eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyChiptuning › Re: [OT] Re: Chiptuning
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kamil <k...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [OT] Re: Chiptuning
    Date: Fri, 20 Apr 2012 21:48:27 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 38
    Message-ID: <jmsi2k$pdk$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jmrp9s$k2b$1@news.dialog.net.pl> <jmsbjg$7c0$1@inews.gazeta.pl>
    <v1crnw117ef1$.17kp7dlimhnl8.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: host-92-22-91-209.as13285.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1334954900 26036 92.22.91.209 (20 Apr 2012 20:48:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 20 Apr 2012 20:48:20 +0000 (UTC)
    X-User: radnor
    In-Reply-To: <v1crnw117ef1$.17kp7dlimhnl8.dlg@40tude.net>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20120327
    Thunderbird/11.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2445356
    [ ukryj nagłówki ]

    On 20/04/2012 21:01, Tomasz Pyra wrote:
    > On Fri, 20 Apr 2012 20:57:49 +0200, Dykus wrote:
    >
    >> Bo przecież tam w cholerę zmiennych jest, im nowszy samochód tym więcej
    >> czujników i więcej parametrów jest branych pod uwagę, a sterowanie chyba
    >> też nie takie proste - każdy wtryskiwacz oddzielnie, nie rzadko sika na
    >> kilka razy, zmienne fazy rozrządu, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne
    >> cuda. Nie wystarczy chyba siknąć dłużej i zmienić kąt wyprzedzenia
    >> zapłonu...?
    >
    > Chiptuning tego typu silników jest stosunkowo prosty.
    > Tam jest wysokowydajna, sterowana komputerem sprężarka którą dość swobodnie
    > można regulować ciśnienie w kolektorze dolotowym. Podniesienie go daje już
    > przyrost mocy.
    >
    > Do tego się nieco bardziej podlewa paliwem i w sumie cały podstawowy
    > tuning.
    >
    > Dobre mapy, od kiepskich będą się tylko tyle różnić, że przyrosty mocy będą
    > płynne, przy mniejszych obciążeniach (jeżeli klientowi zależy) można
    > zostawić standardowe nastawy żeby ograniczyć zużycie paliwa.
    >
    > Taki lepszy tuner patrząc w dane będzie potrafił powiedzieć że trzeba
    > wymienić wtryski czy turbo na większe, bo to co jest się już nie wyrabia.

    Dobre mapy od kiepskich będą różnić się tym, że na tej pierwszej tłoki
    nie powinny się stopić. Oczywiście oszczędności w narodzie są lubiane,
    więc po co jechać do fachowca, skoro pan Henio zrobi to o 100zł taniej? :)





    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: