    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Transmisja danych za pomoc? ?wiatła?
    Date: Sat, 24 Apr 2010 13:57:54 +0200

    On Sat, 24 Apr 2010 13:19:56 +0200, JanuszR wrote:
    >Masz oczywiście rację, że digitalizacja i powszechne udostępnienie
    >zasobów w Europie kuleje. Na usprawiedliwienie jest jedynie fakt, że w
    >Europie jest tych zasobów znacznie więcej.

    No nie wiem, biblioteka Kongresu bywa stawiana za wzor, Google chcial
    wszystko digitalizowac :-)

    >Faktem jednak pozostaje, że
    >Europa ujawnia wyniki swojego zderzacza hardronów a Stany nie, w Europie
    >ujawnia się wyniki analizy DNA a w Stanach się geny człowieka patentuje,

    Patentowanie to przy okazji ujawnienie.
    To w USA masz dzialajacy przepis o dostepie do informacji
    dofinansownych z budzetu. A nawet do niezbyt tajnych wojskowych -
    patrz ostatnia afera ze strzelaniem do reporterow w Iraku.

    Co prawda w kraju niby mamy podobna ustawe ..

    >w Europie nadal obowiązuje zakaz patentowania algorytmów natomiast w
    >Stanach takiego zakazu o ile wiem nie ma. W Europie chyba nikomu by do
    >głowy nie przyszło, że można opatentować np. analizę FFT.

    Pomijajac kwestie czasowe, to niby czemu FFT jest gorszym wynalazkiem
    niz np uszczelka do tloka ?
    MP3 w Niemczech chyba opatentowali, choc trzeba by sie doczytac co
    naprawde jest w patencie.

    Problem z algorytmami lezy gdzie indziej - musialby byc silny zespol
    weryfikujacy i odrzucajacy wnioski z uwagi na niewielka rzeczywista
    innowacyjnosc i ewentualny monopol. Np piszemy sobie "format dysku
    znamienny tym ze w pierwszych 4 bajtach jest 1234ABCDh " ... i juz MS
    zdziera kase od wszystkich producentow urzadzen z FAT64 :-)

    J.