  • 21. Data: 2009-05-30 19:24:03
    Temat: Re: Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Jesteś teoretykiem i to marnym ,a wpraktyce sprawdziłeś ?

    A Ty sprawdzales? Niewazne jak wykonany jest kabel za 30 zl (podpowiem - z
    reguly calkiem niezle, zreszta kupiony od producenta kosztuje marne grosze
    i dopiero w sklepie do ceny dopisuje sie dwa zera, bo ludzie i tak to
    lykna), wazne, ze z tego co wiem jego budowa nie moze byc przyczyna
    pojawienia sie subtelnych roznic w jakosci obrazu (i na pewno nie wplywa
    na ostrosc obrazu czy kolory). To nie analog!

    > kup taki za 30 zł i taki za 130 ,rozetnij je i sprawdż czym one
    > się różnią.

    Iloscia zlota na powierzchni wtyczek, gruboscia gumowej oslony? :)

    k,

  • 22. Data: 2009-05-30 20:47:08
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    michalek pisze:

    > Staje przed potrzeba kupienia kamery do nagrywania niektórych
    > przez siebie prowadzonych prelekcji-wykładow. Czasem pewnie
    > byłaby używana do typowo rodzinnych wydarzeń.
    > Ponieważ chciałem wydać na nią możliwie niedużo, rozglądałem
    > się za kamerami poniżej 1000zł.

    Przy tej cenie o wyższej rozdzielczości niż PAL (720x576) możesz
    zapomnieć. A jeżeli chodzi o kamery PAL, najlepszym nośnikiem jest jak
    do tej pory niepokonana kaseta MiniDV. Bardzo mała, praktycznie
    pomijalna kompresja danych (zaledwie 5:1) daje znacznie lepszą jakość
    obrazu niż "wynalazki" stosowane przy zapisie filmów na kartach pamięci
    czy dyskach twardych w kamerach (tam stosowana jest mocna kompresja
    MPEG4, najczęściej H.264 AVC).

    Główna wada to konieczność "zabawy" z tak nagranym materiałem w celu
    chociażby utworzenia płyty DVD z filmem (zgranie taśmy do komputera
    przez kabel Firewire, kompresja na wybrany format).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 23. Data: 2009-05-30 21:12:41
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chociażby utworzenia płyty DVD z filmem (zgranie taśmy do komputera
    > przez kabel Firewire, kompresja na wybrany format).

    A jak jest z jakością zapisu na małych płytkach DVD (1.4 GB, 8 cm)?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 24. Data: 2009-05-30 21:23:28
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > A jak jest z jakością zapisu na małych płytkach DVD (1.4 GB, 8 cm)?

    Kompresja mpeg2. Czasem po nagraniu plyta do wywalenia, nie daje sie
    sfinalizowac. Kolejny wynalazek.

    Jingiel

  • 25. Data: 2009-05-30 22:49:42
    Temat: Re: [OT] Różnica między kamerami z HDD a "na kartę"
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    KILu pisze:

    > Iloscia zlota na powierzchni wtyczek, gruboscia gumowej oslony? :)

    Tak się też kiedyś zastanawiałem, skąd wzięła się ta paranoja ze złotem.
    Przecież złoto ma mniejszą konduktywność (41000000 S/m) od miedzi
    (58000000 S/m)... rozumiem, że złącza nie śniedzieją, ale inne głupie
    wymysły mnie ostro zastanawiają...

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 26. Data: 2009-05-31 08:12:03
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Przy tej cenie o wyższej rozdzielczości niż PAL (720x576) możesz
    > zapomnieć. A jeżeli chodzi o kamery PAL, najlepszym nośnikiem jest jak
    > do tej pory niepokonana kaseta MiniDV.

    MiniDV jest bardzo dobre rowniez do HD - ja nie narzekam. Jedna uwaga -
    w kamerach Sony trzeba uzywac kaset Sony (na poczatku uzywalem JVC i
    mialem drpo-outy).

> [...]
    > obrazu niż "wynalazki" stosowane przy zapisie filmów na kartach pamięci
    > czy dyskach twardych w kamerach (tam stosowana jest mocna kompresja

    A uwierzysz ze kupienie kamery MiniDV graniczy teraz z cudem? Wszedzie
    karty pamieci i HDD sa, a tasiemki jakby juz 'wycofane'. Ki czort?

    > Główna wada to konieczność "zabawy" z tak nagranym materiałem w celu
    > chociażby utworzenia płyty DVD z filmem (zgranie taśmy do komputera
    > przez kabel Firewire, kompresja na wybrany format).

    Iii tam. Jedyne co denerwuje ze zgranie 1h filmu do kompa trwa dokladnie
    1:00:00 ;-(

    --
    Jerry1111

  • 27. Data: 2009-05-31 13:07:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 May 2009 16:50:30 +0200, Marcin Łukasik wrote:

    >Najczęściej dużo kwadratów, wynikających z kompresji cyfrowej obrazu, aż
    >w końcu szybka "stop klatka".
    >Jeśli masz w domu jakiś polsat cyfrowy, wizję, czy cokolwiek, na małej
    >antenie to możesz to zaobserwować przy burzy/śnieżycy.

    Ale mowa o transmisji raczej nieskompresowanej, wiec objawy beda
    jeszcze inne.

    J.

  • 28. Data: 2009-05-31 14:49:55
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

> [...]
    > Przecież złoto ma mniejszą konduktywność (41000000 S/m) od miedzi
    > (58000000 S/m)... rozumiem, że złącza nie śniedzieją, ale inne głupie

    Cały przewód nie jest ze złota, tylko części stykowe. Grubość warstwy złota
    wpływa na (szacowaną) liczbę cykli mechanicznych, po których ono zejdzie.

    Michał

  • 29. Data: 2009-05-31 16:50:51
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Michał Lankosz pisze:

    > Cały przewód nie jest ze złota, tylko części stykowe. Grubość warstwy złota
    > wpływa na (szacowaną) liczbę cykli mechanicznych, po których ono zejdzie.

    Hehe, wiem, że cały nie jest ze złota :)
    Rzecz tylko w tym, po co to złoto (techniczne!) tam jest... dla ładnego
    połysku?

    m.

  • 30. Data: 2009-05-31 20:08:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 May 2009 18:50:51 +0200, Marcin Łukasik wrote:
    >Hehe, wiem, że cały nie jest ze złota :)
    >Rzecz tylko w tym, po co to złoto (techniczne!) tam jest... dla ładnego
    >połysku?

    No przeciez sam sobie odpowiedziales - zeby styki nie
    sniedzialy/korodowaly/utlenialy itp.

    J.