  • Data: 2012-07-03 23:34:20
    Temat: Re: [OT] nawigacja poci?gowa
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 03.07.2012 Przemys?aw Czaja <p...@p...fm> napisał/a:

    > Użytkownik "J.F."

    > Myślałem raczej o małych awionetkach, przyznam, że nie bardzo orientuje
    > się w temacie jak oni sobie radzą z nawigacją - bazują na mapach
    > lotniczych, czy jednak mają jakieś urządzenia do nawigacji?

    Z cyklu ciekawostek, miałem dzisiaj do przejechania kilkaset km
    i nie śpieszyło mi się. Standardowa droga którą znam wydała się nudna.
    Włączyłem więc jakiś program nawigujący po mapach OSM, zaznaczyłem
    tylko punkt docelowy, bez wyznaczania trasy. Przy wyborze drogi
    kierowałem się, kierunkiem do celu, oraz wyglądem przecznic, w które
    ze względu na ogólny kurs należałoby skręcić. Dojechałem w podobnym
    czasie co zwykle, drogami 3kategorii na mapie, ale całkiem przejezdnymi
    i zwykle pustymi w rzeczywistości. Jechałem tylko po asfalcie, czasem
    trochę sfatygowanym, czasem całkiem nowym.
    Dojechałem w zwykłym czasie, ale "robiąc" prawie 100km mniej.
    Zwiedziłem okolice, których wcześniej nie znałem, nie było nudno jak
    zwykle. Przypomniały się czasy gdy ręczniak Magellana z możliwością
    zapisania kilkuset waypointów na głównych rozjazdach, był wielkim
    ułatwieniem w podróży.

    --
    kakmaratgmaildotcom