  • 21. Data: 2017-10-17 11:12:03
    Temat: Re: Pssemol, czekasz na Tesle a Bolt jest dostępny od ręki
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 16 Oct 2017 18:04:09 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > W Tesli mi się podoba głównie obiecana niezależność
    > od kierowcy: samojezdność. Nic na ten temat od Cheviego.

    Model 3 też tak umie?

    --
    Marek

  • 22. Data: 2017-10-17 11:38:07
    Temat: Re: [OT] ekrany dotykowe są BEEEEEE
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-10-17 o 09:35, p...@g...com pisze:
    > --Dotyk pomaga w nawigacji, zestawie HF i ewentualnym wyborze muzyki z
    > pena (wszystko to też można zrobić pokrętłem:) ). Dotyk na postoju
    > powala zrobić prawie wszystko szybciej i wygodniej.
    >
    > na postoju ? no to faktycznie wypas:-)

    Piszę o konfiguracji na przykład - tego raczej w czasie jazdy się nie
    robi. Telefon i nawigacja obsługiwane jednym przyciskiem i głosem -
    problemów nie widzę :)
    Jedynie poruszanie się po dużej ilości muzyki raczej wymaga dotknięcia
    ekranu, bo to po prostu szybsze.
    Nie bardzo wiem też w czym lepsze jest posługiwanie się dziesiątkami
    przycisków jak w tym przykładowym mesiu vs dużymi klawiszami pod lub na
    wyświetlaczu?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 23. Data: 2017-10-17 12:08:01
    Od: CTP <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 października 2017 20:27:58 UTC+2 użytkownik z napisał:
    > Tak obok tematu.
    >
    > Ekran dotykowy w samochodzie się nie sprawdza i powoduje zagrożenie na
    > drodze. Przyciski i fizyczne pokrętła powracają.
    > Z zasłyszenia w radiu i własnej obserwacji z użytkowania tabletu jako
    > nawigacji.

    To czekamy jeszcze na powrót do klasycznych hamulców ręcznych.
    PS. Już kilka razy łapałem swoje auto, bo elektryczny ręczny nie załapał.

  • 24. Data: 2017-10-17 12:23:55
    Od: p...@g...com

    --Piszę o konfiguracji na przykład - tego raczej w czasie jazdy się nie
    robi. Telefon i nawigacja obsługiwane jednym przyciskiem i głosem -
    problemów nie widzę :)

    a na rynku na razie bieda

    --Nie bardzo wiem też w czym lepsze jest posługiwanie się dziesiątkami
    przycisków jak w tym przykładowym mesiu vs dużymi klawiszami pod lub na
    wyświetlaczu?

    chodzi o pozycje wyswietlacza, w VW jest na dole, w Oplu w srodku a Mietek ma o gory,
    jesli chodzi o sterowanie w nowej C-Klasie jest jeden pokretlo/przycisk i da rade go
    obslugiwac w miare intuicyjnie

  • 25. Data: 2017-10-17 12:26:23
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-17 o 11:38, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > Nie bardzo wiem też w czym lepsze jest posługiwanie się dziesiątkami
    > przycisków jak w tym przykładowym mesiu vs dużymi klawiszami pod lub na

    Fizyczne przyciski są zawsze tam, gdzie są. I dotykając ich można
    poczuć, że się dotknęło przycisku, a nie obok. Przyciski w samochodach
    mają różne kształty i faktury, więc bez patrzenia przyciskający wie, czy
    przycisnął przełącznik radia, czy podgrzewania tylnej szyby. Więc można
    w czasie jazdy coś włączyć/przełączyć nie patrząc na przycisk, tylko
    cały czas na drogę przed sobą. Na ekranie dotykowym coś się pojawia, coś
    znika, dotknięcie palcem ekranu nie daje dotykającemu "przez palec"
    odczucia, że dotknął przycisku, a szczególnie jakiego. Zeby coś wykonać,
    trzeba przestać patrzeć na drogę przed sobą i zacząć patrzeć na wyświetlacz.
    W tym Golfie jest coś takiego, jak "obsługa głosowa". Jak to się
    sprawdza w praktyce, to będę wiedział za parę tygodni.

  • 26. Data: 2017-10-17 12:30:00
    Od: p...@g...com

    --To czekamy jeszcze na powrót do klasycznych hamulców ręcznych. PS. Już kilka razy
    łapałem swoje auto, bo elektryczny ręczny nie załapał.

    jak zalapie i zdechnie jest jeszcze weselej, w B6 znajomym tak sie zdarzylo i laweta
    bo lokalny kowal sie poddal :-)

  • 27. Data: 2017-10-17 12:37:21
    Od: p...@g...com

    --W tym Golfie jest coś takiego, jak "obsługa głosowa". Jak to się sprawdza w
    praktyce, to będę wiedział za parę tygodni.

    po niemiecku kalecznie, jechalem z kolesiem chcial sie wykazac i po 10 minutach
    wrzeszczenia spasowal ale moze po polsku lepiej to ogarneli :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=ndGzI3tqwcc

  • 28. Data: 2017-10-17 12:57:35
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-17 o 12:37, p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > po niemiecku kalecznie, jechalem z kolesiem chcial sie wykazac i po 10 minutach
    wrzeszczenia spasowal ale moze po polsku lepiej to ogarneli :-)

    To jest Golf z "systemem multimedialnym" (czy jak to się tam nazywa)
    wcześniejszej generacji.

  • 29. Data: 2017-10-17 13:18:50
    Od: p...@g...com

    --To jest Golf z "systemem multimedialnym" (czy jak to się tam nazywa)
    wcześniejszej generacji.

    tak zgadza sie jechalem VII-ka kombi

  • 30. Data: 2017-10-17 14:08:07
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-17 o 13:18, p...@g...com pisze:
    > --To jest Golf z "systemem multimedialnym" (czy jak to się tam nazywa)
    > wcześniejszej generacji.
    >
    > tak zgadza sie jechalem VII-ka kombi

    Ta ma starszy system z mniejszym ekranem dotykowym i fizycznymi
    przyciskami po bokach. Teraz jest Golf 7 FL (czasami zwany Golf 7,5) z
    większym ekranem dotykowym, dwoma fizycznymi gałkami, bez fizycznych
    przycisków koło ekranu. Ten system ma nowszą wersję oprogramowania i
    jest szansa, że obsługa głosowa działa nieco lepiej. Odrębna sprawa, że
    trzeba też się nauczyć posługiwania taką obsługą głosową. Tak, jak
    przyciskami fizycznymi też można się posługiwać bez patrzenia dopiero po
    jakimś czasie i wyrobieniu odpowiednich odruchów. Jak człowiek wsiada do
    samochodu, którym nigdy nie jechał, to w czasie pierwszej jazdy nie
    włączy podgrzewania tylnej szyby, albo światła przeciwmgłowego bez
    patrzenia, gdzie co jest.

    Niezależnie od obsługi głosowej w tym Golfie jest kierownica
    multifunkcyjna i mały wyświetlacz pomiędzy prędkościomierzem i
    obrotomierzem. Te rzeczy, które są do ustawiania podczas jazdy ustawia
    się więc przyciskami/dżojstikiem na kierownicy ew. zerkając na ten mały
    wyświetlacz z przodu.

    Za parę tygodni będę miał przesiadkę z tradycyjnego samochodu, w którym
    wszystko jest na fizycznych przełącznikach, więc dam znać jak wrażenia.