  • 151. Data: 2013-08-08 13:30:41
    Temat: Re: lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Mario nabazgrał(a):

    > Dzięki. Który z nich bardziej polecasz. Bo chyba nie powinny chodzić oba
    > na raz?

    Swego czasu używałem AdFree ale czasy się zmieniają, teraz nie wiem .. ludzi
    polecają oba (nie na raz) ... obecnie pewnie bym przetestował tego AdAway-a
    żeby zobaczyć jak działa ale nie chce mi się robić roota na nowym telefonie.

  • 152. Data: 2013-08-08 13:36:22
    Temat: Re: [OT] lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > Rynek oprogramowania na potrzeby gastronomii. To egzotyka?

    Tak.

    > A klucze LPT
    > zamiast USB to nadal norma.

    W gastronomii być może.

    > Swoją droga większość sprzętu w gastronomii
    > to komunikacja ana RS-ach a nie sieć.

    Jeden ze standardów transmisji, ale to na szczęście można
    ładnie obsłużyć 'przejściówkami' na FTDI.

  • 153. Data: 2013-08-08 14:17:08
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-08-08, o godz. 13:28:56
    "Chris" <c...@s...pl> napisał(a):

    > Co do kluczy to kiedyś się bujałem z jakimś softem graficznym (nie
    > pamiętam teraz co to było) który miał właśnie klucz na LPT .. po
    > długim czasie dopiero wprowadzili klucz na USB.

    O ile pamiętam to swego czasu Autocad był licencjonowany za pomocą tych
    kluczy. Z tego co pamiętam to chyba Novell Netware był tak samo
    zabezpieczany. Z nowszych rzeczy dość często takie klucze spotykam w
    sofcie do obsługi firmy -księgowość, finanse, kadry i pochodne. Plus
    jak pisałem - soft do obsługi gastronomii z którym parę lat miałem do
    czynienia w ramach "home service" dla firmy zony. ;-)

    Zdrówko

  • 154. Data: 2013-08-08 14:26:45
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-08-08, o godz. 13:36:22
    Artur Maśląg <n...@w...pl> napisał(a):

    > Tak.

    W sumie tak. ~80 tysięcy firm gastronomicznych to egzotyka. Ciekawe od
    jakiej wielkości branży to nei egzotyka?

    > Jeden ze standardów transmisji, ale to na szczęście można
    > ładnie obsłużyć 'przejściówkami' na FTDI.

    Gratuluję pomysłu kilku-kilkunastu-kilkudziesięciu przejściówek
    zwisających ze sprzętu w lokalu w dość agresywnym jeśli chodzi
    o korozję środowisku. Pomijając zastanawianie się czemu akurat np.
    drukarka fiskalna z "przejściówką" nie działa a z poszukiwania
    działającego z konkretnym urządzeniem "przejściówki" można zrobić
    doktorat.

    Zdrówko

  • 155. Data: 2013-08-08 14:33:27
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > W sumie tak. ~80 tysięcy firm gastronomicznych to egzotyka. Ciekawe od
    > jakiej wielkości branży to nei egzotyka?

    Aha, wszystkie oczywiście używają tego jednego oprogramowania
    i tego samego sprzętu. Tak, egzotyka.

    > Gratuluję pomysłu kilku-kilkunastu-kilkudziesięciu przejściówek
    > zwisających ze sprzętu w lokalu w dość agresywnym jeśli chodzi
    > o korozję środowisku.

    No cóż, jak się nie ma co się lubi, to się lubi to co ma.

    > Pomijając zastanawianie się czemu akurat np.
    > drukarka fiskalna z "przejściówką" nie działa a z poszukiwania
    > działającego z konkretnym urządzeniem "przejściówki" można zrobić
    > doktorat.

    Stąd nadmieniłem wyżej jakie przejściówki - wtedy doktoratu
    robić nie potrzeba i wszystko ładnie działa.

  • 156. Data: 2013-08-08 14:36:49
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-08-08, o godz. 14:33:27
    Artur Maśląg <n...@w...pl> napisał(a):

    > Aha, wszystkie oczywiście używają tego jednego oprogramowania
    > i tego samego sprzętu. Tak, egzotyka.

    Nie- używają jednego z 3 systemów plus trochę drobnicy. Zabezpieczonych
    kluczami HASP. Każdy z tych 3

    > Stąd nadmieniłem wyżej jakie przejściówki - wtedy doktoratu
    > robić nie potrzeba i wszystko ładnie działa.

    Kocham rozważania teoretyka i #SOA1...

    Zdrówko

  • 157. Data: 2013-08-08 14:53:29
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > Nie- używają jednego z 3 systemów plus trochę drobnicy. Zabezpieczonych
    > kluczami HASP. Każdy z tych 3

    Oczywiście klucze HASP w wersji USB nie występują od dawna
    i sterowniki tego też nie obsługują. Od dawna...

    > Kocham rozważania teoretyka i #SOA1...

    To nie są rozważania teoretyka. Podałem ci na tacy
    skuteczne i sprawdzone rozwiązanie. Potwierdzone
    nie tylko w praktyce, ale przez producenta sprzętu
    fiskalnego...

  • 158. Data: 2013-08-08 15:03:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-08-08 11:44, J.F pisze:
    >Tak, "sprzętowo", które jest realizowane "programowo".

    Zdziwilbym sie. ewentualnie ten program to calkiem inny procesorek w
    chipsecie.

    >Jak już SO będzie potrafił obsłużyć to wprost swoim sterownikiem.

    A jak SO stary ze USB nie zna ?

    >Oczywiście, że dla systemu.
    >He,he, sofistyka. Idąc tym tropem to w zasadzie wszystko było dla
    >programów, ponieważ korzystały bezpośrednio z przerwań.

    Po to jest SO, aby programy korzystaly z udostepnionych przez niego
    funkcji.
    Ale myszy i MS-DOS to nie dotyczy, bo on z mysza nie mial nic
    wspolnego.

    Inne funkcje tez czesto byly omijane przez programy, bo sie do niczego
    nie nadawaly, ale juz np dyskowe nie.
    Podobnie zreszta funkcje biosa byly czesto omijane, bo sie do niczego
    nie nadawaly.

    Ale jesli chodzi o mysz, to ich po prostu nie bylo.

    >Po to właśnie potrzebny był sterownik (tak jest nadal), by wystawił
    >dane w sposób czytelny dla otoczenia - on wie jaka jest konstrukcja
    >tego co obsługuje.

    Ale poniewaz sprzet byl jednakowy - to sporo programow bezposrednio do
    sprzetu siegala.

    I dlatego mi sie wydaje ze ta emulacja klawiatury jest sprzetowa.

    >Było.

    Hm,
    http://www.computer-engineering.org/ps2keyboard/

    pod adresem 0x60 masz "write output buffer" ... tak wprost nie
    napisali ze tego sie potem nie da odczytac, a tak wlasnie podejrzewam.
    Za to juz statusu do rejestru 0x64 nie zapiszesz.

    Byc moze w pozniejszych chipsetach pojawily sie mozliwosci zapisu,
    wlasnie na potrzeby emulacji ...

    >W trybie rzeczywistym?

    W trybie AT286. A Autocad lubi duzo pamieci :-)

    ecoldapps.sambaserver&hl=pl
    >To Ty Sambę chciałeś postawić. Z armatą na wróble...

    A co proponujesz ? Aby telefon byl normalnie widziany w systemie
    plikow i bez kabla ..

    J.

  • 159. Data: 2013-08-08 15:11:15
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-08-08, o godz. 14:53:29
    Artur Maśląg <n...@w...pl> napisał(a):

    > Oczywiście klucze HASP w wersji USB nie występują od dawna
    > i sterowniki tego też nie obsługują. Od dawna...

    To że istnieją od dawna to oczywista oczywistość. Tyle że producenci
    softu do niedawna dostarczali wyłącznie wersję na LPT. I co im zrobisz?
    Możesz zlecić napisanie własnego. Sprawdzałem - nie opłaca się dla
    pojedynczej firmy.

    > To nie są rozważania teoretyka. Podałem ci na tacy
    > skuteczne i sprawdzone rozwiązanie. Potwierdzone
    > nie tylko w praktyce, ale przez producenta sprzętu
    > fiskalnego...

    Jakbyś zwrócił uwagę to użyłem takiego zwrotu "np.". Drukarka fiskalna
    to tylko jedno urządzenie. Akurat pracujące w miarę dobrych warunkach
    na barze. Zdecydowanie lepszych niż drukarki w kuchni czy czytniki i
    drukarki kodów w magazynach. I nic tam po "praktyce" i "potwierdzeniu"
    producenta kasy fiskalnej będącej tylko jednym z elementów systemu.

    Zdrówko

  • 160. Data: 2013-08-08 15:17:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał w wiadomości
    >Z tego - jak napisałem - 2 to specjalizowane nettopy w których brak
    >tego złącza nie dziwi bo nie mają tez napędu optycznego czy złącza
    >DSub. W większości komputerów kierowanych do biznesu złącze PLT nadal
    >jest. Rezygnuje się z niego raczej w płytach kierowanych do graczy
    >czy
    >OC.

    Nie moge znalezc jakiejs fajnej wyszukiwarki, ale zajrzalem np na
    gigabyte.pl
    Pierwsze z brzegu socket 2011 - zadna nie ma LPT.
    1156 wielkosci ATX - jedna z siedmiu.

    >Paradoksalnie jak dla mnie największym problemem jest zaprzestanie
    >montowania takich złącz w serwerach rackowych. Sporo softu ma klucze
    >HASP na złączu równoległym i trzeba kombinować z adapterami na USB co
    >nie zawsze działa stabilnie.

    hm ... problem tego softu ? Nie kupimy :-)

    No dobra, jesli adapter za 5-50 zl rozwiazuje sprawe ...

    J.