-
1. Data: 2010-12-30 23:49:03
Temat: OT - "kradzież impulsow VoIP" - prosba/pytanie
Od: Jan Pytajacy <v...@g...com>
Witam,
szukam porady (moze ktos poleci dobra kancelarie obeznana w tematyce)
oraz ewentualnie szykam osob, ktore padly ofiara wygenerowania ruchu
(VoIP bo to moze ma znaczenie) do egzotycznego kraju na ich koszt.
Jak wiadomo korporacje maja drozszych prawnikow i może znajdzie się
ktoś, kto ma podobna sytuacje i usluge u tego samego (duzego)
operatora, do zrzucenia sie na pozew zbiorowy.
Znam przynajmniej dwa takie przypadki, w tym jeden moj.
U mnie chodzi o kilkaset tysiecy wydzwonione w jeden weekend na jeden
numer komorkowy (w Poludniowej Afryce). Wg mnie (wydaje mi sie, ze
mysle nadal logicznie) to ewidentny fraud. Czy to wystarczajacy powod
reklamacji? Watkow jest wiele, ale ten szczegolnie interesuje mnie w
swietle naszego prawa. Czy operator powinien (jak np. banki z kartami
kredytowymi/planiczymi) to wychwycic odpowiednio wczesnie i
zablokowac, ponieważ a) polaczenia byly na jeden numer b). anomalia w
stosunku do normalnej struktury polaczen (zagranica) c). dziwne
godziny polaczeni - weekend, w tym glownie w nocy, gdy normalnie ruch
od pn do pt w godzinach 8-21
?
Dodam, ze wczesniej (przez kilka lat) praktycznie nie bylo polaczen
zagranicznych, dotychczas faktura to okolo 2000zl, glownie polaczenia
stacjonarne w Polsce.
Czy dostep do gatewaya przez internet (bez vpn) bez mozliwosci
ustawienia limitu kwotowego, brak systemu do wykrywania anomalii/
fraudow, znikajace dyskryminatory po aktualizacji systemu, o ktorej
nie poinformowali, brak mozliwosci monitorowania online bilngu/
polaczen + kilka tego typu kwiatkow, to nienalezyte wykonanie umowy i
pomimo odrzucenia mojej reklamacji mam szanse w postepowaniu sadowym?
Jaka droge radzicie wybrac (sad, postepowaniu polubowne)?
Bede wdzieczny za wszelie sugestie i pomoc. Jesli chodzi o UKE - poki
co czekam na odpowiedz.
Pozdrawiam
Zestresowany sytuacja pytajacy
-
2. Data: 2010-12-31 08:00:44
Temat: Re: OT - "kradzież impulsow VoIP" - prosba/pytanie
Od: Jasnie <P...@n...sniadanie.pl>
Czy dobrze rozumiem, ze masz VoIP na gatewayu w firmie?
I nagle przyszedł duży rachunek?
Słyszałem o jednym takim przypadku gdzie w dużej firmie taki gateway
stal z umożliwionym dostępem z zew. na domyslnym hasle. Konkluzja jest
oczywista.
I tak jest pewnie w Twoim przypadku.
Na pocieszenie powiem Ci, ze ponoc takich sytuacji jest więcej, ale w
necie czytam o nich po raz pierwszy.
-
3. Data: 2010-12-31 08:14:19
Temat: Re: OT - "kradzież impulsow VoIP" - prosba/pytanie
Od: Jakub Klausa <j...@b...pl>
Jan Pytajacy <v...@g...com> wrote:
[...]
JP => Bede wdzieczny za wszelie sugestie i pomoc. Jesli chodzi o UKE - poki
JP => co czekam na odpowiedz.
Jeśli masz zamiar podnosić w swoim roszczeniu do operatora niezgodność
usługi z umową, to analizę umowy w tym względzie powinien Ci wykonać dowolny
prawnik lub osoba mająca o tym pojęcie.
To, czy wg. jakiejkolwiek umowy operator ma obowiązek informować Cie o
upgrade'ach oprogramowania itp itd - nie przypuszczam, niemniej umowa (+
dodatki w stylu regulaminy itp) regulują te kwestie.
Jak widać z poniższego przypadku, łatwiej zauważyć drzazgę u kogoś niż belkę
we własnym oku - w końcu to system pytającego (z tego co zrozumiałem) był
przyczyną powstania problemu. Warto zainwestować te parę złotych w audyt
takiego systemu pod względem bezpieczeństwa zanim się go do internetu
wystawi.
A co do kwestii załatwienia sprawy, proponuję podjąć negocjacje z operatorem
- pewnie uda się namówić go na zejście z odrobiny jego marży, co może w
znaczącym stopniu obniżyć rachunek (no chyba, że już usztywnił się na tyle,
że nie ma co negocjować ;-)).
k.
--
Jakub Klausa, JK762-RIPE, j...@b...pl
* <pactel> has anyone tried to emulate winNT on HP-UX 10.X? *
-
4. Data: 2010-12-31 08:46:55
Temat: Re: OT - "kradzież impulsow VoIP" - prosba/pytanie
Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>
W dniu 31-12-2010 00:49, Jan Pytajacy pisze:
> Dodam, ze wczesniej (przez kilka lat) praktycznie nie bylo polaczen
> zagranicznych, dotychczas faktura to okolo 2000zl, glownie polaczenia
> stacjonarne w Polsce.
> Czy dostep do gatewaya przez internet (bez vpn) bez mozliwosci
> ustawienia limitu kwotowego, brak systemu do wykrywania anomalii/
> fraudow, znikajace dyskryminatory po aktualizacji systemu, o ktorej
> nie poinformowali, brak mozliwosci monitorowania online bilngu/
> polaczen + kilka tego typu kwiatkow, to nienalezyte wykonanie umowy i
> pomimo odrzucenia mojej reklamacji mam szanse w postepowaniu sadowym?
> Jaka droge radzicie wybrac (sad, postepowaniu polubowne)?
>
czy platforma z której korzystasz miała w tym okresie możliwość
definiowania IP uprawnionych do korzystania z usług operatora?
jeśli tak, to czy operator w logach odnotował adres IP z którego
nastąpiła kradzież?
czy pbxa masz u siebie, a z opem do którego pchasz ruch masz sip trunka?
czy masz logi z tego zdarzenia?
czy jesteś resselerem i rachunek nabił 'twój klient', który znał dane
potrzebne do zalogowania się na konto sip?
jeśli tak to FV wystaw temu klientowi ;]
czy tez jest tak jak pisał Jasnie?
osobiscie miałem podobny przypadek gdy u jednego z moich klientów który
ma 18 linii telefonicznych, jeden z pracownikow ukradł hasło z komputera
na którym zainstalowany był xlite. co prawda wydzwonił w skali roku
kilka tysiecy pln i głupek dzwonił głównie po rodzinie i swojej
dziewczynie więc nie było problemu z namierzeniem.
-
5. Data: 2010-12-31 13:26:53
Temat: Re: OT - "kradzież impulsow VoIP" - prosba/pytanie
Od: Jan Pytajacy <v...@g...com>
On 31 Gru, 09:14, Jakub Klausa <j...@b...pl> wrote:
> Jan Pytajacy <v...@g...com> wrote:
>
> [...]
>
> JP => Bede wdzieczny za wszelie sugestie i pomoc. Jesli chodzi o UKE - poki
> JP => co czekam na odpowiedz.
>
> Jeśli masz zamiar podnosić w swoim roszczeniu do operatora niezgodność
> usługi z umową, to analizę umowy w tym względzie powinien Ci wykonać dowolny
> prawnik lub osoba mająca o tym pojęcie.
>
> To, czy wg. jakiejkolwiek umowy operator ma obowiązek informować Cie o
> upgrade'ach oprogramowania itp itd - nie przypuszczam, niemniej umowa (+
> dodatki w stylu regulaminy itp) regulują te kwestie.
>
> Jak widać z poniższego przypadku, łatwiej zauważyć drzazgę u kogoś niż belkę
> we własnym oku - w końcu to system pytającego (z tego co zrozumiałem) był
> przyczyną powstania problemu. Warto zainwestować te parę złotych w audyt
> takiego systemu pod względem bezpieczeństwa zanim się go do internetu
> wystawi.
>
> A co do kwestii załatwienia sprawy, proponuję podjąć negocjacje z operatorem
> - pewnie uda się namówić go na zejście z odrobiny jego marży, co może w
> znaczącym stopniu obniżyć rachunek (no chyba, że już usztywnił się na tyle,
> że nie ma co negocjować ;-)).
>
> k.
> --
> Jakub Klausa, JK762-RIPE, j...@b...pl
> * <pactel> has anyone tried to emulate winNT on HP-UX 10.X? *
Nie chce sie jeszcze sadzic, badam jakie sa opcje.
Mam w firmie centralke (asterisk) i nie, nie chodzi o wlamanie przy
uzyciu domyslnego hasla czy wykorzystanie hasla z aparatu. Ja w logach
nie mam informacji o polaczeniach, a operator twierdzi, ze byly
wykonane z tego samego ip co zwykle itd. Zatem twierdzi (moze
oczywiscie miec racje), ze jesli doszlo do wlamania, to w moim
systemie. Jednak prawie cała kwota (>97% kwoty faktury) to polaczenia
na jeden numer w afryce, przy czym nawet ponad 50 trwajacych
jednoczesnie polaczen z jednego numeru zrodlowego na jeden numer w
afryce.
U operatora chcialem wczesniej ustalic limit - nie mogli (technicznie)
tego zrobic, nie zaproponowali alternatywy. Od czasu zakladania konta
zaktualizowali system, nie poinformowali o tym, a po tym zabiegu
zniknely ustawione na numerach dyskryminatory (ograniczenia polaczen).
Ponadto nozna w panelu modyfikowac ustawienia numerow (w tym
ograniczen), a w logach aplikcji tego nie widac (zalezy jaka sciezka
sie dojdzie do edycji). Nie mam u operatora bilingu online wiec nie
moge sam monitorowac tego co sie dzieje na moich kontach.
Stad zastanawiam sie, czy operator jest w 100% czysty?
Czy operator nie powinen mieć systemu antyfraudowego? Wygenerowane
polaczenia, to anomalia w stosunku do normalnego ruchu.
Jesli jednak ktos ma informacje na temat dobrej kancelarii, to poprsze
na priv - email w poscie jest poprawny
-
6. Data: 2010-12-31 13:39:34
Temat: Re: OT - "kradzież impulsow VoIP" - prosba/pytanie
Od: "brum" <b...@o...eu>
U mnie chodzi o kilkaset tysiecy wydzwonione w jeden weekend na jeden
numer komorkowy (w Poludniowej Afryce). Wg mnie (wydaje mi sie, ze
mysle nadal logicznie) to ewidentny fraud. Czy to wystarczajacy powod
reklamacji?
reklamacja nie wymaga powodu, skladasz ja, jesli masz ochote
a jesli pytasz, czy jest to powod do uwzglednienia reklamacji, to nie sadze
Czy operator powinien (jak np. banki z kartami
kredytowymi/planiczymi) to wychwycic odpowiednio wczesnie i
zablokowac, ponieważ a) polaczenia byly na jeden numer b). anomalia w
stosunku do normalnej struktury polaczen (zagranica) c). dziwne
godziny polaczeni - weekend, w tym glownie w nocy, gdy normalnie ruch
od pn do pt w godzinach 8-21 ?
a dlaczego mialby to robic ? masz takie zapisy w umowie, albo jakies uslugi
ograniczajace ?
Czy dostep do gatewaya przez internet (bez vpn) bez mozliwosci
ustawienia limitu kwotowego, brak systemu do wykrywania anomalii/
fraudow, znikajace dyskryminatory po aktualizacji systemu, o ktorej
nie poinformowali, brak mozliwosci monitorowania online bilngu/
polaczen + kilka tego typu kwiatkow, to nienalezyte wykonanie umowy i
pomimo odrzucenia mojej reklamacji mam szanse w postepowaniu sadowym?
z calego tego potoku sensowne jest tylko usuniecie blokad
jesli zostaly zamowione prawidlowo, to powinny dzialac
tp dla przykladu zwraca co do grosza koszty polaczen, ktore doszly do skutku
pomimo prawidlowo zamowionej blokady
czasem (rzadko) wymaga to dwoch reklamacji, ale dziala
Jaka droge radzicie wybrac (sad, postepowaniu polubowne)?
jezeli chodzi o kilkaset tysiecy, to pierwszym elementem jest doswiadczony
prawnik procesowy
ponadto, jesli rzeczywiscie jest to fraud, to nalezy zlozyc zawiadomienie o
popelnieniu przestepstwa, a nastepnie powiadomic operatora, ze trwa takie
postepowanie i co najmniej do czasu jego zakonczenia powinien sie wstrzymac
z roszczeniami
w przeciwnym wypadku mozna go uznac za pasera, ktory chce czerpac korzysci z
przestepstwa
operator domaga sie nie tylko zwrotu nakladow (interkonekt, amortyzacja,
itp.), ale rowniez swojej marzy, a to juz jest paserstwo
-
7. Data: 2010-12-31 13:57:25
Temat: Re: OT - "kradzież impulsow VoIP" - prosba/pytanie
Od: "Piotr Nettelekom " <s...@g...com>
> On 31 Gru, 09:14, Jakub Klausa <j...@b...pl> wrote:
> > Jan Pytajacy <v...@g...com> wrote:
> >
> > [...]
> >
> > JP => Bede wdzieczny za wszelie sugestie i pomoc. Jesli chodzi o UKE - poki
> > JP => co czekam na odpowiedz.
> >
> > Jeśli masz zamiar podnosić w swoim roszczeniu do operatora niezgodność
> > usługi z umową, to analizę umowy w tym względzie powinien Ci wykonać dowolny
> > prawnik lub osoba mająca o tym pojęcie.
> >
> > To, czy wg. jakiejkolwiek umowy operator ma obowiązek informować Cie o
> > upgrade'ach oprogramowania itp itd - nie przypuszczam, niemniej umowa (+
> > dodatki w stylu regulaminy itp) regulują te kwestie.
> >
> > Jak widać z poniższego przypadku, łatwiej zauważyć drzazgę u kogoś niż belkę
> > we własnym oku - w końcu to system pytającego (z tego co zrozumiałem) był
> > przyczyną powstania problemu. Warto zainwestować te parę złotych w audyt
> > takiego systemu pod względem bezpieczeństwa zanim się go do internetu
> > wystawi.
> >
> > A co do kwestii załatwienia sprawy, proponuję podjąć negocjacje z operatorem
> > - pewnie uda się namówić go na zejście z odrobiny jego marży, co może w
> > znaczącym stopniu obniżyć rachunek (no chyba, że już usztywnił się na tyle,
> > że nie ma co negocjować ;-)).
> >
> > k.
> > --
> > Jakub Klausa, JK762-RIPE, j...@b...pl
> > * <pactel> has anyone tried to emulate winNT on HP-UX 10.X? *
>
> Nie chce sie jeszcze sadzic, badam jakie sa opcje.
>
> Mam w firmie centralke (asterisk) i nie, nie chodzi o wlamanie przy
> uzyciu domyslnego hasla czy wykorzystanie hasla z aparatu. Ja w logach
> nie mam informacji o polaczeniach, a operator twierdzi, ze byly
> wykonane z tego samego ip co zwykle itd. Zatem twierdzi (moze
> oczywiscie miec racje), ze jesli doszlo do wlamania, to w moim
> systemie. Jednak prawie cała kwota (>97% kwoty faktury) to polaczenia
> na jeden numer w afryce, przy czym nawet ponad 50 trwajacych
> jednoczesnie polaczen z jednego numeru zrodlowego na jeden numer w
> afryce.
> U operatora chcialem wczesniej ustalic limit - nie mogli (technicznie)
> tego zrobic, nie zaproponowali alternatywy. Od czasu zakladania konta
> zaktualizowali system, nie poinformowali o tym, a po tym zabiegu
> zniknely ustawione na numerach dyskryminatory (ograniczenia polaczen).
> Ponadto nozna w panelu modyfikowac ustawienia numerow (w tym
> ograniczen), a w logach aplikcji tego nie widac (zalezy jaka sciezka
> sie dojdzie do edycji). Nie mam u operatora bilingu online wiec nie
> moge sam monitorowac tego co sie dzieje na moich kontach.
>
> Stad zastanawiam sie, czy operator jest w 100% czysty?
> Czy operator nie powinen mieć systemu antyfraudowego? Wygenerowane
> polaczenia, to anomalia w stosunku do normalnego ruchu.
> Jesli jednak ktos ma informacje na temat dobrej kancelarii, to poprsze
> na priv - email w poscie jest poprawny
Po pierwsze polecam zmienic operatora bo ten to jest chyba niepelnosprawny po
drugie dziwi mnie to ze u siebie nie zalozyliscie limitu asterisk daje takie
mozliwosci kwestia tylko i wylacznie zarzadzania po trzecie kto zostawia klienta
samemu sobie i pozwala wydzwonic kilkaset tysiecy ?
Jesli chodzi o sprawy wyjasniajace , po pierwsze skoro mieliscie zalozone filtry
na polaczenia a oni je usuneli to ich problem po drugie skoro nie macie tego na
swojej centrali w logach polaczen to jest ich problem po trzecie nie obrazajac
nikogo w dobie roznego rodzaju rozwiazan nie posiadanie bilingu online to tak
jakby samobojstwo
Pozdrawiam
Piotr
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
8. Data: 2010-12-31 15:50:42
Temat: Re: OT - "kradzież impulsow VoIP" - prosba/pytanie
Od: "brum" <b...@o...eu>
> kto zostawia klienta samemu sobie i pozwala wydzwonic kilkaset tysiecy ?
pozwolic wydzwonic kilkaset tysiecy - zle
zalozyc blokady ochronne - zle
zawsze znajdzie sie malkontent, wiec co powinien zrobic operator ? dzialac
zgodnie z PT, umowa i regulaminem
-
9. Data: 2010-12-31 16:52:58
Temat: Re: OT - "kradzie? impulsow VoIP" - prosba/pytanie
Od: wm <...@w...pn>
brum wrote:
>> kto zostawia klienta samemu sobie i pozwala wydzwonic kilkaset tysiecy ?
>
> pozwolic wydzwonic kilkaset tysiecy - zle
> zalozyc blokady ochronne - zle
> zawsze znajdzie sie malkontent, wiec co powinien zrobic operator ? dzialac
> zgodnie z PT, umowa i regulaminem
>
>
powinien zrobić limity/blokady na żądanie jak to robią co rozsądniejsi
operatorzy...
-
10. Data: 2010-12-31 16:54:03
Temat: Re: OT - "kradzie? impulsow VoIP" - prosba/pytanie
Od: "brum" <b...@o...eu>
> powinien zrobić limity/blokady na żądanie jak to robią co rozsądniejsi
> operatorzy...
jesli wczytasz sie w tresc poprzednich listow, to zauwazysz, ze taka blokada
byla i zniknela
tu, miedzy innymi, nalezy szukac problemu