  • 171. Data: 2013-07-31 18:27:49
    Temat: Re: [OT] Re: Naprawa chlodnicy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Wednesday, July 31, 2013, 6:02:35 PM, you wrote:

    > I gdzie są te składki?

    Wydane na poprzednie pokolenie.

    > Może jednak, tak jak to normalnie bywa, roszczenie będziesz kierować
    > do tych, co rozkradli, a nie do Bogu ducha winnych obywateli?

    Nie było czego rozkradać. Po II wojnie światowej system startował od
    zera i od samego początku wpłacane składki były przeznaczane na
    wypłatę świadczeń. System nie zgromadził kapitału, bo składki były za
    niskie.

    > To tylko dowodzi tego, że system należy wygaszać stopniowo. Nie wynika z
    > tego, że należy kontynuować "przymus oszczędzania" dla obecnie młodych.

    Żeby "wygasić system" potrzeba, żeby jedno pokolenie płaciło składki
    na poprzednie i równolegle gromadziło kapitał na swoją emeryturę. Jak
    na razie stale brakuje chętnych na płacenie podwójnej składki. Jesteś
    chętny?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 172. Data: 2013-07-31 18:49:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > na poprzednie i równolegle gromadziło kapitał na swoją emeryturę. Jak
    > na razie stale brakuje chętnych na płacenie podwójnej składki. Jesteś

    Dlaczego zaraz podwójnej?
    Wystarczy trochę sprawniej i sensowniej tym zarządzać.
    Można, ale się nie opłaca rządzącym.

  • 173. Data: 2013-07-31 18:50:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > na poprzednie i równolegle gromadziło kapitał na swoją emeryturę. Jak
    > na razie stale brakuje chętnych na płacenie podwójnej składki. Jesteś

    Moja chęć nie ma znaczenia. System właśnie bankrutuje nawet w zakresie
    wypłaty obecnych emerytur, o jakimkolwiek oszczędzaniu już nie wspominając.

    --
    Liwiusz

  • 174. Data: 2013-07-31 18:57:00
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 31 Jul 2013 18:50:20 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >Moja chęć nie ma znaczenia. System właśnie bankrutuje nawet w zakresie
    >wypłaty obecnych emerytur, o jakimkolwiek oszczędzaniu już nie wspominając.

    Jakis lepszy system by sie przydal?.. A JAKI?

    A.L.

  • 175. Data: 2013-07-31 19:05:37
    Temat: Re: Naprawa chlodnicy
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > jak chcesz robić u takich co robią na lewo bez podatków to się nie dziw
    > potem, że budżet się nie domyka.

    Akurat się domknie jak mechanik zapłaci drugie 20% podatku po tym jak Ty
    pierwsze zapłaciłeś.

    > Bo ty i tak do takiego oszusta dopłacasz
    > płacąc wieksze podatki i ZUSy

    Przecież mniejsze zapłacisz. Konkretnie w ogóle nie zapłacisz tych drugich
    20%. Myślisz, że jakbyś je zapłacił to by Ci je zwrócili ? By sobie odliczyć
    musiałbyś działalność mieć a nie zwykłym obywatelem być.

  • 176. Data: 2013-07-31 19:07:54
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > ZUS płacisz nawet jeśli nie chcesz bo jest dofinansowany z budżetu. A
    > budżet się bierze z podatków.

    Bo emerytury nie są wydawaniem odłożonych przez lata pieniędzy tylko opieką
    państwa nad tymi, którym chodzić do pracy już nie wypada.

  • 177. Data: 2013-07-31 19:15:55
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > a jak wyobrażasz sobie wypłacanie emrytur dotychczasowym emerytom? Bo
    > zlikwidowanie instytucji ZUS nie spowoduje zniknięcia urzędników
    > zajmujących się tym co jest. Co najwyzej "znikną" w innych instytucjach.
    > Nawet jeśli dziś wymyślisz nowy swietny pomysł na emerytury to i tak
    > musisz obsługiwać to jest do tej pory do dnia smierci ostatniego z
    > objetych obecnym systemem. No chyba, że chcesz ludziom ukraść całą kase i
    > powiedzieć, zeby sie bujali.

    Ale jaką kasę ? Przecież ZUS to nie bank. On tylko zarządza podatkami
    pobieranymi na wypłatę emerytur.

  • 178. Data: 2013-07-31 19:18:49
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > To tylko dowodzi tego, że system należy wygaszać stopniowo. Nie wynika z
    > tego, że należy kontynuować "przymus oszczędzania" dla obecnie młodych.

    To nie jest przymus oszczędzania tylko podatek na emerytury. Pomagamy swoim
    rodzicom, którzy już nie mogą pracować.

  • 179. Data: 2013-07-31 19:39:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-31 19:18, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > To nie jest przymus oszczędzania tylko podatek na emerytury. Pomagamy
    > swoim rodzicom, którzy już nie mogą pracować.

    Do pomagania swoim rodzicom nie potrzebuję podatków i ZUS. A wręcz
    przeciwnie.

    --
    Liwiusz

  • 180. Data: 2013-07-31 20:34:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Wednesday, July 31, 2013, 6:49:16 PM, you wrote:

    > Dlaczego zaraz podwójnej?

    Żeby wystarczyło na opłacenie aktualnych świadczeń osób uprawnionych i
    zgromadzenie kapitału dla kolejnego pokolenia. Obecnych składek nie
    starcza nawet na pokrycie świadczeń :(

    > Wystarczy trochę sprawniej i sensowniej tym zarządzać.

    Nie ma czym zarządzać. Do ZUSu trzeba jeszcze dopłacać - składki nadal
    są za niskie. Nie istnieje kapitał. Przymus ustawowy, który wymusił na
    OFE wykup obligacji spowodował, że w OFE też już praktycznie nie ma
    kapitału a jedynie coraz mniej warte papierki :(

    > Można, ale się nie opłaca rządzącym.

    j.w.

    Rządzący musieliby znacząco podnieść składki. A nie po to PiS obniżał
    ubezpieczenie rentowe, żeby teraz PO podnosiło. A można było wtedy
    różnicę składki przenieść na emerytalne i dzisiaj rząd nie musiałby
    rozpaczliwie szukać pieniędzy.

    --
    Best regards,
    RoMan