  • 11. Data: 2011-07-09 13:44:33
    Temat: Re: [OT] plexa
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Tylko laserem.
    Zrób projekt w Corelu.
    Zaznacz co ma być wycięte , a co tylko wygrawerowane. Grubość i kolor plexy.
    Wyślij projekt do firmy zajmującej się cięciem laserowym (w warszawie
    np.Kastler Laser).
    Nie warto bawić się w amatorszczyznę.

  • 12. Data: 2011-07-09 14:20:55
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:iv7ctt$27g$...@n...onet.pl,
    identifikator: 20110701 <N...@g...pl> nastukał:
    > czym tnie się plexe? tylko nie piszcie, że kątówką...
    > znacie kogoś kto mógłby wyciąć mi prostokąt z plexy a w nim kilka
    > otworów?

    laserem

    --
    VSS

  • 13. Data: 2011-07-10 16:54:17
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    >W wiadomości:iv7ctt$27g$...@n...onet.pl,
    > identifikator: 20110701 <N...@g...pl> nastukał:
    Plexi bardzo ładnie sie tnie zwykłą piłka ale musisz chłodzić wodą.ja to
    robie tak:
    - rysuje na plexi linie ciecia ostrym narzędziem
    - biorę gąbkę z wodą
    - ostra włośnice i powolutku tnę obficie zwilżając wodą
    - można przykleić papier z obydwóch stron tak żeby nie porysować
    Od czasu komputera nikt nie potrafi nic ręcznie zrobić ? Kiedyś to sie
    robiło płyty czołowe i było OK a teraz ? młodzi ....... komputer laser i
    plasma .... a jak prądu zabraknie to nie zapali nawet ogniska ...

  • 14. Data: 2011-07-11 18:24:50
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 8 Jul 2011 19:42:15 +0000 (UTC) "kogutek"
    <s...@N...gazeta.pl> napisał:

    >Idź do jakiejś\ agencji reklamowej i Ci wytną. Jak chcesz sam to nie zawracaj
    >sobie dupy z pleksą. Weź PCV albo poliwęglan. Cienką plekce tak do milimetra
    >grubości tnie sie tak jak szybę.

    Płyty 4mm też tak ciąłem, wystarczy odpowiednio głęboko zarysować i
    równo obciążyć przy odłamywaniu (krawędź stołu, dodatkowa deska itd).

    Poliwęglan pięknie się tnie na nożycach gilotynowych, nożycami do
    blachy (ząbkowanymi tez dobrze idzie).

    BTW faktycznie można zlecić robotę firmie która się tym zajmuje. W
    Warszawie na Lwowskiej (bliżej pl.Politechniki) jest punkt gdzie można
    kupić PC i PMMA, docinają, można też zamówić wycinanie na CNC. Mają
    różne skrawki które można od ręki kupić. Ze dwa razy korzystałem.

  • 15. Data: 2011-07-13 19:02:04
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > czym tnie się plexe? tylko nie piszcie, że kątówką...
    > znacie kogoś kto mógłby wyciąć mi prostokąt z plexy a w nim kilka otworów?

    U nas w firmie cięło się ją "gilotyną" - czymś na wzór gilotyn do
    papieru (tak naprawdę, są to nożyce, gdzie rusza się jednym ostrzem, a
    drugie to brzeg stołu). Tylko, że było to duże (ostrze miało z 1m
    długości)...

    Konop

  • 16. Data: 2011-07-13 19:13:46
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-13 21:02, Konop pisze:

    > U nas w firmie cięło się ją "gilotyną" - czymś
    > na wzór gilotyn do papieru (tak naprawdę, są
    > to nożyce, gdzie rusza się jednym ostrzem, a
    > drugie to brzeg stołu). Tylko, że było to duże
    > (ostrze miało z 1m długości)...

    Zacznijmy więc nową dyskusję, od kiedy
    gilotyna to nożyce?
    ;-)

    JK

  • 17. Data: 2011-07-13 22:38:17
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 13 Jul 2011 21:02:04 +0200 Konop <k...@g...pl> napisał:

> [...]
    >papieru (tak naprawdę, są to nożyce, gdzie rusza się jednym ostrzem, a
    >drugie to brzeg stołu). Tylko, że było to duże (ostrze miało z 1m

    Chyba Ci się pomyliło z poliwęglanem. Plexi przy potraktowaniu
    nożycami gilotynowymi popękałoby.

  • 18. Data: 2011-07-13 22:41:58
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 13 Jul 2011 21:13:46 +0200 JK <s...@p...onet.pl> napisał:

    >Zacznijmy więc nową dyskusję, od kiedy
    >gilotyna to nożyce?
    >;-)

    Nożyce gilotynowe:
    http://allegro.pl/nozyce-dzwigniowe-gilotynowe-gilot
    yna-zeliwne-90kg-i1701767621.html
    http://allegro.pl/gilotyna-do-blachy-i-pretow-nozyce
    -gilotynowe-i1711194933.html

    To też nożyce:
    http://allegro.pl/nozyce-gilotynowe-cnta-3150-16a-0-
    604-480-750-i1700523706.html

    Jedni nazywają gilotyną, inni nożycami, jeszcze inni - nożycami
    gilotynowymi - IMO wszystkie nazwy poprawne.