  • 181. Data: 2015-11-22 13:42:09
    Temat: Re: [OT] Stopka contra czarne dziury.
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Tu masz DB/Connection:
    http://wklej.to/KlIRg
    a tu cienki wrapik do SQL/ADOdb:
    http://wklej.to/SA7yl
    Do 95% rzeczy starczal ten prymityw (_intencjonalnie_ mail byc prymityw,
    wymogiem zleceniodawny bylo 0 zewnetrznych pakietow, ze nie wspomne o jakims
    Zendzie itp. Po lekkich bojach zgodzono sie na ADOdb a PHPTal - czyli Zope-owe ZPT
    - w ktorych sie kiedys specjalizowalem - przepchnalem po cichu).
    Kilka rzeczy trzeba bylo bardziej jednak recznie w SQL (np w "wydziwianych"
    czesto raportach).

    AK

  • 182. Data: 2015-11-22 13:53:10
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Tu masz jeszzce Web.php (sessions, queries, forms)
    http://wklej.to/F836Q
    i prymitywy dla Views w ZPT (PHPTal)
    Web.pt
    http://wklej.to/oaDuq
    i to wlaswie prawie cale "korowe"(lib) API narzedziowe.

    PS: No ale wiesz (sorry, ..no.. nie moglem sie powstrzymac;) PHP
    to "oczywiscie" w/g niektorych syf i porobstwo (a stosujacy go to gląby),
    wiec raczej uzyj oczywiscie wspanialego i jedynie slusznego C++ :)
    PS1: Podobno MS tez cus napisal w PHP (zdaje sie, ze web interface
    do listy plac Gatesa czy innego Balmera) wiec tym bardziej "apage satanas! " ;)
    Tylko C++ !

    AK

  • 183. Data: 2015-11-22 13:59:41
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "fir" <p...@g...com> napisał:

    > Jak to mowia na zdegenerowanym Zachodzie: "Guys, get a room".

    <-- glupia uwaga

    Wcale nie!.
    Akurat z ta uwaga RW w 100% sie zgadzam ;)

    AK

  • 184. Data: 2015-11-22 14:06:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-22 13:53, AK wrote:
    > PS: No ale wiesz (sorry, ..no.. nie moglem sie powstrzymac;) PHP
    > to "oczywiscie" w/g niektorych syf i porobstwo (a stosujacy go to gląby),
    > wiec raczej uzyj oczywiscie wspanialego i jedynie slusznego C++ :)

    Użyje jezyka w którym dostanę ORMa zamiast składania ręcznie stringów
    SQLa. C++ nie jest tym jezykiem.

  • 185. Data: 2015-11-22 14:59:51
    Od: RW <b...@g...pl>

    On Sun, 22 Nov 2015 14:06:48 +0100, Sebastian Biały wrote:

    > Użyje jezyka w którym dostanę ORMa zamiast składania ręcznie stringów
    > SQLa. C++ nie jest tym jezykiem.

    ORM-y to zlo. Za kazdym razem kiedy gdzies uzywasz ORM-a, Bog zabija kotka.

    RW

  • 186. Data: 2015-11-22 15:03:16
    Od: RW <b...@g...pl>

    On Sun, 22 Nov 2015 11:10:24 +0100, AK wrote:

    > Alez ja szukam dokladnie wlasnie.
    > Na portalach 80% to ogloszenia wlasnie frm rekrytujacych.

    > Uuu to nie w Polsce.

    U mnie to jest spory procent pensji rocznej.

    > Dlatego pierwsze etapy sa przeprowadzany prze firmy rekruterskie.
    > Inna spraw ze jakos tego etapu (tu jest pies pogrzebany).
    > Tu zmilcze jest chodzi o polskie firmy rekruterskie.
    > W stosunku do np. angielskich (a tu mam pewne rozeznanie) to my jestsmy
    > w sredniowieczu :( I tu jest glowny problem.

    Moim zdaniem angielskie sa tez kiepskie. Glownie dlatego ze rekruterami IT
    zostaja czesto osoby slabo wyksztalcone, albo po kierunkach humanistycznych
    typu historia.

    > Do dobra :) Wiem dokladnie jak wygladaja te "szepty", a boje sie,
    > ze zza angielskiej mgly trudno dostrzec Ci polska poPOwska
    > rzeczywistosc. _Zdecydowana wiekszosc_ stanowisk zalatwia sie (mowie
    > ogolnie, nie tylko o IT) _dokladnie_ jak za PRyLu.
    > Slowem: "brat szwagra" + ordynarna lapowa + zwykle musi byc rowniez
    > politycznie "nasz" + kumotersko (lokalne "koterie"_), "swoj" musi byc.

    No ja pamietam jak wygladaly zmiany kadrowe w Warszawie kiedy prezydentem
    miasta zostal Lech Kaczynski, wiec wiem ze to nie tylko PO-wska specyfika.

    > Ogloszenia (rowniez te na portalach) w duzej mierze to zwykly "pic na
    > wode" "zaslaniajacy" fakt ze kandydat juz dawno zostal zdecydowany.

    O to tak jak w USA z wizami H1-B :)

> [...]
    > przestal byc moim znajomym, a i do zwyczajnego "walniecia dupka w morde"
    > bylo mi naprawde niedaleko.
    > PS: Fakt, ze gosc mogl puscic "fame" co mi napewno nie pomoglo,
    > ale tak naprawde to przyczyna jest chyba zupelnie inna/w Polsce
    > "naturalna":
    > "Gosc jest stary 60+, a wiec nie da sie go wycisnac jak cytryne, a i
    > jeszcze w przedemerytalny wiek ochronny wejdzie i nie bedzie go mozna z
    > dnia na dzien zastapic innym" itp.
    > U nas wciaz nie mysli sie kategoriami Amerykanow "ile mozna na tej
    > personie zarobic" , ale wciaz "ile mozna stracic".

    W USA tez sie skarza na "ageism", z podobnych powodow.

    > PS: My Kochany Kolego po tych 8 latach "rzadu liberalow"
    > mamy w Polsce czysty nieskazony - fakt ze nowoczesny -
    > FEUDALIZM == wyzysk.

    Zgadzam sie, dlatego glosowalem na lewice (Partia Razem).

    RW

  • 187. Data: 2015-11-22 15:15:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-22 14:59, RW wrote:
    > ORM-y to zlo.

    Na wklejce z php widać jak ktoś wyszarpał żyły żeby zaemulować recznie
    popsutego ORMa. Z obserwacji PHPowcow widze że problem nie leży w tym że
    ORMy to zło, tylko że nie mają pojęcia że one istnieją. Więc robią
    persistence dłubiąc ręcznie, powielając te same błędy setki razy. Co nie
    znaczy że ten defekt ograniczony jest do PHPowców. Nie tak wcale dawno
    temu widziałem projekt w Javie w którym ktoś napisał popsuty klon
    Hibernate bo ... bo ... bo tak.

  • 188. Data: 2015-11-22 15:17:51
    Od: szemrany <s...@o...off>

    > Użyje jezyka w którym dostanę ORMa zamiast składania ręcznie stringów
    > SQLa. C++ nie jest tym jezykiem.

    Jednakowoż gdzieś ta konkatencja i tak się odbywa, a że w swoim kodzie jej
    nie widzisz to tylko kwestia separacji warstwy.
    Co do ORMów... po pierwsze czasem są mniej wydajne, po drugie zbyt sztywne.
    Obie cechy wynikają z ich uniwersalności. W 90% zastosowań to nie ma
    znaczenia, ale czasem ma duże.

    --
    howgh
    szemrany

  • 189. Data: 2015-11-22 15:25:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-22 15:17, szemrany wrote:
    > Jednakowoż gdzieś ta konkatencja i tak się odbywa, a że w swoim kodzie jej
    > nie widzisz to tylko kwestia separacji warstwy.

    Twoje "tylko" jest istotnym skladnikiem inżynierii oprogramowania. Brak
    abstrakcji powoduje wiele problemów, na przykład utrudnia lub wręcz
    uniemożliwia testy. Przy pisaniu hello worldów albo nastepnej strony www
    to nie ma faktycznie znaczenia.

    > Co do ORMów... po pierwsze czasem są mniej wydajne

    Mogę to samo powiedzieć o gołym SQLu ponieważ ORM ma znacznie więcej
    możliwosci algorytmicznych na poziomie dostępu do danych niż SQL i może
    *optymalizować* zapytania w locie lub cacheować lokalnie. Jest zupełnie
    inna sprawą że przeciętny klient ORMa jest niespecjalnie inteligentny i
    zazwyczaj nie potrafi wykorzystać jego cech (np ładowanie w drzewo 40k
    rekordów zamiast tylko widocznych itd).

    >, po drugie zbyt sztywne.

    Nie ma nic bardziej sztywnego niż ręcznie wydziargany kod SQLa
    zahadrkodowany w dowolnym języku wyższego poziomu.

  • 190. Data: 2015-11-22 15:27:13
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Sun, 22 Nov 2015 13:24:54 +0100, AK wrote:

    > DAL ? Nie rozumiem skrotu ? Chodzi o baze danych ?

    Data access layer

    > Jesli tak to ADOdb. Bardzo goraco polecam

    Obecnie z tego co wiem na tym polu rządzi PDO, bardziej zintegrowany z PHP
    i wydajniejszy.

    > SQLQuery o DB to moje wlasne prosciutkie (wrecz prostackie - to byla szybka
    > robota a zlecenie wiec o "doskonalosci" ciezko mowic/ a nawet wspominac) wyroby.
    > Chcesz ? Poszperam i odszukam. Nie ma problemu
    > Tyle ze malo co pamietam bo to byl chyba 2003 rok :(
    > Ale postaram sie poszukac jesli Ci to pomoze/cus ulatwi - szczegolnie dla Ciebie.

    Ok, dziękli za pliki. Nie chcę tego używać, tylko od jakiegoś czasu krąży
    mi po głowie koncepcja/idea/pomysł pewnego rozwiązania które ma mieć zalety
    ORMa bez jego wad i interesuję się wszelkimi tego typu patentami, bo
    poszerza mi to bazę wiedzy do przemyśleń. Poza tym ma to być
    zaimplementowne docelowo w Delphi. Tak, wiem co o nim wszyscy myślicie i
    mam to gdzieś :-P