  • 131. Data: 2020-11-16 13:45:53
    Temat: Re: [OT] Tesla do Chorwacji
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-11-2020 o 13:34, Pete pisze:

    > Przecież mowa nie jest o nawigacji sensu stricte ale o nawigacji z
    > funkcją omijania korków. Którą to funkcję, jak twierdzi Radosław, można
    > użyć w nawigacjach offline. A ty, świadomie albo nie, mu przytakujesz.

    Ja nie gadam z żadnym Radosławem (siedzi w kf), tylko z Tobą.
    I tłumaczę Ci co oznacza nawigacja offlinowa.

    > To jest opis do urządzenia nawigacyjnego tomtom.

    No i?

    > Znaczy że trzeba zabrać ze sobą router na wakacje?

    Wystarczy go nie wyjmować ze schowka, w którym jeździ sobie na codzień. ;-)
    Oczywiście mowa o mobilnym routerze wi-fi, który praktycznie każdy
    operator gsm dodaje do swojego internetu za free, względnie kupisz go
    sobie za kilkadziesiąt złotych.

    > Ja to dobrze wiem,

    A nie widać.

    za to odnoszę wrażenie czy ty to wiesz.

    > Pisz śmiało, pośmiejemy się.

    Napisz że masz z tym problem to pomogę.

    > W jaki sposób zadziała live bez dostępu do netu???

    Nie zadziała.
    Ale sama nawigacja już tak.
    W przeciwieństwie do onlinowych, w których zamiast wytyczonej trasy
    dowiesz się, że "brak połączenia z serwerem".

    > Powoli, powoli już dociera do ciebie o czym jest tu mowa.

    Nic nie musi docierać, bo wiem od samego początku.
    A że Tobie się mylą pojęcia, to już nie mój problem.

  • 132. Data: 2020-11-16 13:49:29
    Temat: Re: Tesla do Chorwacji
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Po co ten wynalazek dla sklepów w szczerym polu (są takie nawet w miastach)?

    -----

  • 133. Data: 2020-11-16 13:56:21
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-11-16 o 13:34 +0100, Pete napisał:

    > W jaki sposób zadziała live bez dostępu do netu???
    > Śmiało :-D

    Urządzenia GPS od dawna nie używam, ale 15 lat temu miałem TomToma, i
    ten miał funkcję omijania korków, jakoś zdaje się po radiu - kojarzy mi
    się skrót "TMC". Nie istnieje to już? No chyba że to jakiś zachodni
    standard, niedostępny w PL?

    Mateusz

  • 134. Data: 2020-11-16 14:28:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jak jest z VW?
    Podpowiedź, jak zaktualizować navi w VW?
    "Umowa leasingowa nie przewiduje aktualizacji nawigacji" ;-)

  • 135. Data: 2020-11-16 14:31:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Był system (TomTom) łączący się przez sieć nadajników radiowych FM, ale nie wiem czy
    jeszcze i jak działa.

    -----

  • 136. Data: 2020-11-16 14:57:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
> [...]

    Live nie zadziala, ale nawigacja zadziala. I jakos tam zaprowadzi do
    celu bez lacznosci - przez kroki, remonty.

> [...]
    >mi
    >się skrót "TMC". Nie istnieje to już? No chyba że to jakiś zachodni

    My jestestesmy lepsi i mamy dwa

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/multimedia/rusz
    a-drugi-system-tmc-w-polsce/5kdv9yd

    Niestety - tez nie widze tresci.

    Ale jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniadze :-)

    Przy czym o ile dluzsze remonty do systemu to chyba wprowadzaja, korki
    z powodu wypadkow ... nie bylbym taki pewny, to zwykle korki sie
    pewnie nie zalapia ...

    J.

  • 137. Data: 2020-11-16 20:48:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Cavallino.
    On 16.11.2020 13:45 you wrote:

    > Ja nie gadam z żadnym Radosławem (siedzi w kf), tylko z Tobą. I
    > tłumaczę Ci co oznacza nawigacja offlinowa.

    Mi nie tłumacz, ja to dobrze wiem. Lepiej sam się dokształć.

    > No i?

    Offline. Korki są po podłączeniu dodatkowego urządzenia.

> [...]
    > praktycznie każdy operator gsm dodaje do swojego internetu za free,
    > względnie kupisz go sobie za kilkadziesiąt złotych.

    Piękne. Tak piękne jak postoje co 200km na obiad.
    Jeszcze masz jakieś pomysły w zanadrzu na ułatwienie sobie życia?
    :-D

    > A nie widać. za to odnoszę wrażenie czy ty to wiesz.
    > Napisz że masz z tym problem to pomogę.

    Dalej, śmiało.

    > Nie zadziała.

    Już jesteśmy coraz bliżej prawdy.

    > Ale sama nawigacja już tak. W przeciwieństwie do onlinowych, w
    > których zamiast wytyczonej trasy dowiesz się, że "brak połączenia z
    > serwerem".

    No popatrz. A ja w mapach Google mam offline mapę w promieniu 100km od
    mojego domu.
    O przed każdym wyjazdem na wakacje ściągam sobie offline mapę miejsca
    docelowego i okolic w promieniu 300km.

    I nie ma problemu jaki tu opisujesz.

    Bez dodatkowego routera i karty SIM w schowku.

    > Nic nie musi docierać, bo wiem od samego początku. A że Tobie się
    > mylą pojęcia, to już nie mój problem.

    No to jak? Będą informację o korkach bez routera w schowku czy nie?

    --
    Pete

  • 138. Data: 2020-11-16 20:50:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, ąćęłńóśźż.
    On 16.11.2020 14:28 you wrote:

    > A jak jest z VW? Podpowiedź, jak zaktualizować navi w VW? "Umowa
    > leasingowa nie przewiduje aktualizacji nawigacji" ;-)
    Chyba chodzi o to kto ma za to płacić.
    Bo najmujący jak chce to chyba może sobie te aktualizację opłacić?

    --
    Pete

  • 139. Data: 2020-11-16 20:58:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F..
    On 16.11.2020 14:57 you wrote:

> [...]
    > chyba wprowadzaja, korki z powodu wypadkow ... nie bylbym taki
    > pewny, to zwykle korki sie pewnie nie zalapia ...

    Tu coś piszą.
    http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=16632

    Chyba słabo to u nas działa.

    --
    Pete

  • 140. Data: 2020-11-17 14:13:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-11-2020 o 20:48, Pete pisze:

    > Mi nie tłumacz, ja to dobrze wiem. Lepiej sam się dokształć.

    > Offline. Korki są po podłączeniu dodatkowego urządzenia.

    No i?

    > Piękne.

    Nie bardzo rozumiem w czym masz problem.
    Nie chcesz płacić za wygodę - możesz użyć sobie telefonu.

    I tak musisz go użyć, w celu użycia nawigacji online, więc tutaj różnicy
    nie ma.

    > Dalej, śmiało.

    Opisz ten swój problem...

    > No popatrz. A ja w mapach Google mam offline mapę w promieniu 100km od
    > mojego domu.

    I bez połączenia z netem ominie korki? ;-)

    > O przed każdym wyjazdem na wakacje ściągam sobie offline mapę miejsca
    > docelowego i okolic w promieniu 300km.

    I GM jest w tym momencie nawigacją offlinową.

    > I nie ma problemu jaki tu opisujesz.
    >
    > Bez dodatkowego routera i karty SIM w schowku.

    Daj znać jak wrzucasz do GM w radiu samochodowym te offlinowe mapy bez
    podłączenia się do innego urządzenia....

    > No to jak? Będą informację o korkach bez routera w schowku czy nie?

    Zależy od samochodu, a nie od rodzaju nawigacji.

    Dokładnie tak samo jak w każdym innym programie, offline, czy online,
    jeśli nie podłączysz do internetu urządzenia na którym działa.

    P.S.
    No może nie do końca tak samo - bo w niektórych offlinowych nawigacjach
    masz tmc, które możesz wgrać do urządzenia jakkolwiek, np. z pendrive
    przed jazdą.

    Nie jest to w pełni live, ale i tak lepszy od GM z zaciągniętymi mapami
    offline i bez podłączenia do neta, bo jest i działa.

    Zresztą podobnie zachowa się każda offline'owa nawigacja z funkcją Live,
    jak jej zabierzesz połączenie z netem po pierwszym ściągnięciu danych.

    Wie o tym każdy, który np. przejeżdżał przez Bałkany po drodze do Grecji
    i nie chciał mieć w miarę aktualne dane o korkach, bez ponoszenia
    kosztów transmisji poza UE.
    Takie dane live pobiera się przed wjazdem do Serbii i wyłącza net.