  • 191. Data: 2015-11-22 15:30:06
    Temat: Re: [OT] Stopka contra czarne dziury.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-22 15:27, szemrany wrote:
    > Ok, dziękli za pliki. Nie chcę tego używać, tylko od jakiegoś czasu krąży
    > mi po głowie koncepcja/idea/pomysł pewnego rozwiązania które ma mieć zalety
    > ORMa bez jego wad i interesuję się wszelkimi tego typu patentami

    Zanim zabierzesz się do pracy, zapytaj. Może się okazać że ktoś już to
    zrobił i nazywa się to ORM.

  • 192. Data: 2015-11-22 15:30:41
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Sun, 22 Nov 2015 07:59:51 -0600, RW wrote:

    > ORM-y to zlo. Za kazdym razem kiedy gdzies uzywasz ORM-a, Bog zabija kotka.

    Heh, dobre, wezmę sobie do stopki lub opisu statusu ;-)

    --
    howgh
    szemrany

  • 193. Data: 2015-11-22 16:02:20
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Sunday, November 22, 2015 at 2:59:52 PM UTC+1, RW wrote:
    > ORM-y to zlo. Za kazdym razem kiedy gdzies uzywasz ORM-a, Bog zabija kotka.

    Bracie! :)

    w.

  • 194. Data: 2015-11-22 16:19:02
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał:

    > Użyje jezyka w którym dostanę ORMa zamiast składania ręcznie stringów SQLa. C++ nie
    jest tym
    > jezykiem.

    A ja uzyje wprost Pythona w ktorym mam wprost czysta
    nieskazona wydajna rozproszona baze obiektowa (ZODB).
    Zeby nie bylo zem len, to z wlasnorecznie skonstruowanym
    (parsing, runtime) jezykiem zapytan (OQLo podobnym).
    Tu masz gramatyke: http://wklej.to/YYqVo
    Tu przykladowy test: http://wklej.to/MS2YI
    Tu wyniki (drzewo AST i wynilki jegu "wykonania): http://wklej.to/ETE8K
    (nie odpowiem na szczegoly, bo kod jest tez ze "starych PiSowskich
    ciemnych czasow: 2005r:)

    Wszystko bez zadnych zupelnie niepotrzebnych warstw ORMowatych.
    Wiesz ze ORM jest zwyklym wytrychem?
    Nie powiem ze nie uzywam
    (w Pythonie SQLAlchemy, w C# nHibernate,
    w Javie doknalem tez Hibernate na JBosie),
    ale nie trace zdrowego rozsadku i nie uwazam,
    ze (niekiedy ciezkie i kosztowne) naginanie
    dosc nekombytabilnych swiatow (model tablicowo-realcyjny
    vide model drzewiasto- obiektowyt) to jest
    mistrzostwo swiata. Nie! To jest wciaz wytrych
    (mimo ze niekiedy bardzo dobry).
    W swiecie CAD-wskim basy obiektowe czy hierachiczne
    istnieja od zawsze, mimo ze malo kto "z zewnatrz" sobie
    zdaje z tego sprawe (npo wewntrzny format *,dwg AutoCADa),
    SolidEdge, MicroStation.

    PS1: Specjalnie nie zauwazyles ze _wymogiem_ zleceniodawcy
    bylo "zadnych frameworkow!" czy ci sie oko zwichrowalo ?
    PS2: Wiesz ile w 2002 roku bylo dojrzalych ORMow w ogole,
    a do PHP w szczegole?.

    PS: A jak oceniasz "znawco wielu jezykow" i "nowoczesny lemingu"
    moj "sredniowieczny" wrecz PiSowski :) Algolowski styl pisania ?
    Prawda ze syf i sredniowiecze ?

    A co sadzisz o Clipperze (zwlaszac 87) ?
    Tez syf (standardowo skladniowo o wiele gorszy od PHP).

    AK

  • 195. Data: 2015-11-22 16:37:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-22 16:19, AK wrote:
    > A ja uzyje wprost Pythona w ktorym

    Nie, pokazaleś dośc żałosny kawałek kodu w PHP który coś (co?) miał
    udowodnić. Udowodnił że w każdym języku można wymysleć kwadratowe koło,
    równie kanciaste.

    > Zeby nie bylo zem len, to z wlasnorecznie skonstruowanym
    > (parsing, runtime) jezykiem zapytan (OQLo podobnym).

    Własnoręczne języki mają wadę że nikt ich nie zna poza jednym misiem.

    > Wszystko bez zadnych zupelnie niepotrzebnych warstw ORMowatych.

    Te warstwy mają swoje zastosowania. Mozna oczywisćie mieć oprogramowanie
    bez nich i nie jest to problem. W duzym systemie bez ORMa i abstrakcji
    może się okazać że wylądujesz (o ironio!) we własnym vendor lock-in.

    > Wiesz ze ORM jest zwyklym wytrychem?

    ORM jest narzędziem. Wytrychem jest sklejanie SQLa (mySQLa) za pomocą
    stringów które praktykuje się w wiekszości książek do PHP i kursów
    online. Przypuszczalnie też firm robiących na tym szybką kasę.

    > dosc nekombytabilnych swiatow (model tablicowo-realcyjny
    > vide model drzewiasto- obiektowyt) to jest
    > mistrzostwo swiata. Nie! To jest wciaz wytrych
    > (mimo ze niekiedy bardzo dobry).

    W PHPie widać nie tyle nagięcie co przegięcie.

    > W swiecie CAD-wskim basy obiektowe czy hierachiczne
    > istnieja od zawsze, mimo ze malo kto "z zewnatrz" sobie
    > zdaje z tego sprawe (npo wewntrzny format *,dwg AutoCADa),
    > SolidEdge, MicroStation.

    Specjalistyczne bazy danych stosowane sa od zawsze. Sam jedną stosuje. I
    co z tego?

    > PS1: Specjalnie nie zauwazyles ze _wymogiem_ zleceniodawcy
    > bylo "zadnych frameworkow!" czy ci sie oko zwichrowalo ?

    Nie dyskutuje z takimi zleceniadowcami. Nie są w stanie uzasadniać tych
    decyzji przez co na końcu lądujesz z kwadratowym kołem jak w przypadku
    tego PHP. Jeśli pokazujesz światu kawalek kodu który powstał w wyniku
    glupich założeń wstępnych to trudno nad tym dyskutować i uogólniać wnioski.

    > PS2: Wiesz ile w 2002 roku bylo dojrzalych ORMow w ogole,
    > a do PHP w szczegole?.

    Nie. Ale skoro było zero to znaczy że język nie nadawał się do
    zastosowania bo wymagał rękodziela. Ale większośc softu jest napisana w
    językach nie nadających się do zastosowania, więc to nie jest żaden
    problem na tle reszty świata.

    > PS: A jak oceniasz "znawco wielu jezykow" i "nowoczesny lemingu"
    > moj "sredniowieczny" wrecz PiSowski :) Algolowski styl pisania ?

    Nijak. Jesli pytasz o ta wklejkę to niczym wyjątkowym się nie wyróżnia.

    > Prawda ze syf i sredniowiecze ?

    Nie. Zwykły, trywialny kod.

    > A co sadzisz o Clipperze (zwlaszac 87) ?

    Gówno straszne. Pisalem w tym zbyt dawno temu żeby pamiętać. Nie
    zamierzam nawet tego dotknąc kijem z racji faktu że nie lubie baz danych.

  • 196. Data: 2015-11-22 16:38:48
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "RW" <b...@g...pl> napisał:

    > Moim zdaniem angielskie sa tez kiepskie. Glownie dlatego ze rekruterami IT
    > zostaja czesto osoby slabo wyksztalcone, albo po kierunkach humanistycznych
    > typu historia.

    Tak. Tam czesto, a u nas wlasciwie _wylacznie_.
    Mowie powaznie. (glownie socjologia, psychologia i "marketing").

    > Zgadzam sie, dlatego glosowalem na lewice (Partia Razem).

    Wiem. "Wyczytalem" miedzy wierszami z poprzednich notek.
    Mimo ze jestesmy _dokaldnie_ na politycznych antypodach
    (jestem wrecz jaskiniowym antykominista:) to doceniam
    (i to bardzo) powiedzenie tego wprost.
    Poza tym "lewica" to jest tak szerokie pojecie ze
    miesci sie nim zarowno moj "ukochany" Pilsudski
    jak i (niestety) "mordercy narodow" typu Lenin, Stalin, czy Hitler.

    Raczej _nigdy_ politycznie sie nie zgodzimy, ale mysle (a nawet
    jestem pewien) ze z Toba mozna o niebo sensowniej porozmawiac
    niz tzw "liberalami" z PomylkiObywatelskiej.

    AK

  • 197. Data: 2015-11-22 16:40:56
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 13:59:43 UTC+1 użytkownik AK napisał:

    > <-- glupia uwaga
    >
    > Wcale nie!.
    > Akurat z ta uwaga RW w 100% sie zgadzam ;)
    >
    > AK

    to kolega 'kviat' spękal - a ta miniona dyskusja byla tak osobliwa ze az troche
    ciekawa (choc nie sadze by obaj dyskutanci mieli sie specjalnie czym szczycic (ziew))

  • 198. Data: 2015-11-22 16:47:32
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "szemrany" <s...@o...off> napisał:

    > Obecnie z tego co wiem na tym polu rządzi PDO, bardziej zintegrowany z PHP
    > i wydajniejszy.

    Dzieki. Zainterwsuje sie.
    Trzeba byc zawsze na czasie :)
    PS: ADOdb uzylem tez m.in. dlatego, ze wlasnie byl na tyle malo/separpowalnie
    zwiazany z PHP ze latwo bylo stworzyc (i stworzyli) klon do Pythona.

    > Nie chcę tego używać, tylko od jakiegoś czasu krąży mi po głowie
    > koncepcja/idea/pomysł pewnego rozwiązania które ma mieć zalety
    > ORMa bez jego wad i interesuję się wszelkimi tego typu patentami,

    Uj to nie wiem, czy nie moglibysmy cos podzialac wspolnie.
    Mam pewien inny patent/inne podejsie, ktory (byc moze) by "pasowal"
    do Twoich potrzeb. musialbym to conieco przygotowac/odswiezyc
    wiec nie dzisiaj (dzisiaj mam jeszcze pozostale ze 3 Codility po 2h :)

    AK

  • 199. Data: 2015-11-22 16:52:51
    Od: "AK" <n...@n...com>

    > Na wklejce z php widać jak ktoś wyszarpał żyły żeby zaemulować recznie popsutego
    ORMa. Z
    > obserwacji PHPowcow widze że problem nie leży w tym że ORMy to zło, tylko że nie
    mają pojęcia że
    > one istnieją. Więc robią persistence dłubiąc ręcznie, powielając te same błędy
    setki razy. Co nie
    > znaczy że ten defekt ograniczony jest do PHPowców. Nie tak wcale dawno temu
    widziałem projekt w
    > Javie w którym ktoś napisał popsuty klon Hibernate bo ... bo ... bo tak.

    Jednak zwyczajnie "guuupis jak but" :)
    Baranku lemingowaty: Pisalem wyraznie rok 2002!
    Wymog zleceniodawcy "zadnych frameworkow".
    Zgadnij dlaczego?

    Nawet te "przemycone" przeze mnie ADOdb i PHPtal
    byly dostarczane w zrodle mego systemu (zgadnij dlaczego).

    Gdy juz krytykujesz to sie zastanow _choc troche_
    nad technikaliami/uwarunkowaniami.

    AK

  • 200. Data: 2015-11-22 17:33:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-22 16:52, AK wrote:
    > Baranku lemingowaty: Pisalem wyraznie rok 2002!

    I w roku 2002 nie istniały inne jezyki programowania tylko to *musiał*
    być PHP? Nie wygląda to na kawałek strony www więc tym bardziej powody
    są niejasne.

    > Wymog zleceniodawcy "zadnych frameworkow".

    Świetny. Znam jeszcze jeden "not invented here". Rownie szkodliwy.

    > Zgadnij dlaczego?

    Nie mam pojęcia co miało miejsce w tym przypadku. Zazwyczaj jest to
    bełkodliwe uzasadnienie marketoidalne. Unikam takich pracodawców.