-
1. Data: 2017-01-25 22:05:12
Temat: [OT[ pociąg bez popychu
Od: Mirek <i...@z...adres>
Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem czy jak?
Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
wykoleić do środka łuku.
--
Mirek.
-
2. Data: 2017-01-25 23:11:33
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: Janusz_k <J...@o...pl>
W dniu 2017-01-25 o 22:05, Mirek pisze:
> Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
> https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
> Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem czy jak?
Przecież masz na początku 4 lokomotywy spalinowe.
> Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
> bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
> wykoleić do środka łuku.
Jak widać się nie znają.
--
Pozdr
Janusz_k
-
3. Data: 2017-01-25 23:19:24
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
news:o6b3u8$cba$1@node2.news.atman.pl...
> Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
> https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
> Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem czy jak?
Jak widać wystarczyły cztery lokomotywy na początku.
> Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
W Polsce przeważnie jest jedna lokomotywa na początku, więc w przypadku
dużych wzniesień trzeba jej pomóc. Najłatwiej organizacyjnie zrobić to
poprzez doczepienie lokomotywy na końcu.
> bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
W Polsce są sprzęgi śrubowe, w USA sprzęgi centralne samoczynne - mające
większą wytrzymaość na zerwanie.
> wykoleić do środka łuku.
??? Pierwsze słyszę.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
4. Data: 2017-01-26 07:43:24
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: LeonKame <k...@l...com>
>> Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
To nie byli kolejorze tylko jakies Maryjany spod budki z piwem
-
5. Data: 2017-01-26 08:10:12
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: "Ghost" <n...@d...pl>
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:588923bc$0$15195$6...@n...neostrad
a.pl...
>> wykoleić do środka łuku.
>??? Pierwsze słyszę.
To pewnie wymysł jakiegoś domorosłego "fizyka" obalacza teorii względności.
-
6. Data: 2017-01-26 08:36:05
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
W dniu 25.01.2017 o 22:05, Mirek pisze:
> Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
> https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
> Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem czy jak?
> Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
> bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
> wykoleić do środka łuku.
>
Proste
GE AC6000CW - 6250 KM x4
Ta lokomotywa dysponuje na haku mocą rzędu 890 kN przy ruszaniu oraz 740
kN mocy ciągłej.
http://tech.wp.pl/5-najmocniejszych-lokomotyw-spalin
owych-na-swiecie-6035078405104769g/3
-
7. Data: 2017-01-26 10:38:06
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "wchpikus" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o6c8t6$eq0$...@n...news.atman.pl...
W dniu 25.01.2017 o 22:05, Mirek pisze:
> Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
> https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
> Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem
> czy jak?
> Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
> bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
> wykoleić do środka łuku.
>Proste
>GE AC6000CW - 6250 KM x4
>Ta lokomotywa dysponuje na haku mocą rzędu 890 kN przy ruszaniu oraz
>740 kN mocy ciągłej.
>http://tech.wp.pl/5-najmocniejszych-lokomotyw-spali
nowych-na-swiecie-6035078405104769g/3
Ale to nie tylko moc/sila lokomotywy, ale tez:
-nachylenia toru,
-wspolczynnika tarcia ... ale zakladam, ze ten na calym swiecie
jednakowy, ale nie w zimie.
-stosunku masy lokomotyw do masy wagonow,
-wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac
...
J.
-
8. Data: 2017-01-26 10:45:42
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
> Ale to nie tylko moc/sila lokomotywy, ale tez:
> -nachylenia toru,
> -wspolczynnika tarcia ... ale zakladam, ze ten na calym swiecie
> jednakowy, ale nie w zimie.
> -stosunku masy lokomotyw do masy wagonow,
> -wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac ...
Jak jedzie, to znaczy ze ktos o tym pomyslal.
-
9. Data: 2017-01-26 10:47:24
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5889c386$0$661$65785112@news.neostrada.pl...
>>Proste
>>GE AC6000CW - 6250 KM x4
>>Ta lokomotywa dysponuje na haku mocą rzędu 890 kN przy ruszaniu oraz 740
>>kN mocy ciągłej.
>>http://tech.wp.pl/5-najmocniejszych-lokomotyw-spal
inowych-na-swiecie-6035078405104769g/3
>
> Ale to nie tylko moc/sila lokomotywy, ale tez:
> -nachylenia toru,
> -wspolczynnika tarcia ... ale zakladam, ze ten na calym swiecie jednakowy,
> ale nie w zimie.
> -stosunku masy lokomotyw do masy wagonow,
> -wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac ...
A czwarty, jakby nie patrzeć, 890x4=3560...
--
Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz
700 złotych miesięcznie emerytury. I kto jest złodziejem?
(C) Kabaret Neo-Nówka.
-
10. Data: 2017-01-26 10:49:41
Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5889c386$0$661$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "wchpikus" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:o6c8t6$eq0$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 25.01.2017 o 22:05, Mirek pisze:
>> Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
>> https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
>> Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem czy
>> jak?
>> Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
>> bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
>> wykoleić do środka łuku.
>
>>Proste
>>GE AC6000CW - 6250 KM x4
>>Ta lokomotywa dysponuje na haku mocą rzędu 890 kN przy ruszaniu oraz 740
>>kN mocy ciągłej.
>>http://tech.wp.pl/5-najmocniejszych-lokomotyw-spal
inowych-na-swiecie-6035078405104769g/3
>
> Ale to nie tylko moc/sila lokomotywy, ale tez:
> -nachylenia toru,
> -wspolczynnika tarcia ... ale zakladam, ze ten na calym swiecie jednakowy,
> ale nie w zimie.
> -stosunku masy lokomotyw do masy wagonow,
> -wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac ...
Sprzęg pomiędzy ostatnią lokomotywą a pierwszym wagonem musi wytrzymać chyba
4 razy więcej.
--
Pozdrawiam,
yabba