  • Data: 2013-02-28 20:33:10
    Temat: Re: OT - ostatni gasi światło
    Od: rs <n...@n...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 28 Feb 2013 06:39:00 +0000 (UTC), Michal Tyrala
    <w...@b...com.pl> wrote:

    >Pewnie glownym kosztem jest zawracanie d* adminom, czyli tzw koszty osobowe.
    >Ja tez naciskam na wylaczenie czegos, z czego wg logow korzystają
    >pojedyncze osoby, a jest zrodlem problemow bo od okazji ktos po linii
    >tej uslugi dobija maszyne.
    >
    >PS. Wiem, że zaraz zażądasz wyliczenia tego z zlotowkach, na to nie
    >licz, sorry. Mozesz dla odmiany policzyc ile postow (przeciętnie 2kB)
    >zmieści ,,kilka mega'' :-)

    sluze. kilka tysiecy. mniej niz dzienny uduj z polskiej struktury
    usenetu, chociaz moze sa jakies grupy dotyczace polityki czy religii,
    ktore generuja sporo, bo wiadomo jak to jest, jak polacy zaczna o tych
    sprawach rozmawiac. dodaj do tego kilka dni retencji, nawet pare
    tygodni i kompresuj to, a text sie slicznie skompresuje. ile wyjdzie?
    nie jest nawet istotne, bo cokolwiek wyjdzie, to przy obecnych
    wielkosciach dyskow to, ta wielkosc jest zupelnie niezauwazalna. to
    nie sa servery, ktore hostuja grupy binarne.

    jesli server newsow chodzi stabilnie, to jego obsluga to prawie zerowe
    koszta, z wyjatkiem tych o ktorych piszesz wyzej, ale z wyjatkiem
    wyjatkowych abuse, sa to wyjatki, ktore przecietny admin olewa. <rs>