  • Data: 2015-12-04 11:35:13
    Temat: Re: [OT] łożysko home-made do agresywnego środowiska
    Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 4 grudnia 2015 11:21:05 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > A może pompa perystaltyczna? Wirnik nie ma kontaktu z medium, ale
    > przepływy raczej niewielkie.

    Odpada właśnie z uwagi na owe przepływy. Oraz z uwagi na to, że amatorsko taka pompa
    jest wcale niełatwa do zrobienia.

    > Istnieją też inne sposoby mieszania, zwykłe mieszadło mechaniczne,
    > szklane albo teflonowe, powszechnie stosowane w laboratoriach. Albo
    > mieszanie ultradźwiękami.

    Mieszadło laboratoryjne nie wchodzi w grę z uwagi na kształt naczynia.

    Generalnie, sytuacja jak dla mnie jest już wyklarowana, jeszcze tylko te wirniki
    pompek fontannowych chciałem obejrzeć, jeśli podejdą i dadzą się tanio nabyć, to może
    coś na ich bazie zrobię, choć to będzie wymagać odrobiny kombinacji z uwagi na to, że
    o ile pamiętam, w takiej pompce wirnik wraz z ośką i rotorem silnika stanowią jedną
    całość, a rotor powinien siedzieć wewnątrz stojana z uzwojeniami, co by mi mocno
    zaburzyło koncepcję całości. Nie wiem, czy to się da przerobić.
    Jeśli nie - elementy składowe tego, co chciałem zrobić mam już narysowane, pręcik
    szklany na ośkę już kupiony, pasującej średnicą szklanej rurki nie mieli, więc temat
    szklanych panewek umarł, będą teflonowe. Wałki teflonowe faktycznie na allegro są za
    grosze, tokarkę, jak pisałem - mam (a nawet jakbym nie miał, teflonową tulejkę
    wymaganej średnicy dałoby chyba radę wytoczyć nawet zaciskając materiał w wiertarce i
    tocząc nożem do obierania kartofli).
    Dzięki wszystkim za owocną dyskusję! :)