eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszliRe: OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
  • Data: 2020-04-27 17:07:17
    Temat: Re: OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-04-27 o 12:58, J.F. pisze:
> [...]
    niesienia-z-austrii-nawet-lagodny-przebieg-moze-nisz
    czyc-pluca-6503967816501377a

    >Ale nie mieli dowodów albo mało.

    Mieli, ze pluca wygladaja jednak inaczej.

    >https://www.medonet.pl/koronawirus,chinscy-lekarze-
    badaja-pluca-pacjentow-z-koronawirusem--wyniki-sa-za
    trwazajace,artykul,51594041.html

    >Ależ wiem o tym, tyle że były to generalnie osoby po cięższym
    >przebiegu choroby,
    >a tu okazuje sie że ci co to 'bezboleśnie' przechodzą też nie mogą
    >się czuć bezpieczni, bo wirus zostawia trwały ślad, jak duży pewnie
    >zależy od organizmu, ale nurkowie to raczej
    >wysportowane osoby w dobrej kondycji fizycznej, więc skoro ich
    >dopadło tak to jakie szanse mamy My 'kanapowcy'?

    Duze mamy, bo smiertelnosc wirusa jednak dosc mala.
    I sie moze nawet nie dowiemy, ze pluca mamy lekko uszkodzone - na
    kanapie nie przeszkadza.

    >Włóknieją, tzn tracą pęcherzyki płucne przez co zmniejsza sie
    >powierzchnia wymiany gazów z otoczeniem. Czyli masz płuca ale działa
    >tylko ich fragment, jak za mały to się dusisz.

    Czyli wydajnosc, nie "pojemnosc".

    >A dlaczego nie?

    I co - przez dwa lata nie wpuscimy nikogo z obcych krajow, nie
    wyjedziemy, lub bedziemy mieli 2 tygodnie kwarantanny ?

    I wychwycimy wszyskich krajowych nosicieli, czy nadal zakmniemy
    szkoly, fryzjerow itp ?

    > wirus jak widać bardzo łatwo się przenosi i przez to ma bardzo
    > wysoką zakażalność. Co oczywiście nie zmienia ludzi którzy nadal
    > potrafią być bezmyślni, złapali kobitę, 54 lata zarażoną, która
    > pojechała na zakupy ze zdrowym mężem, trafiła
    >na 2 miesiące do paki.
    >https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-w-polsce-zaraz
    ona-kobieta-pojechala-na-zakupy-trafila-na-2-miesiac
    e-do-aresztu-6503997085714049a

    To sie musza strasznie w areszcie cieszyc :-)

    >A co do izolacji, dzisiaj Nowa Zelandia ogłosiła że prawie wyszła z
    >wirusa
    >"Dyrektor generalny ds. zdrowia Ashley Bloomfield powiedział, że
    >niewielka liczba nowych przypadków "daje nam pewność, że osiągnęliśmy
    >cel eliminacji". Ostrzegł, że nie oznacza to, iż nie będzie nowych
    >zakażeń, ale że udało się opanować sytuację."
    >I zrobiła to zamykając wszystko

    Ale to ta sama sytuacja - pozbyli sie wirusa, i co dalej ?
    U nich latwiej, bo wyspa i wszedzie daleko, ale co - beda wszystkich
    przyjezdzajacych na tydzien do kwarantanny i potem test ?

    J.