-
11. Data: 2017-05-01 17:08:28
Temat: Re: [OT] VW Problemy po naprawie
Od: p...@g...com
Oczywiście po czym pojawiła się Tesla ;-) świat się zmienia i albo motokoncerny się
dopasują albo skończą jak Nokia.
-
12. Data: 2017-05-01 19:34:36
Temat: Re: [OT] VW Problemy po naprawie
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 01.05.2017 o 17:08, p...@g...com pisze:
> Oczywiście po czym pojawiła się Tesla ;-) świat się zmienia i albo motokoncerny się
dopasują albo skończą jak Nokia.
Pojawiła się. I pewnie będą musiały się dostosować - jednak przez dwie
dekady normy EURO robiły robotę i żaden Tata Motors im nie namieszał.
Shrek
-
13. Data: 2017-05-03 14:57:24
Temat: Re: [OT] VW Problemy po naprawie
Od: pueblo <n...@n...pl>
Witaj Shrek, 01 maj 2017 w news:oe7gh9$odv$1@node2.news.atman.pl
napisałeś/aś:
> Dupa - wprodukowanie auta wymaga z grubsza tyle energii co
> przejechanie nim 150 tysi. km.
Dobre. Skąd to wziąłeś?
-
14. Data: 2017-05-03 15:39:57
Temat: Re: [OT] VW Problemy po naprawie
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.05.2017 o 14:57, pueblo pisze:
> Witaj Shrek, 01 maj 2017 w news:oe7gh9$odv$1@node2.news.atman.pl
> napisałeś/aś:
>
>> Dupa - wprodukowanie auta wymaga z grubsza tyle energii co
>> przejechanie nim 150 tysi. km.
>
> Dobre. Skąd to wziąłeś?
>
Z internetów.
http://energyskeptic.com/2015/how-much-energy-does-i
t-take-to-make-a-car-by-david-fridley-lbl/
":For a typical American car of 1324 kg (2,919 lbs), the figures were
(in MegaJoules):
Material Production 93,730 MJ
Car Assembly 25,240 MJ
Total 119,150 MJ"
Teraz śrdnio samochód waży 1600, więc weźmy powiedzmy 140 000 MJ
Beznyzna ma 32 MJ
140 000/32 = 4375 litrów paliwa.
Powedzmy że pali 7 litrów na 1000.
4375/7*1000=625kkm.
Kurde, nie spodziewałem się, że aż tak...
Weźmy inne źródło:
http://ziemianarozdrozu.pl/encyklopedia/152/wytwarza
nie-rzeczy
"A co z samochodem, no i z drogami? Niektórzy z nas posiadają ten
pierwszy, jednak te drugie współdzielimy. Energia zawarta w nowym
samochodzie wynosi 76 000 kWh"
to by dawało 273 600 megadzili - jeszcze gorzej.
Shrek,
-
15. Data: 2017-05-04 08:26:35
Temat: Re: [OT] VW Problemy po naprawie
Od: p...@g...com
To tak jakby ktoś myślał że oszustwo nie popłaca :-)
http://m.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustri
e/volkswagen-vw-rendite-steigt-konzern-gewinn-klette
rt-um-44-prozent-a-1145846.html
Jest zysk wiec będą premie i podwyżki a tymczasem kolejne niemieckie miasta rozważają
zakaz wjazdu dla "naprawionych" diesli z E5
https://www.welt.de/regionales/hamburg/article164173
858/Hamburg-spricht-erste-Diesel-Fahrverbote-aus.htm
l
Ja widzę to tak ze banda oszustów przy współudziale organów kontrolnych EU i
krajowych regulatorów zrobiła skok na kasę ;-)
-
16. Data: 2017-05-04 08:42:47
Temat: Re: [OT] VW Problemy po naprawie
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.05.2017 o 15:39, Shrek pisze:
> Z internetów.
>
> http://energyskeptic.com/2015/how-much-energy-does-i
t-take-to-make-a-car-by-david-fridley-lbl/
Powedzmy że pali 7 litrów na 1000.
>
> 4375/7*1000=625kkm.
> Kurde, nie spodziewałem się, że aż tak...
>
> Weźmy inne źródło:
>
> http://ziemianarozdrozu.pl/encyklopedia/152/wytwarza
nie-rzeczy
> to by dawało 273 600 megadzili - jeszcze gorzej.
Wróć - jebłem się o rząd wielkości i nikt nie prostuje?
Wg pierszej strony to będzie 62,5 kkm, według drugiej jakieś 120kkm.
Czyli przy przebiegu 15kkm rocznie (ja mniej więcej tyle robię) będzie
to 4 albo 8 lat. Bądźmy konsekwentni - skoro to "ziewoni" każą wymieniać
samochody co 5 lat, to bierzmy dane ze strony zielonych;)
Tak czy inaczej - ilośc energii potrzebnej do wyprodukowania samochodu
jest co najmniej zbliżona do tego co średnio przepali przez 5 lat
(wariant optymistyczny). Czyli wymiana samochodu co 5 lat, to tak jakby
palił dwa razy więcej (realnie) czyli trzy razy więcej nież weddług
danych katalogowych.
Więc "spalimy" jakieś 5 dodatkowqych litrów, żeby palił o 0,5 litra
mniej i spełniał normę Euro +1 (w praktyce spali o litr więcej a normę
będzie spełniał na papierze). Wymiana samochodu co 5 lat z punktu
widzenia ekologi jest... delikatnie mówiąc nieuzasadniona.
Shrek
-
17. Data: 2017-05-04 13:49:16
Temat: Re: [OT] VW Problemy po naprawie
Od: WS <L...@c...pl>
On Thursday, May 4, 2017 at 8:42:45 AM UTC+2, Shrek wrote:
> Wymiana samochodu co 5 lat z punktu
> widzenia ekologi jest... delikatnie mówiąc nieuzasadniona.
dokladnie
kiedys w "Top Gear" liczyli na ile ekologiczne sa hybrydy, wtedy sprowadzane z
Japoni, wyszlo, ze na sam trasport morski Japonia-GB idzie tyele paliwa (emisja CO2
itp...), co na napedzanie zrobionego na miejscu duzego SUVa (?) przez 8-10 lat ;)
-
18. Data: 2017-05-04 15:01:43
Temat: Re: [OT] VW Problemy po naprawie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik przemekj napisał w wiadomości grup
>To tak jakby ktoś myślał że oszustwo nie popłaca :-)
>http://m.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustr
ie/volkswagen-vw-rendite-steigt-konzern-gewinn-klett
ert-um-44-prozent-a-1145846.html
>Jest zysk wiec będą premie i podwyżki
Ale czekaj - koncern chyba w duzej czesci w rekach jednej rodziny, i
dla niej ma duze znaczenie czy zbankrutuje, czy nie ..
> a tymczasem kolejne niemieckie miasta rozważają zakaz wjazdu dla
> "naprawionych" diesli z E5
>https://www.welt.de/regionales/hamburg/article16417
3858/Hamburg-spricht-erste-Diesel-Fahrverbote-aus.ht
ml
Ale VW czy wszystkich ?
Czy VW zawinil, a BMW powiesza :-)
>Ja widzę to tak ze banda oszustów przy współudziale organów
>kontrolnych EU i krajowych regulatorów zrobiła skok na kasę ;-)
Trudno to nazwac skokiem na kase, bo tej kasy to jakos nie bylo.
Ot, zaryzykowali, wpadli ... ale sa za duzi, aby upasc :)
J.
-
19. Data: 2017-05-04 16:14:06
Temat: Re: [OT] VW Problemy po naprawie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:073b1a15-b817-475b-8761-d11ccbd01c8d@go
oglegroups.com...
On Thursday, May 4, 2017 at 8:42:45 AM UTC+2, Shrek wrote:
>> Wymiana samochodu co 5 lat z punktu
>> widzenia ekologi jest... delikatnie mówiąc nieuzasadniona.
>dokladnie
>kiedys w "Top Gear" liczyli na ile ekologiczne sa hybrydy, wtedy
>sprowadzane z Japoni, wyszlo, ze na sam trasport morski Japonia-GB
>idzie tyele paliwa (emisja >CO2 itp...), co na napedzanie zrobionego
>na miejscu duzego SUVa (?) przez 8-10 lat ;)
Cos mi sie nie chce wierzyc.
Ten transport morski musi byc tani, patrzac na ceny paczek z Chin.
Ewentualnie - 8-10 lat, powiedzmy 150kkm i 15 tys litrow paliwa ... to
by statek musial miec polowe pojemnosci w zbiornikach.
albo tu
https://en.wikipedia.org/wiki/Emma_M%C3%A6rsk
spozycie paliwa ekonomiczne 7 tys litrow na godzine, predkosc
ekonomiczna ... zalozmy ze 20 wezlow, z Japonii do USA doplynie w
285h, zuzywajac 2 mln litrow paliwa.
Ale ... ze 30 tys samochodow powinno sie w niej zmiescic, zakladajac 2
w kontenerze.
To tak po 60 l na samochod wychodzi.
No dobra - 120l, bo duzy Suv to jeden maly kontenerek 20ft.
Wiec raczej tyle, co na jedno tankowanie.
Do Europy znacznie dalej.
J.
-
20. Data: 2017-05-04 17:22:29
Temat: Re: [OT] VW Problemy po naprawie
Od: pueblo <n...@n...pl>
Witaj Shrek, 04 maj 2017 w news:oeeih4$994$1@node2.news.atman.pl
napisałeś/aś:
> Wróc - jeblem sie o rzad wielkosci i nikt nie prostuje?
Ja uwierzyłem na słowo,he he, w momencie kiedy nie zakumałem przejścia:
Teraz srdnio samochód wazy 1600, wiec wezmy powiedzmy 140 000 MJ