  • 1. Data: 2009-07-05 09:05:08
    Temat: [OT?] Usuwanie czarnych pasow z nagrac TV
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Coraz wiecej programow jest nadawanych przez TV
    naziemna z czarnymi pasami na gorze i dole (taki pseudo panoramiczny
    obraz). Czyli obraz jest 4:3 a w nim niby panoramiczny obraz.
    Jak to sie nagra na komputer i pozniej oglada na panoramicznym
    monitorze to sa czarne pasy z kazdej strony :)
    Jest moze jakis prosty program ktory by usuwal takie
    czarne pasy z plikow?
    Program moze byc pod windows lub linuxa.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-07-05 09:13:20
    Temat: Re: [OT?] Usuwanie czarnych pasow z nagrac TV
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin" <u...@u...eu> napisał w wiadomości news:

    > Jest moze jakis prosty program ktory by usuwal takie
    > czarne pasy z plikow?

    A w jakim celu?
    To się eliminuje na etapie oglądania.

  • 3. Data: 2009-07-05 12:31:18
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela 05 lipiec 2009 11:13, Cavallino wyraził następujacą opinię:

    > A w jakim celu?

    Np. żeby zmniejszyć rozmiar pliku {choć pewnie statyczne czarne obszary za
    dużo miejsca nie zajmują}, a w ostateczności - takie ma kaprys :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 4. Data: 2009-07-05 14:04:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net>
    napisał w wiadomości news:h2q6em$s9e$1@inews.gazeta.pl...
    >W niedziela 05 lipiec 2009 11:13, Cavallino wyraził następujacą opinię:

    > Np. żeby zmniejszyć rozmiar pliku {choć pewnie statyczne czarne obszary za
    > dużo miejsca nie zajmują}, a w ostateczności - takie ma kaprys :-)

    Obstawiam, że miejsce na dysku będzie tańsze niż prąd zużyty do wycinania
    kawałka obrazu z obrazu.

  • 5. Data: 2009-07-05 14:26:44
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela 05 lipiec 2009 16:04, Cavallino wyraził następujacą opinię:

    Ale pewności nie masz? ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 6. Data: 2009-07-05 15:03:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał w wiadomości news:

    > Ale pewności nie masz? ;-)

    Zależy od ilości takich konwersji.
    Przy jednej sztuce - raczej nie, przy kilkuset, kilku tysiącach - na pewno.

  • 7. Data: 2009-07-05 15:55:46
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    Aha. Słowem:
    x > y
    ale
    1000 y > 1000 x

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 8. Data: 2009-07-05 15:56:08
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 5 Jul 2009 11:05:08 +0200, "Marcin" <u...@u...eu> wrote:

    >Jest moze jakis prosty program ktory by usuwal takie
    >czarne pasy z plikow?

    VirtualDub.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 9. Data: 2009-07-05 17:45:56
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin" <u...@u...eu> napisał w wiadomości

    > Jest moze jakis prosty program ktory by usuwal takie
    > czarne pasy z plikow?

    MediaCoder chyba ma taką opcję, ale nigdy się tym nie bawiłem. :-)

  • 10. Data: 2009-07-05 18:49:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Aha. Słowem:
    > x > y
    > ale
    > 1000 y > 1000 x

    Nie.
    1000 y>x

    Nie było mowy o archiwizowaniu telewizji dla potomności.
    Normalnie to film się nagrywa, ogląda i kasuje.
    A potem nagrywa następny.
    Koszt miejsca na dysku dla 1 filmu i to w HD nie przekracza kilku zł.
    Dla SD nie przekracza złotówki.