    From: AlexY <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Re: Kocioł indukcyjny CO
    <Y8Rhs.56965$Xv.3407@fx07.am4>
    <6...@p...pl.invalid>
    Date: Thu, 25 Oct 2012 00:03:47 +0100

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello AlexY,
    >
    > Wednesday, October 24, 2012, 2:27:36 PM, you wrote:

    [..]
    > Ano to z tego, że osłaniając coś doprowadzasz do zwiększenia
    > rezystancji cieplnej pomiędzy podłoga a otoczeniem. A ponieważ
    > istnieje bezposrednia zależność róznicy temperatur od rezystancji
    > cieplnej, to wyższa temperatura elementu grzejnego skutkuje znacznym
    > podniesieniem temperatury osłoniętej podłogi.

    Teoretycznie się zgodzę ale czy ktoś praktycznie sprawdził na ile rośnie
    temperatura kabla jeśli się go ładnie opatuli izolacją termiczną? Musi
    się to ustabilizować na jakiejś wartości i będę bardzo zdziwiony jeśli
    jest to wartość szkodliwa dla jakiegoś elementu domu.

    > Z samej zasady muszą być cieplejsze. Średnica drutu oporowego jest
    > znacznie mniejsza od średnicy rurki z wodą.

    Drut nie leży on bezpośrednio pod panelem, jest jeszcze wylewka
    rozprowadzająca ciepło.

    > Panele są przygotowywane na temperaturzę rzędu 45 stopni - i takiej
    > temperatury wody się używa. Przy ogrzewaniu elektrycznym, po
    > przykryciu włochatym dywanem, możesz doprowadzić do nadtapiania od
    > spodu takiego dywanu...

    Interesują mnie liczby, ile może mieć taka podłoga pod dywanem,
    sprawdzał ktoś? Jeśli rzeczywiście jest z tym problem trzeba go obejść.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html