-
11. Data: 2017-01-26 12:13:52
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
HF5BS pisze:
>>> GE AC6000CW - 6250 KM x4
>>> Ta lokomotywa dysponuje na haku mocą rzędu 890 kN przy ruszaniu
>>> oraz 740 kN mocy ciągłej.
>>> http://tech.wp.pl/5-najmocniejszych-lokomotyw-spalin
owych-na-swiecie-6035078405104769g/3
>>
>> Ale to nie tylko moc/sila lokomotywy, ale tez:
>> -nachylenia toru,
>> -wspolczynnika tarcia ... ale zakladam, ze ten na calym swiecie jednakowy,
>> ale nie w zimie.
>> -stosunku masy lokomotyw do masy wagonow,
>> -wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac ...
>
> A czwarty, jakby nie patrzeć, 890x4=3560...
Jakby patrzeć wnikliwie i analitycznie, to wyjdzie 890x(3+epsilon).
Jeśli dali cztery lokomotywy, to znaczy tyle, że trzech było mało.
Ale może aż 3560 nie potrzeba.
Jarek
--
-- Widziałem wczoraj, moi panowie, pług parowy pędzony przez lokomotywę.
Przedstawcie sobie, panowie, przez lokomotywę, ale nie przez jedną, lecz
przez dwie lokomotywy. Patrzę: dym, podchodzę bliżej, a to lokomotywa,
a z drugiej strony druga. Powiedzcie, panowie, czy to nie śmieszne?
Dwie lokomotywy, jakby nie dość było jednej.
-
12. Data: 2017-01-26 13:35:10
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
l...
HF5BS pisze:
>> A czwarty, jakby nie patrzeć, 890x4=3560...
>Jakby patrzeć wnikliwie i analitycznie, to wyjdzie 890x(3+epsilon).
>Jeśli dali cztery lokomotywy, to znaczy tyle, że trzech było mało.
Albo jedna na zapas.
>Ale może aż 3560 nie potrzeba.
Tak czy inaczej - da maszynista "pelny gaz" i zerwac nie powinno.
Tzn powinno byc takie mocne, zeby nie zerwalo.
J.
-
13. Data: 2017-01-26 19:46:32
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: Mirek <i...@z...adres>
W dniu 26.01.2017 o 08:10, Ghost pisze:
>>> wykoleić do środka łuku.
>
>> ??? Pierwsze słyszę.
>
> To pewnie wymysł jakiegoś domorosłego "fizyka" obalacza teorii względności.
Więc twierdzicie zgodnie, że nie ma siły, która spycha ciągnięte wagony
do wewnątrz łuku?
--
Mirek.
-
14. Data: 2017-01-26 19:55:22
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2017-01-26 19:46, Mirek wrote:
> Więc twierdzicie zgodnie, że nie ma siły, która spycha ciągnięte wagony
> do wewnątrz łuku?
Zdaje się że jest też druga, przeciwna, podobno pozorna ;)
-
15. Data: 2017-01-26 20:27:36
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jak bys mial kolejke elektryczna to bys wiedzial ze to w pewnych warunkach mozliwe.
-
16. Data: 2017-01-26 23:25:11
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: badworm <n...@p...pl>
Dnia Thu, 26 Jan 2017 10:38:06 +0100, J.F. napisał(a):
> -wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac
Żaden problem, sprzęgi śrubowe mogą mieć wytrzymałość na zerwanie nawet
1500kN.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066
-
17. Data: 2017-01-27 01:32:36
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrno8jmfk.d6i.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
>> A czwarty, jakby nie patrzeć, 890x4=3560...
>
> Jakby patrzeć wnikliwie i analitycznie, to wyjdzie 890x(3+epsilon).
> Jeśli dali cztery lokomotywy, to znaczy tyle, że trzech było mało.
> Ale może aż 3560 nie potrzeba.
Pewnie i tak, ja jednakże dla świetego spokoju liczyłbym lok x 4.
Lepiej zrobić sprzęg nieco za mocny, który nie zawiedzie, niż za słaby i
miało by się to spierdylić z pochyłości z zakrętem, jak na filmie właśnie...
A z takim nabojem, to ja bym dawał naprawdę potężny zapas, zarówno na uciąg,
jak i hamowanie...
Nie zapomnijmy, co się stało 12 maja 1989 (a jako pochodna 25 maja tamże) w
San Bernardino w USA, gdzie właśnie takiego zapasu zabrakło. Na co nałożyło
się m.in. jeszcze to, że był, powiedzmy, niezbyt sprawny jeden z hamulców
pomocniczych.
--
Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz
700 złotych miesięcznie emerytury. I kto jest złodziejem?
(C) Kabaret Neo-Nówka.
-
18. Data: 2017-01-27 02:13:23
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: s...@g...com
W dniu środa, 25 stycznia 2017 22:05:13 UTC+1 użytkownik Mirek napisał:
> Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
> https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
> Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem czy jak?
> Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
> bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
> wykoleić do środka łuku.
>
> --
> Mirek.
Jaja se robisz? Ile masz lat? Problem do rozważenia na lekcji Fizyki w 6-tej klasie
szkoły podstawowej. W latach 70-tych ubiegłego wieku. Boszsz...
-
19. Data: 2017-01-27 08:43:37
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 26 Jan 2017 17:13:23 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
> Jaja se robisz? Ile masz lat? Problem do rozważenia na lekcji
Fizyki w
> 6-tej klasie szkoły podstawowej. W latach 70-tych ubiegłego wiek
> u. Boszsz...
Kto sobie jaką robi?? Chyba wyrazmie napisał, że nasi kolejarze
twierdzą, że to niemożliwe, a nie on.
--
Marek
-
20. Data: 2017-01-27 19:22:12
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: Mirek <i...@z...adres>
W dniu 27.01.2017 o 02:13, s...@g...com pisze:
> Jaja se robisz? Ile masz lat? Problem do rozważenia na lekcji Fizyki w 6-tej klasie
szkoły podstawowej. W latach 70-tych ubiegłego wieku. Boszsz...
>
No ja właśnie 6-tą klasę kończyłem w latach 70-tych.
Jeżeli tego uczyli w szkołach kolejowych, to albo obliczyli, albo mieli
przypadek wykolejenia i wyciągnęli wnioski.
Skoro uważasz, że to takie proste - czekamy na odpowiedź.
Ja nie mam zamiaru bawić się w Maciarewicza.
--
Mirek.