  • Data: 2021-10-25 17:18:10
    Temat: Re: OT patelnie nierdzewne
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 24 października 2021 o 09:38:11 UTC-5 Rutkowski, Jacek napisał(a):

    > Moja patelnia wygląda na nierdzewną bez dodatku aluminium.
    > Od kilku dni się przybierałem do usunięcia tej powłoki
    > przypalonego tłuszczu ale dzisiaj wieczorem jak wrócę do
    > domu przetestuję tą moją tarczę i podzielę się wnioskami.
    > Chemii nie będę kupował bo nie wiem co dokładnie miało by być
    > a różnych specyfików do tłuszczu żona nakupiła zapas na 10 lat
    > jak nie więcej bo żaden nie działał jak należy...

    Obstawiam ze ci tarcza sie zaklei, zasmaruje, zagrzeje, zadymi. Albo opryskasz w
    dodatku najblizsze otoczenie tym co zedrzesz.
    Ponawiam sugestie: Srodek do czyszzcenia piekarnikow/grilla. Ten z lugiem sodowym.
    Wczoraj czyscilem garnki tym. Pieknie schodzi.
    Jak masz patelnie mocno spalona to najpierw raz robisz lugiem potem nozem do tapet
    scinasz rozmiekly tluszcz i sadze i ponawiasz lugiem.

    Ja robie tak ze klade puste naczynie na kuchenke, nagrzewa sie nieco powyzej 100
    stopni. Nastepnie fukam tym srodkiem (on paruje wiec trzeba uwazac zeby przewiew byl
    od czlowieka i zostawiam na chwile do ostygniecia.

    Nawet grubszy osad brazowo zolty schodzi za jednym razem. Grubsze zapieczone na
    patelniach trzeba robic pare razy. Im wiecej zetniesz (ale trzeba raz przelugowac
    zeby zmieklo) tym mniej chemi trzeba

    Jak masz ekologiczne zrodki to one nic nie zbiora.

    Powodzenia!