  • 21. Data: 2010-08-22 11:38:20
    Temat: Re: [OT] Wtrysk leje do przelewu - czy to oznacza że na pewno leje też za duzo do komory spalania?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > a) chiński klon ma ograniczona funkcjonalność więc wielu rzeczy zrobić
    > sie nie da i dalej kosztuje nieziemskie pieniądze.

    Dziwne, chińskie klony interfejsów PSA, pozwalają zajrzeć i zmodyfikować
    absolutnie wszystko to, na co pozwala oryginał.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 22. Data: 2010-08-22 11:49:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-08-22 11:38, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
    > Dziwne, chińskie klony interfejsów PSA, pozwalają zajrzeć i zmodyfikować
    > absolutnie wszystko to, na co pozwala oryginał.

    Niestety nie podam szczegółów, jednak jesli zerkniesz w bebechy
    oryginalnego Clipa zauważysz że to nie jest trywialna zabawka tylko
    bardzo solidny komputer z logika programowalną. Emulowanie wszystkich
    jego sprzętowych funkcji jest bardzo cięzkie i chińczycy nie dali rady.
    Nie potrafie znaleźc jednego miejsca w sieci gdzie można sobie obejrzeć
    te ograniczenia w postaci listy, ale bez względu na ograniczenia -
    1200zl za hardware, wątpliwej jakości software tylko po to żeby
    sprawdzić cisnienie na listwie raz w roku - to ja przepraszam. Staram
    się napisac coś podobnego na ELM327 za friko, funkcji tyle nie będzie,
    ale przynajmniej będa przydatne.

  • 23. Data: 2010-08-22 12:07:48
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    > Dziwne, chińskie klony interfejsów PSA, pozwalają zajrzeć i zmodyfikować
    > absolutnie wszystko to, na co pozwala oryginał.

    Lexia/Proxia OIDP siedzi na PC-cie więc to już ułatwia życie.

    A możesz podać jakiś przykład takiego klona (lub wersji A.Słodowy)- bo
    chyba bez tego nie ugryzę swojego bolesnego tematu...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 24. Data: 2010-08-22 12:16:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 22 Aug 2010 11:49:59 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > te ograniczenia w postaci listy, ale bez względu na ograniczenia -
    > 1200zl za hardware, wątpliwej jakości software tylko po to żeby

    A zaglądałeś w to? serio? Bo to prosty interfejs plus klucz sprzętowy do
    oprogramowania i nic więcej. Sprzętowych funkcji nie ma żadnych, bo nie są
    potrzebne, skoro komunikacja zachodzi pomiędzy dwoma (czasem trzema)
    komputerami i nic więcej.

    A kosztuje tyle, bo ktoś zainwestował ileś setek godzin w reverse
    engineering a nie może tego otwarcie sprzedawać na dużą skalę ze względu na
    prawa autorskie do oryginalnego sprzętu i oprogramowania (które narusza).
    Zresztą cały interes nabijają chore ceny oryginalnych zestawów.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 25. Data: 2010-08-22 12:17:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 22 Aug 2010 12:07:48 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

    > A możesz podać jakiś przykład takiego klona (lub wersji A.Słodowy)- bo
    > chyba bez tego nie ugryzę swojego bolesnego tematu...

    A nie możesz podjechać do kogoś kto ma Lexię? Jest tego trochę, sam kilka
    dostarczyłem..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 26. Data: 2010-08-22 12:28:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-08-22 12:16, Waldek Godel wrote:

    > A zaglądałeś w to? serio? Bo to prosty interfejs plus klucz sprzętowy do
    > oprogramowania i nic więcej.

    Pytasz mnie czy zaglądalem do oryginalnego Clipa? Tak. W dodatku całkiem
    nieźle znam się na elektronice i wiem *co* w środku siedzi. To coś nie
    jest trywilane, to bardzo solidny komputer + logika programowalna. Jesli
    pytasz mnie czy zgladałem do chińskiego klona to nie mialem jeszcze okazji.

  • 27. Data: 2010-08-22 12:45:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 22 Aug 2010 12:28:00 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > pytasz mnie czy zgladałem do chińskiego klona to nie mialem jeszcze okazji.

    taaaa... komputer równie solidny jak w kluczu sentinel czy innych
    podobnych... Plus interfejs z RS232 na OBD II.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 28. Data: 2010-08-22 12:54:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-08-22 12:45, Waldek Godel wrote:
    > taaaa... komputer równie solidny jak w kluczu sentinel czy innych
    > podobnych... Plus interfejs z RS232 na OBD II.

    Mówisz o innym urządzeniu. Oryginalny CLIP to bie jest byle gówniana
    przelotka z allegro na FTDI.

  • 29. Data: 2010-08-22 13:02:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-08-22 12:54, Sebastian Biały wrote:
    > Mówisz o innym urządzeniu. Oryginalny CLIP to bie jest byle gówniana
    > przelotka z allegro na FTDI.

    Swoją drogą tu jest link do zdjęcia bebechów:

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/to_j
    e_clip___2773.jpg

    Na sieci są lepsze ale nie potrafie od reki znaleźć. Clip którego
    widziałem na żywo wyglądał bardzo podobnie, przypuszczam zatem że to nie
    jest fake.

  • 30. Data: 2010-08-22 13:10:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 22 Aug 2010 12:54:00 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Mówisz o innym urządzeniu. Oryginalny CLIP to bie jest byle gówniana
    > przelotka z allegro na FTDI.

    oczywiście, gówniana przelotka nie ma klucza sprzętowego do oprogramowania.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel