    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: OT -- czas to pieniądz...
    Date: Sat, 19 Aug 2023 02:39:13 +0200

    W dniu 19 sie 2023 o 01:42, Eneuel Leszek Ciszewski dopełnia:
    [czarkę goryczy -- czy gorczycy?]

    Poniższe:
    > Po ~9 godzinach używania, w tym: rysowania śladu przez
    > ~dwie godziny; obsługi (świecący ekran) Spotify w smartfonie;
    > zerkania co jakiś czas itp. -- ubyło 11% akumulatora...
    pisałem o zegareczku. Na parę (dwa bądź trzy) dni wystarczy
    w pełnym słoneczku i niemal pod pełnym obciążeniem... Na tyle
    teraz -- za jakiś czas akumulator straci na swej atrakcyjności...

    Zegarki ,,na 30 dni'' nie są głupotą. :)
    Starczą na kilka...

    -=-

    Wg mnie na zegarkowy monitoring saturacji jest zdecydowanie za
    wcześnie!!! Wbrew (być może?) pozorom nie jest potrzebna przy
    astmie, gdyż łatwo ja odgadnąć na podstawie samopoczucia i tętna...

    Wysokie tętno, pocenie się bez widocznego powodu, bóle mięśni, bóle
    głowy tracenie niepsychicznej ;) równowagi, mroczki, szybkie męczenie
    się, nieustająca (nawet tuż po długim śmie!) senność, obojętnienie na
    otaczający świat...

    Wysokie tętno może też wskazywać na podwyższoną temperaturę. :)

    Pocenie się może też wskazywać na problem z serem lub z tarczycą.
    Ponoć co druga osoba w Polsce ma niegroźnego raka tarczycy;
    ponoć powodem jest czarnobylski ,,atom w służbie pokoju''.
    https://naukawpolsce.pl/aktualnosci/news%2C77414%2Ci
    nzynier-jadrowy-projekt-reaktora-w-czarnobylu-byl-ta
    jny-stad-zrodla
    <-- choćby to

    Mierzenie tętna daje odpowiedzi na wiele pytań...

    -=-

    Spoczynkowe 120 (i więcej) na minutę daje permanentne uczucie
    zmęczenia -- mijającego podczas lekkiego wysiłku. (tylko na
    lekki można wówczas sobie pozwolić) Do tego może dopełzać
    uczucie bolesnego walenia krwi do głowy -- choćby podczas
    wchodzenia po schodach...

    Ogólnie nie jest to przyjemne uczucie...
    A zgasić je można dosłownie miligramem Nebivoru co najmniej na
    dobę... Skutki łyknięcia tego leku odczuć można po godzinie...

    Poza nieprzyjemnością raczej niewiele złego, skoro nadal żyję. :)
    Zdecydowałem się na kardiologiczną wizytację dopiero po kilkukrotnym
    osiągnięciu pułapu 180 na minutę podczas spokojnego leżenia dłużej niż
    godzinę... Zanim zacząłem przyjmowanie minęło jeszcze sporo czasu... :)

    -=-

    Przerywałem ćpanie Nebivoru widząc na pulsoksymetrze
    45 (bądź mniej) na minutę... (ponoć bezpieczne minimum to 50)

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s