  • Data: 2010-03-09 22:46:55
    Temat: Re: OT: numery komorkowe z zerem na poczatku
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 07 Mar 2010 22:03:50 +0100, MarekM wrote:

    >Zapytam przekornie: to po co w takim razie PNK?

    Ale powyzsze z PNK w zasadzie nie koliduje.

    >Po co UKE wzięło się za
    >porządkowanie np. 19xxx i publikuje spis numerów skróconych
    >przydzielonych nie tylko w TP, ale i u innych operatorów?

    Ale to z zalozenia numery ogolnodostepne.
    Czy sie slusznie wzielo za zmienianie to ja nie wiem,
    ale jesli dzieki uporzadkowaniu moge sie dodzwonic z komorki na
    taksowke to jestem zadowolony.

    >W końcu - nie
    >spotkałem się z czterocyfrowymi numerami 7xxx, 8xxx na które można
    >dzwonić (bo SMSy wysyłać można).

    Ale zobacz jak sie sprawnie dogadali i ten sam numer we wszystkich
    sieciach jest dostepny. I to bez zadnego UKE :-)

    >Chodzi mi o aspekt techniczny. Wiadomo, że w komórce - by zadzwonić -
    >trzeba wybrać numer i wcisnąć "zieloną słuchawkę", więc operator zna
    >pełny numer. Dalej jest dla mnie nieco czarna (no, może szara) magia, na
    >końcu której są centrale, które "analizują" w jakiś sposób numer. Tak
    >jak w sieci stacjonarnej centrala już po kilku pierwszych cyfrach "zna
    >routing", tak tutaj musi skądś wiedzieć, czy po 9-tej cyfrze nastąpią
    >jeszcze dwie inne (i chodzi tutaj o pocztę we własnej sieci), czy to już
    >koniec numeru.

    W komorce zaden problem, bo jest "zielona sluchawka".

    W stacjonarnej telefonii trzeba wykryc odpowiednio dluga przerwe.

    J.