  • 141. Data: 2013-08-08 12:01:01
    Temat: Re: lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

    >WME to jeszcze WinDOS. To nadal nakładka na DOSa.

    Nakladka na DOS skonczyla sie gdzies w czasie W95, a moze nawet W 3.11
    w trybie 386.

    Owszem, z DOS startowal, ale dalej przejmowal pelna kontrole.

    J.

  • 142. Data: 2013-08-08 12:27:12
    Temat: Re: [OT] lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-08-08, o godz. 11:58:29
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ale 3 juz nie ma. A jakbys sie nie ograniczyl do "biznesowe" i Dell,
    > to pewnie gorzej.

    Z tego - jak napisałem - 2 to specjalizowane nettopy w których brak
    tego złącza nie dziwi bo nie mają tez napędu optycznego czy złącza
    DSub. W większości komputerów kierowanych do biznesu złącze PLT nadal
    jest. Rezygnuje się z niego raczej w płytach kierowanych do graczy czy
    OC. Paradoksalnie jak dla mnie największym problemem jest zaprzestanie
    montowania takich złącz w serwerach rackowych. Sporo softu ma klucze
    HASP na złączu równoległym i trzeba kombinować z adapterami na USB co
    nie zawsze działa stabilnie.

    Zdrówko

  • 143. Data: 2013-08-08 12:40:58
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-08 11:44, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > Czyli klawiature to jednak "sprzetowo". Mysz tez.

    Tak, "sprzętowo", które jest realizowane "programowo".

    > Program w BIOS do dalszej obslugi niepotrzebny.

    Jak już SO będzie potrafił obsłużyć to wprost swoim sterownikiem.

    > W tym przypadku to nie dla systemu, bo DOS z myszy nie korzystal,tylko

    Oczywiście, że dla systemu.

    > dla programow (ktore bezposrednio z Int33 korzystaly)

    He,he, sofistyka. Idąc tym tropem to w zasadzie wszystko było dla
    programów, ponieważ korzystały bezpośrednio z przerwań.

    > Tylko ze na poczatku ten sprzet takiej konstrukcji nie mial.

    Po to właśnie potrzebny był sterownik (tak jest nadal), by wystawił
    dane w sposób czytelny dla otoczenia - on wie jaka jest konstrukcja
    tego co obsługuje.

    > Ale jakbys tak chcial zaemulowac softwareowo ... to chyba w porcie
    > klawiatury nie bylo przewidziane aby sie dalo wpisac wartosc, ktora za
    > chwile procesor bedzie sobie mogl odczytac.

    Było.

    > Cos mu tam odpowiednie funkcje bios zwroca.
    > Moze tylko 16MB i zadziala :-)

    W trybie rzeczywistym?

    > Taki np
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ic
    ecoldapps.sambaserver&hl=pl

    To Ty Sambę chciałeś postawić. Z armatą na wróble...

  • 144. Data: 2013-08-08 12:47:27
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

> [...]
    > montowania takich złącz w serwerach rackowych. Sporo softu ma klucze
    > HASP na złączu równoległym i trzeba kombinować z adapterami na USB co

    Albo czekać na cud od producena ...

    Albo zainstalować wersję "inną" a org. mieć na półce.

  • 145. Data: 2013-08-08 12:54:31
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    (...)
> [...]
    > montowania takich złącz w serwerach rackowych. Sporo softu ma klucze
    > HASP na złączu równoległym i trzeba kombinować z adapterami na USB co

    Ja bym raczej stwierdził, że softu z kluczem na złączu równoległym jest
    bardzo mało, a nawet jeśli, to najczęściej można taki klucz wymienić
    na USB, a nowsze sterowniki to zobaczą bez problemu. No chyba, że o
    jakiejś egzotyce piszesz...

  • 146. Data: 2013-08-08 12:55:27
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-08 12:47, Chris pisze:
    > Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Albo czekać na cud od producena ...

    A jaki cud masz na myśli?

    > Albo zainstalować wersję "inną" a org. mieć na półce.

    Świetny pomysł :>

  • 147. Data: 2013-08-08 13:10:05
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-08-08, o godz. 12:47:27
    "Chris" <c...@s...pl> napisał(a):

    > Albo czekać na cud od producena ...
    >
    > Albo zainstalować wersję "inną" a org. mieć na półce.

    Nie zawsze się da. Ot miałem do czynienia z kilkoma instalacjami
    specjalizowanego softu do obsługi gastronomii. Magazyny, sprzedaż,
    bazy receptur, fiskalizacje i kilkanaście innych modułów. Soft w
    oryginale na rynek amerykański, przetłumaczony i dostosowany do polskich
    warunków. Sof opiera się na bazie danych Access
    - w wersjo OIDP '97 i dla zgodności nawet ze najstarszym sprzętem
    (serwery, terminale dotykowe, terminale płatnicze, drukarki paragonów,
    drukarki czeków, czytniki kodów etc.) nie wdrażano nowszych rozwiązań.
    Licencjonowane poprzez klucze HASP na złączu LPT. Wersja klucza USB
    pojawiła się około roku temu. Wersję "inną" należałoby opracować samemu
    - łatwiej i taniej było znaleźć serwery które miały złącze LPT.

    Zdrówko

  • 148. Data: 2013-08-08 13:12:36
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-08-08, o godz. 12:54:31
    Artur Maśląg <n...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > jest bardzo mało, a nawet jeśli, to najczęściej można taki klucz
    > wymienić na USB, a nowsze sterowniki to zobaczą bez problemu. No

    Rynek oprogramowania na potrzeby gastronomii. To egzotyka? A klucze LPT
    zamiast USB to nadal norma. Swoją droga większość sprzętu w gastronomii
    to komunikacja ana RS-ach a nie sieć.

    Zdrówko

  • 149. Data: 2013-08-08 13:26:36
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-08-07 12:17, Chris pisze:
    > Mario nabazgrał(a):

    > AdFree v0.8.47
    > https://www.dropbox.com/s/ca4l9f0abd...ree_0.8.47.ap
    >
    > AdAway
    > http://sufficientlysecure.org/index.php/adaway/

    Dzięki. Który z nich bardziej polecasz. Bo chyba nie powinny chodzić oba
    na raz?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 150. Data: 2013-08-08 13:28:56
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

> [...]

    > pojawiła się około roku temu. Wersję "inną" należałoby opracować samemu
    > - łatwiej i taniej było znaleźć serwery które miały złącze LPT.

    Co do kluczy to kiedyś się bujałem z jakimś softem graficznym (nie pamiętam
    teraz co to było) który miał właśnie klucz na LPT .. po długim czasie
    dopiero wprowadzili klucz na USB.

    To był żart z tym "inną" oczywiście :)