabbyc lepsze niz jedna duza tak ze
rysowanie tego moze byc strata czasu)
mapa jako nieskompresowana bitmapa zajmuje 12 MB i
powoduje to ze u mnie na kompie wczytuje sie 0.95
sekundy - na sekunde freezujac apke na starcie,
zeby to lepiej wygladalo albo musialbym robic jakas wlasna kompresje (zip pakuje te
12 MB do okolo 80 kb,
rar do 60 kb) albo asynchroniczne czytanie w tle
podczas ekranu wyboru.. ale na razie nie chce mi sie robic ani tego ani tego
znowu sie zmachalem, trzebbedzie pomyslec co tam dalej
zaimplementowac bo lekko ide sie konczą..yaaawn
-
12. Data: 2017-03-24 00:26:31
Temat: Re: roguelike thread
Od: J-23 <B...@p...fm>
W dniu 21.03.2017 o 18:08, fir pisze:
> W dniu poniedziałek, 20 marca 2017 23:36:38 UTC+1 użytkownik fir napisał:
>>> glownie chodzi mi o to by zrobic ekran wyboru przedmiotow
>>> tj 'pickup' i 'drop' w superergonomiczny sposob by sie tego uzywalo szybko i
wygodnie (obecnie pod klawiszami p i d)
>>>
>>> zeby gra robila dobre wrazenie musi byc mz zapewniona plynnosc, nie tylko w
grafice ale i w inpucie.. grafa i input itd moze byc prosta ale musi byc 'plynna'
dlatego zalezy mi na tej ergonomii - jakby ktos odpalil i ocenil czy podnoszenie i
upuszczanie przedmiotow ttaj da sie jeszcze bardziej 'uergonomicznic' mogloby to byc
pomocne
>>
>> troche nowsza wersja (zrobilem blinka pod b ktory nawet fajnie wyglada)
>>
>> minddetonator.htw.pl/platform11.zip
>
> zaczalem rysowac wieksza mape
>
> minddetonator.htw.pl/platform12.zip
>
> i nawet nie jestem pewien czy nie przesadzam,
> (z kilku wzgledow, moze to nie byc dobry wybor bo wiele
> mniejszych map moglabbyc lepsze niz jedna duza tak ze
> rysowanie tego moze byc strata czasu)
>
> mapa jako nieskompresowana bitmapa zajmuje 12 MB i
> powoduje to ze u mnie na kompie wczytuje sie 0.95
> sekundy - na sekunde freezujac apke na starcie,
> zeby to lepiej wygladalo albo musialbym robic jakas wlasna kompresje (zip pakuje te
12 MB do okolo 80 kb,
> rar do 60 kb) albo asynchroniczne czytanie w tle
> podczas ekranu wyboru.. ale na razie nie chce mi sie robic ani tego ani tego
>
> znowu sie zmachalem, trzebbedzie pomyslec co tam dalej
> zaimplementowac bo lekko ide sie konczą..yaaawn
>
Kolego rozumiem że chcesz się pochwalić własnymi osiągnięciami.
Wypadało by jednak poczekać aż ktoś na grupie zacznie komentować
dopytywać itp. taki monolog sam ze sobą rozumiem że działa oczyszczająco
ale bez przesady.
Tak by nie było tylko negatywnie. Masz fajny pomysł a raczej dobrze
zacząłeś ale jak widać z twoich wypowiedzi zabrakło Ci koncepcji na
rozbudowę.
Może zamiast tracić czas na monolog sam ze sobą proponowałbym
zainteresować się jakimś systemem bugtrack'ów
(https://pl.wikipedia.org/wiki/Bugtracker) i potem ogłoszenie go na
grupie. Dzięki takiemu podejściu zyskasz baze pomysłów - możesz wybrać
te najlepsze i starać się je zrealizować - inaczej szkoda czasu i szybko
się zniechęcisz - co już widać po niektórych twoich postach ma czasami
miejsce.
Pozdrawiam
-
13. Data: 2017-03-24 09:23:02
Temat: Re: roguelike thread
Od: fir <p...@g...com>
W dniu piątek, 24 marca 2017 00:26:33 UTC+1 użytkownik J-23 napisał:
> W dniu 21.03.2017 o 18:08, fir pisze:
> > W dniu poniedziałek, 20 marca 2017 23:36:38 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> >>> glownie chodzi mi o to by zrobic ekran wyboru przedmiotow
> >>> tj 'pickup' i 'drop' w superergonomiczny sposob by sie tego uzywalo szybko i
wygodnie (obecnie pod klawiszami p i d)
> >>>
> >>> zeby gra robila dobre wrazenie musi byc mz zapewniona plynnosc, nie tylko w
grafice ale i w inpucie.. grafa i input itd moze byc prosta ale musi byc 'plynna'
dlatego zalezy mi na tej ergonomii - jakby ktos odpalil i ocenil czy podnoszenie i
upuszczanie przedmiotow ttaj da sie jeszcze bardziej 'uergonomicznic' mogloby to byc
pomocne
> >>
> >> troche nowsza wersja (zrobilem blinka pod b ktory nawet fajnie wyglada)
> >>
> >> minddetonator.htw.pl/platform11.zip
> >
> > zaczalem rysowac wieksza mape
> >
> > minddetonator.htw.pl/platform12.zip
> >
> > i nawet nie jestem pewien czy nie przesadzam,
> > (z kilku wzgledow, moze to nie byc dobry wybor bo wiele
> > mniejszych map moglabbyc lepsze niz jedna duza tak ze
> > rysowanie tego moze byc strata czasu)
> >
> > mapa jako nieskompresowana bitmapa zajmuje 12 MB i
> > powoduje to ze u mnie na kompie wczytuje sie 0.95
> > sekundy - na sekunde freezujac apke na starcie,
> > zeby to lepiej wygladalo albo musialbym robic jakas wlasna kompresje (zip pakuje
te 12 MB do okolo 80 kb,
> > rar do 60 kb) albo asynchroniczne czytanie w tle
> > podczas ekranu wyboru.. ale na razie nie chce mi sie robic ani tego ani tego
> >
> > znowu sie zmachalem, trzebbedzie pomyslec co tam dalej
> > zaimplementowac bo lekko ide sie konczą..yaaawn
> >
>
> Kolego rozumiem że chcesz się pochwalić własnymi osiągnięciami.
>
> Wypadało by jednak poczekać aż ktoś na grupie zacznie komentować
> dopytywać itp. taki monolog sam ze sobą rozumiem że działa oczyszczająco
> ale bez przesady.
>
nie jestem twoim kolegą, kolego (ironicznie)
nie podzielam tez twoich pogladow, i moim zdaniem byloby moze mądrzej gdybys, jesli
nie mial nic madrego do powiedzenia, zachowal te swoje ordynarnosci i glupotki dla
siebie, kolego
usenet powinien byc miejscem dla madrej dyskusji pozbawionych typowych tutaj nieststy
ordynarnosci i glupotek, a wielu nieststy tutaj jedynie tym potrafi sie pochwalic
watek jest wydzielony i sluzy wlasnie dyskusji nt roguelika, nie masz nic do
powiedzenia poza glupotaki - to wypad, znajdz sobie cos co cie interesuje i nie
zawracaj mi glowy wlasna tepotą - (z czasem przyzwyczajony do pracy na jakims
poziomie trace toleranbcje dla rozmaitych miernot ktorych tu mamy dużo, sorki ale tak
to dziala, nie umiesz powiedziec nic na temat = generujesz strate czasu)
> Tak by nie było tylko negatywnie. Masz fajny pomysł a raczej dobrze
> zacząłeś ale jak widać z twoich wypowiedzi zabrakło Ci koncepcji na
> rozbudowę.
>
> Może zamiast tracić czas na monolog sam ze sobą proponowałbym
> zainteresować się jakimś systemem bugtrack'ów
> (https://pl.wikipedia.org/wiki/Bugtracker) i potem ogłoszenie go na
> grupie. Dzięki takiemu podejściu zyskasz baze pomysłów - możesz wybrać
> te najlepsze i starać się je zrealizować - inaczej szkoda czasu i szybko
> się zniechęcisz - co już widać po niektórych twoich postach ma czasami
> miejsce.
>
> Pozdrawiam
-
14. Data: 2017-03-24 09:24:33
Temat: Re: roguelike thread
Od: fir <p...@g...com>
co do zmeczenia to jest nieststy normalne, trzeba odpoczac i jedzie sie dalej -
(wlasnie odpoczywam)
-
15. Data: 2017-03-24 09:34:33
Temat: Re: roguelike thread
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
J-23 <B...@p...fm> wrote:
> Kolego rozumiem że chcesz się pochwalić własnymi osiągnięciami.
Kolega tu chyba nowy :)
Fir jest niestety całkowicie niereformowalny.
--
http://www.chmurka.net/
-
16. Data: 2017-03-24 09:42:36
Temat: Re: roguelike thread
Od: fir <p...@g...com>
W dniu piątek, 24 marca 2017 09:24:33 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> co do zmeczenia to jest nieststy normalne, trzeba odpoczac i jedzie sie dalej -
(wlasnie odpoczywam)
co do bogow, to wlasciwie ich nie mam, w kazdym razie nie na tyle by robic jakies
bugtrackery - bugi sie oczywiscie pojawiaja w trakcie developmentu (czasem sa nawet
przykre, ostatnio raz ze dwie godziny nie moglem pojac czemu costam na ekranie jest
zle (szczegolow juz nie pamietam), poki nie zobaczylem koniec koncow czegos w rodzaju
literowki, zamiast int bylo float czy cos w tym stylu (cyba dokladnie wlasnie to))
innym przykladem moglobyc tez to (w sumie nietypowe dla mnie zapetlenie
na stanach i czytaniu klawiatury) sa to jednak raczej
z praktycznego punktu widzenia 'spowolnienia' niz bugi ...
problemy sa inne, jak na obecny moment tak naprawde problemow nie ma zbyt duzo..
glownym i prawie jedynym
ktory widze jest chyba wlasnie to zmeczenie (po prostu po zbyt wielu dniach roboty w
ciagu energiatroche schodzi)
ale je da sie rozwiazac chyba w klasyczny sposob, trzeba ze tak powiem lekko
powalczyc ze swoja checia do roboty i zmusic sie do odpoczywania ;-o (a serio czasem
to wymaga lekkiej sily woli, nie chodzi tyle o chec do roboty co o niepokoj ze jak
kod lezy odlogiem to jest strata (czasu itd), ale rozum czy doswiadczenie chyba
wykazuje i udowodnilo mi ze zmusic sie do odpoczywania jest warto)
-
17. Data: 2017-03-24 13:50:37
Temat: Re: roguelike thread
Od: J-23 <B...@p...fm>
W dniu 24.03.2017 o 09:34, Adam Wysocki pisze:
> J-23 <B...@p...fm> wrote:
>
>> Kolego rozumiem że chcesz się pochwalić własnymi osiągnięciami.
>
> Kolega tu chyba nowy :)
>
> Fir jest niestety całkowicie niereformowalny.
>
Nie nowy, ale bardzo długo mnie tu nie było :)
Fir, jak widać ma podejście jakie ma. Skoro lubi monologi które koniec
końców są bez wartościowe - trudno nic nie poradzimy
Pozdrawiam
-
18. Data: 2017-03-24 13:55:41
Temat: Re: roguelike thread
Od: J-23 <B...@p...fm>
W dniu 24.03.2017 o 09:42, fir pisze:
> W dniu piątek, 24 marca 2017 09:24:33 UTC+1 użytkownik fir napisał:
>> co do zmeczenia to jest nieststy normalne, trzeba odpoczac i jedzie sie dalej -
(wlasnie odpoczywam)
>
> co do bogow, to wlasciwie ich nie mam, w kazdym razie nie na tyle by robic jakies
bugtrackery - bugi sie oczywiscie pojawiaja w trakcie developmentu (czasem sa nawet
przykre, ostatnio raz ze dwie godziny nie moglem pojac czemu costam na ekranie jest
zle (szczegolow juz nie pamietam), poki nie zobaczylem koniec koncow czegos w rodzaju
literowki, zamiast int bylo float czy cos w tym stylu (cyba dokladnie wlasnie to))
innym przykladem moglobyc tez to (w sumie nietypowe dla mnie zapetlenie
> na stanach i czytaniu klawiatury) sa to jednak raczej
> z praktycznego punktu widzenia 'spowolnienia' niz bugi ...
>
> problemy sa inne, jak na obecny moment tak naprawde problemow nie ma zbyt duzo..
glownym i prawie jedynym
> ktory widze jest chyba wlasnie to zmeczenie (po prostu po zbyt wielu dniach roboty
w ciagu energiatroche schodzi)
> ale je da sie rozwiazac chyba w klasyczny sposob, trzeba ze tak powiem lekko
powalczyc ze swoja checia do roboty i zmusic sie do odpoczywania ;-o (a serio czasem
to wymaga lekkiej sily woli, nie chodzi tyle o chec do roboty co o niepokoj ze jak
kod lezy odlogiem to jest strata (czasu itd), ale rozum czy doswiadczenie chyba
wykazuje i udowodnilo mi ze zmusic sie do odpoczywania jest warto)
>
Chodziło mi bardziej o to by wykorzystać bug tracker jako platformę do
bazy pomysłów które można było by potem wprowadzić w czyn
Pozdrawiam
-
19. Data: 2017-03-24 19:13:25
Temat: Re: roguelike thread
Od: "M.M." <m...@g...com>
On Friday, March 24, 2017 at 12:26:33 AM UTC+1, J-23 wrote:
> W dniu 21.03.2017 o 18:08, fir pisze:
> > W dniu poniedziałek, 20 marca 2017 23:36:38 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> >>> glownie chodzi mi o to by zrobic ekran wyboru przedmiotow
> >>> tj 'pickup' i 'drop' w superergonomiczny sposob by sie tego uzywalo szybko i
wygodnie (obecnie pod klawiszami p i d)
> >>>
> >>> zeby gra robila dobre wrazenie musi byc mz zapewniona plynnosc, nie tylko w
grafice ale i w inpucie.. grafa i input itd moze byc prosta ale musi byc 'plynna'
dlatego zalezy mi na tej ergonomii - jakby ktos odpalil i ocenil czy podnoszenie i
upuszczanie przedmiotow ttaj da sie jeszcze bardziej 'uergonomicznic' mogloby to byc
pomocne
> >>
> >> troche nowsza wersja (zrobilem blinka pod b ktory nawet fajnie wyglada)
> >>
> >> minddetonator.htw.pl/platform11.zip
> >
> > zaczalem rysowac wieksza mape
> >
> > minddetonator.htw.pl/platform12.zip
> >
> > i nawet nie jestem pewien czy nie przesadzam,
> > (z kilku wzgledow, moze to nie byc dobry wybor bo wiele
> > mniejszych map moglabbyc lepsze niz jedna duza tak ze
> > rysowanie tego moze byc strata czasu)
> >
> > mapa jako nieskompresowana bitmapa zajmuje 12 MB i
> > powoduje to ze u mnie na kompie wczytuje sie 0.95
> > sekundy - na sekunde freezujac apke na starcie,
> > zeby to lepiej wygladalo albo musialbym robic jakas wlasna kompresje (zip pakuje
te 12 MB do okolo 80 kb,
> > rar do 60 kb) albo asynchroniczne czytanie w tle
> > podczas ekranu wyboru.. ale na razie nie chce mi sie robic ani tego ani tego
> >
> > znowu sie zmachalem, trzebbedzie pomyslec co tam dalej
> > zaimplementowac bo lekko ide sie konczą..yaaawn
> >
>
> Kolego rozumiem że chcesz się pochwalić własnymi osiągnięciami.
>
> Wypadało by jednak poczekać aż ktoś na grupie zacznie komentować
> dopytywać itp. taki monolog sam ze sobą rozumiem że działa oczyszczająco
> ale bez przesady.
Nie ma w tym żadnej przesady, można publikować swoje potyczki programistyczne,
sukcesy, porażki, pomysły, metody rozwoju oprogramowania, przemyślenia,
radości, smutki i wkurwienia, itd. Jeśli raport z rozwoju oprogramowania
wykona się na odpowiednim poziomie, a do tego jeszcze fajnie zbeletryzuje, to
jest całkiem dobre i dla niejednego będzie stanowiło lepszą lekturę niż
jakiś kryminał czy romans. Problem jedynie w tym, że to się bardziej na
bloga nadaje, a nie na grupę. Koledze wielokrotnie sugerowaliśmy aby
założył sobie bloga, a tutaj i w innych miejscach jedynie zrobił sobie
reklamę poprzez wklejenie linka do tego bloga.
Pozdrawiam
-
20. Data: 2017-03-24 22:36:35
Temat: Re: roguelike thread
Od: fir <p...@g...com>
W dniu piątek, 24 marca 2017 19:13:27 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
> On Friday, March 24, 2017 at 12:26:33 AM UTC+1, J-23 wrote:
> > W dniu 21.03.2017 o 18:08, fir pisze:
> > > W dniu poniedziałek, 20 marca 2017 23:36:38 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> > >>> glownie chodzi mi o to by zrobic ekran wyboru przedmiotow
> > >>> tj 'pickup' i 'drop' w superergonomiczny sposob by sie tego uzywalo szybko i
wygodnie (obecnie pod klawiszami p i d)
> > >>>
> > >>> zeby gra robila dobre wrazenie musi byc mz zapewniona plynnosc, nie tylko w
grafice ale i w inpucie.. grafa i input itd moze byc prosta ale musi byc 'plynna'
dlatego zalezy mi na tej ergonomii - jakby ktos odpalil i ocenil czy podnoszenie i
upuszczanie przedmiotow ttaj da sie jeszcze bardziej 'uergonomicznic' mogloby to byc
pomocne
> > >>
> > >> troche nowsza wersja (zrobilem blinka pod b ktory nawet fajnie wyglada)
> > >>
> > >> minddetonator.htw.pl/platform11.zip
> > >
> > > zaczalem rysowac wieksza mape
> > >
> > > minddetonator.htw.pl/platform12.zip
> > >
> > > i nawet nie jestem pewien czy nie przesadzam,
> > > (z kilku wzgledow, moze to nie byc dobry wybor bo wiele
> > > mniejszych map moglabbyc lepsze niz jedna duza tak ze
> > > rysowanie tego moze byc strata czasu)
> > >
> > > mapa jako nieskompresowana bitmapa zajmuje 12 MB i
> > > powoduje to ze u mnie na kompie wczytuje sie 0.95
> > > sekundy - na sekunde freezujac apke na starcie,
> > > zeby to lepiej wygladalo albo musialbym robic jakas wlasna kompresje (zip
pakuje te 12 MB do okolo 80 kb,
> > > rar do 60 kb) albo asynchroniczne czytanie w tle
> > > podczas ekranu wyboru.. ale na razie nie chce mi sie robic ani tego ani tego
> > >
> > > znowu sie zmachalem, trzebbedzie pomyslec co tam dalej
> > > zaimplementowac bo lekko ide sie konczą..yaaawn
> > >
> >
> > Kolego rozumiem że chcesz się pochwalić własnymi osiągnięciami.
> >
> > Wypadało by jednak poczekać aż ktoś na grupie zacznie komentować
> > dopytywać itp. taki monolog sam ze sobą rozumiem że działa oczyszczająco
> > ale bez przesady.
>
> Nie ma w tym żadnej przesady, można publikować swoje potyczki programistyczne,
> sukcesy, porażki, pomysły, metody rozwoju oprogramowania, przemyślenia,
> radości, smutki i wkurwienia, itd. Jeśli raport z rozwoju oprogramowania
> wykona się na odpowiednim poziomie, a do tego jeszcze fajnie zbeletryzuje, to
> jest całkiem dobre i dla niejednego będzie stanowiło lepszą lekturę niż
> jakiś kryminał czy romans. Problem jedynie w tym, że to się bardziej na
> bloga nadaje, a nie na grupę. Koledze wielokrotnie sugerowaliśmy aby
> założył sobie bloga, a tutaj i w innych miejscach jedynie zrobił sobie
> reklamę poprzez wklejenie linka do tego bloga.
>
> Pozdrawiam
w czym to mialoby byc lepsze od pisania postow? gdybym pisal bloga czulbym sie
zobligowany do skladania systematycznych artykulow, grupa jest natomiast lepsza bo
posty moga miec forme pourywanych notatek na rozne tamety - dla mnie jest to bardziej
odpowiednie niz blog
(i tak pisze 1/100 tego co bym mogl gdybym chcial)