  • Data: 2010-03-07 20:13:22
    Temat: Re: OT: numery komorkowe z zerem na poczatku
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 07 Mar 2010 20:46:31 +0100, MarekM wrote:
    >To ja się podepnę. Nie wiem, czy wszyscy o tym wiedzą, a to taka
    >numeracyjna ciekawostka. W Centertelu specjalne zastosowanie ma
    >numeracja 88 (po trzycyfrowym "prefiksie"). Łącząc się z numerem
    >50188123456 dodzwaniamy się bezpośrednio do poczty głosowej numeru
    >501123456. Numeracja taka nie jest więc przydzielana klientom.

    co nie znaczy ze nie ma nr 501881234.
    No dobra, nie ma.

    >Co ciekawe, do niedawna można było dodzwonić się na taki numer z
    >"zewnątrz", ale dziś sprawdziłem Era->Poczta Orange i nie zadziałało.

    Z TP juz po podaniu 501881234 "wzywany abonent jest poza zasiegiem"..

    >Zastanawiam się tylko, jak takie kreatywne wykorzystywanie numeracji ma
    >się do PNK? Działają w ten sposób od początku istnienia sieci Idea...

    W zasadzie wewnetrzna sprawa. Podobnie jak jakies 602900,
    czy 4-cyfrowe numery 8xxx, 7xxx.

    >A najbardziej interesuje mnie, w jaki sposób radzą sobie z numerami
    >przeniesionymi z innej sieci. Jeżeli przenoszę 691234567 to według
    >nomenklatury Centertela numer poczty głosowej to 69188234567, ale
    >691882345 to pełnoprawny numer w sieci konkurencyjnej. W sieci
    >stacjonarnej kłopotliwe byłoby rozróżnienie wybrania tych dwóch numerów
    >- jak to działa u komórkowców?

    np nie bedziesz mial takiego numeru.
    Albo odwrotnie - bedziesz mial poczte na 69188234567 i bedziesz sie
    mogl dodzwonic na 691882345.

    J.