  • 31. Data: 2009-02-07 23:27:27
    Temat: Re: [OT] Re: Problem z podpisem HTML - OE
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 07-02-2009 o 19:37:50 Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(a):

    > Widzę, że dzielnie stawiacie czoła przeciwnościom nieznanym w innych
    > metodach grupowej wymiany informacji.

    Nie rozumiem, mógłbyś jaśniej?

    --
    Maciej Łebkowski

  • 32. Data: 2009-02-08 02:49:20
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 08 Feb 2009 00:27:27 +0100, Maciej Łebkowski napisał(a):

    > Nie rozumiem, mógłbyś jaśniej?

    Toppostowany e-mail z kupą śmiecia przepuszczonego przez formatowanie N
    różnych programów pocztowych to nie jest najwygodniejsza forma grupowej
    dyskusji...

    Nawet prymitywne forum będzie wygodniejsze.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 33. Data: 2009-02-08 10:17:12
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 08-02-2009 o 03:49:20 Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(a):

> [...]
    > dyskusji...
    > Nawet prymitywne forum będzie wygodniejsze.

    Serio chcesz zastąpić e-mail przez forum? W całej komunikacji
    *pomiędzy* firmami?
    Poza tym, jak zauważyłeś, nie chwalę formatowania, ale samo
    toppostowanie i niewycinanie cytatów. Z powodów wymienionych
    powyżej (jest cała historia rozmowy, a w związku z tym nie
    wyobrażam sobie konieczności scrollowania kilkunastu stron
    cytatów, aby przeczytać odpowiedź).

    --
    Maciej Łebkowski

  • 34. Data: 2009-02-08 11:10:26
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 08 Feb 2009 10:17:12 -0000, Maciej Łebkowski <m...@e...com>
    wrote:

    > Serio chcesz zastąpić e-mail przez forum? W całej komunikacji
    > *pomiędzy* firmami?

    Da się. U mnie w firmie używamy Mantis i Basecamp do 90% komunikacji z klientami. Nie
    ma toppostowania, jest archiwum, itd.

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 35. Data: 2009-02-08 22:11:07
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Maciej Łebkowski pisze:
    > Nie wycinanie cytatów (co skutkuje forwardowaniem niemal całego wątku
    > od pierwszego maila) przydaje się, gdy ktoś nowy dołącza do dyskusji.

    Spróbuj się przebić przez te śmieci, gdzie jeden geniusz sobie wstawi
    inicjały jako znak cytowania, co naturalnie spieprzy program pocztowy
    drugiego, który to oczywiście pisze w HTML-u i kolorami odróżnia swoje
    od cytatów ;]

    > W przeciwnym wypadku trzebaby nowej osobie wyjaśniać wszystko od początku,
    > forwardować niewiadomo ile maili, etc.

    Nagle kwestia ile śmiecia człowiekowi poślesz ma znaczenie? Zaznaczasz w
    drzewku wsio od początku i klikasz "przekaż". Jak jesteś miły i Twój
    dotychczasowy rozmówca potrafi pisać maile, to możesz nie przekazywać
    nieaktualnych wątków.

    > A tak wystarczy wklepać jej adres w CC. Proste?

    Mniej czasu zajmie Ci zaznaczenie wybranych wiadomości do przekazania,
    niż nowemu dyskutantowi przewinięcie do początku cytowanej dyskusji. Bo
    przecież początek nie jest ani na górze (absurd!), ani na dole (tam
    wielokrotnie powtórzone stopki są). A jeszcze ile czasu zmarnuje na
    odsianie zakończonych wątków. Ty zaoszczędzisz 5 sek., on straci 2 min.
    Ale następnym razem on Tobie coś przekaże i bilans wyjdzie na zero, a
    tymczasem będziecie równo tracić przy czytaniu aktualnych maili.

    > Tylko proszę, niech mi nikt nie wyskakuje z tekstem, żeby łącza oszczędzać.
    > To było dobre w latach 90-tych.

    No tak, bo przecież maile w "firmach" czyta się tylko siedząc w biurze
    przy "firmowym" laptopie mając 100MB łącze. W trasę zabiera się tegoż
    laptopa z gigabajtami maili na dysku, bo przecież ściągamy przez POP3
    nie zostawiając wiadomości na serwerze. Jeszcze by tego brakowało, żeby
    to wszystko było dostępne przez IMAP - poczta by zajmowała TB, a
    przecież admin potrzebuje miejsca na pornole. Bo co ma robić?
    Administrować listą dyskusyjną/oprogramowaniem ułatwiającym
    dyskusję/pracę? A może robić kopie zapasowe? Przecież jak lapka
    zostawisz w pociągu, to wystarczy że poprosisz wszystkich o przekazanie
    ostatniego maila i bez backupu wszystko masz z powrotem ;)

    * statystyki dostarczyła znana firma kciuk & suck ;] Swoją drogą ciekaw
    jestem ile % masy maili na moim koncie to niepotrzebne cytaty, a ile to
    niespakowane psdki.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 36. Data: 2009-02-09 09:26:28
    Od: fv <f...@c...com>

    Maciej Łebkowski wrote:
> [...]
    > forwardować niewiadomo ile maili, etc. A tak wystarczy wklepać jej adres

    Tak, oczywiście że proste.

    Z tym że każdego kto próbuje na mnie tej sztuczki szufladkuję jako ostatniego złamasa
    i od tej pory
    nie podaję ręki. Często bowiem jest to próba zepchnięcia lub rozproszenia
    odpowiedzialności. Taka
    kupa pomieszanego, setki razy forwardowanego śmiecia nie nadaje się do zapoznania się
    z tematem.

    Jak ktoś chce mnie do sprawy włączyć, to musi się ze mną spotkać osobiście albo
    chociaż zadzwonić.

    Zalecałbym daleko posuniętą ostrożność w dołączaniu do czegokolwiek w oparciu o
    maila.

    Ale tak, jest to sprawa prosta... Zawsze można potem na zebraniu powiedzieć "to ty
    nie wiesz, nie
    czytasz maili firmowych?". Łatwo sobie w ten sposób znaleźć nowych wrogów ;-) Ale co
    kto lubi...

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 37. Data: 2009-02-09 09:29:18
    Od: fv <f...@c...com>

    Maciej Łebkowski wrote:

    > Serio chcesz zastąpić e-mail przez forum? W całej komunikacji
    > *pomiędzy* firmami?

    LOL? Komunikacja mailem z Cc *pomiędzy* firmami? O ja cie, ktoś tam u was jest bardzo
    odważnym
    człowiekiem. Nie znasz dnia ani godziny, kiedy jedno niedoczytane zdanie będzie cię
    kosztować posadę
    a firmę miliony.

    Nie pisałbym tego, gdyby nie prymitywne próby usuwania zdań z cytowanego tekstu, czy
    używanie
    białego koloru na białym tle...

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 38. Data: 2009-02-09 12:45:07
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 09-02-2009 o 10:29:18 fv <f...@c...com> napisał(a):

> [...]
    bardzo odważnym
    > człowiekiem. Nie znasz dnia ani godziny, kiedy jedno niedoczytane zdanie będzie cię

    No to czekam... :) LOL. Może wróćmy do rzeczywistości i merytorycznych argumentów?

    --
    Maciej Łebkowski

  • 39. Data: 2009-02-09 12:53:06
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 08-02-2009 o 23:11:07 Paweł Piskorz <n...@p...nie?> napisał(a):

> [...]
    > inicjały jako znak cytowania, co naturalnie spieprzy program pocztowy
    > drugiego, który to oczywiście pisze w HTML-u i kolorami odróżnia swoje

    No... Napisałem dokładnie to samo (HTML i cytowanie be, toppost OK)

> [...]
    > niż nowemu dyskutantowi przewinięcie do początku cytowanej dyskusji. Bo
    > przecież początek nie jest ani na górze (absurd!), ani na dole (tam

    Nieprawda. Content jest w postaci (tresc, stopka)+
    Przy toppostowaniu stopka zostaje na górze.

    Rozumiem, ze są argumenty za i przeciw. I, jak widać, umiem docenić
    zalety nie toppostowania. Po prostu przez kilka lat mailowania w
    mało technicznym (moze pomiedzy firmami bardziej z bardziej kumatymi
    ludzmi sie nie toppostuje, niestety nie w mojej branzy) srodowisku
    przyzwyczaiłem się i uwazam, ze wiekszosc argumentow przeciw ma
    duzo mniejsza wage niz na newsach, lub wcale nie dotyczy.

    --
    Maciej Łebkowski

  • 40. Data: 2009-02-09 12:54:57
    Od: fv <f...@c...com>

    Znajdź trzy miny w poniższym tekście. Trzecia jest trudna.