-
31. Data: 2023-01-25 20:06:31
Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 25.01.2023 o 19:57, heby pisze:
>> A tak w ogóle, to zapomniałem, że rozmawiam z Nerdem/Linusiem, który
>> nie pykał w dobre i wymagające gierki z obsługą DirectX na Windowsach,
>> tworzone pod te karty :)
>
> Ani jedna karta na AGP nie wspiera współczesnego DirectX, w
> przeciwieństwie do wszystkich współczesnych integr, wspierających
> najnowsze wersje.
Człowiek, nie wiesz o czym piszesz, jak zwykle. Oczywiście, że jest
kompatybilnośc wstecz ale Linuś nie wie. Na dodatek piszę o wielu
starszych grach pod DirectX w które chętnie bym sobie popykał ale na
Integrach się nie da tak, jak się dało na starych AGP. Nie wiesz, bo
NIGDY tego tematu nie sięgałeś...noale musisz coś udowodnić.
>
> Nie popykasz na swoim AGP.
No nie, bo mi port wykastrowali i zmuszają do sprzętu, który ma 3fps i
się mega zacina.
>
> Żyjesz w jakimś świecie absurdu, gdzie własne urojenia o lepszości AGP
> są ważniejsze od suchych faktów.
>
Jest odwrotnie. Żyjesz w jakiejś fantazji kompletnie nie popartej
doświadczeniem i próbujesz odpychać się cyferkami, nie mając żadnego
pojęcia o temacie. Generalnie jak zwykle :)
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
32. Data: 2023-01-25 20:24:33
Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 25/01/2023 20:06, LordBluzg(R)?? wrote:
>> Ani jedna karta na AGP nie wspiera współczesnego DirectX, w
>> przeciwieństwie do wszystkich współczesnych integr, wspierających
>> najnowsze wersje.
> Człowiek, nie wiesz o czym piszesz, jak zwykle. Oczywiście, że jest
> kompatybilnośc wstecz
Ciebie interesuje kompatybilnośc w przód, bo świat nie stoi w miejscu.
Kompatybilnośc wstecz obrabia się emulacją. Polecam.
> ale Linuś nie wie. Na dodatek piszę o wielu
> starszych grach pod DirectX w które chętnie bym sobie popykał
Możesz chętnie w nie popykać na VirtualBoxie. Ma wsparcie bodaj DX 8/9.
> ale na
> Integrach się nie da tak, jak się dało na starych AGP.
A możesz wyjasnic, co Ci tą operację blokuje? Niemożnośc na czym to niby
ma polegać?
> Nie wiesz, bo
> NIGDY tego tematu nie sięgałeś...noale musisz coś udowodnić.
Wręcz przeciwnie, jestem starym wyjadaczem retro computing, wliczając w
to również wszystkie etapy gfx/cpu od 2000 roku i sporo giercowania. Nie
doceniasz przeciwnika.
Podaj tytuły, w które chcesz popykac, to się zobaczy. Prosze, aby nie
były urojone.
>> Nie popykasz na swoim AGP.
> No nie, bo mi port wykastrowali i zmuszają do sprzętu, który ma 3fps i
> się mega zacina.
Kłamiesz. Przedstawiłem Ci, że integry mają większą wydajnośc niż
najszybsze AGP. Twoje 3fps wynika głównie z pustej przestrzeni między
oparciem a klawiaturą i masy uprzedzeń nie popartych niczym ścisłym.
> Jest odwrotnie. Żyjesz w jakiejś fantazji kompletnie nie popartej
> doświadczeniem
Co śmieszne, mam na ten temat całkiem przyzwoite dane liczbowe w postaci
benchmarków, jakieś 20 pare lat użytkowania kart graficznych, i sporą
wiedzę z programwoania, w tym nawet jakiegoś pod DX3D. Co Ty masz, poza
biadoleniem, że nie działa Ci jakaś gierka i to OZNACZA że AGP jest
lepsze od integry? Takie brednie obala się jednym linkiem w 5 sekund.
Naprawde, nie szkoda Ci wstydu, czy już go tam nie ma?
> i próbujesz odpychać się cyferkami
Tak, bo to akuratnie w przypadku kart graficznych jest wlasnie to, co
mówi o wydajności. Nie kolor obudowy, kształt wentylatora, tylko te
cyferki. Najszybsza karta AGP ma mniejsze cyferki niż tandetna integra
sprzed 5 lat.
>, nie mając żadnego
> pojęcia o temacie.
Pojęcie mam aż nadto, aby wiedzieć gdzie znajduje się prawdziwy problem
Twoich urojeń o wydajności AGP vs integra.
Jak z reztą prawie w każdym innym temacie technicznym.
-
33. Data: 2023-01-25 21:36:37
Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 25.01.2023 o 20:24, heby pisze:
Policzmy argumenty:
>>> Ani jedna karta na AGP nie wspiera współczesnego DirectX, w
>>> przeciwieństwie do wszystkich współczesnych integr, wspierających
>>> najnowsze wersje.
>> Człowiek, nie wiesz o czym piszesz, jak zwykle. Oczywiście, że jest
>> kompatybilnośc wstecz
>
> Ciebie interesuje kompatybilnośc w przód, bo świat nie stoi w miejscu.
> Kompatybilnośc wstecz obrabia się emulacją. Polecam.
Zemuluj mi AGP :)
1:0
>
>> ale Linuś nie wie. Na dodatek piszę o wielu starszych grach pod
>> DirectX w które chętnie bym sobie popykał
>
> Możesz chętnie w nie popykać na VirtualBoxie. Ma wsparcie bodaj DX 8/9.
Brednia całkowita bo Integra nadal nie posiada właściwości starej karty
AGP, szczególnie tych, które producent gry wykorzystał specjalnie pod
dany model i było tego sporo wojna na tamte czasy była pomiędzy ATI a
nVidia i było różnie. Intel wtedy nie był brany w ogóle pod uwagę.
2:0
>
>> ale na Integrach się nie da tak, jak się dało na starych AGP.
>
> A możesz wyjasnic, co Ci tą operację blokuje? Niemożnośc na czym to niby
> ma polegać?
Znasz może jakąś obecną kartę, która przyjmie sterowniki od 3DfX Voodo
3, pod którą jest napisana nie jedna gra i na openGL czy Dx nie działa?
Mam kilka takich gier, bo dostałem w prezencie z Voodoo (komplet).
3:0
>
>> Nie wiesz, bo NIGDY tego tematu nie sięgałeś...noale musisz coś
>> udowodnić.
>
> Wręcz przeciwnie, jestem starym wyjadaczem retro computing, wliczając w
> to również wszystkie etapy gfx/cpu od 2000 roku i sporo giercowania. Nie
> doceniasz przeciwnika.
Cały myk polega jednak na szczegółach, o których milczysz, nie wiesz,
lub specjalnie pomijasz. Wtrąciłeś gdzieś, że AGP skończyło się 10 lat
temu i porównujesz do karty 5 letniej. Czysta manipulacja, ale OK, odpal
na tej karcie Homeworld: Deserts of Kharak i opisz wrażenia, czy dasz
radę ruszyć myszką :D ale nie, że ktoś wpisał cyferki do benchmarka,
tylko organoleptycznie. Na nVidia to śmiga.
4:0
>
> Podaj tytuły, w które chcesz popykac, to się zobaczy. Prosze, aby nie
> były urojone.
>
>>> Nie popykasz na swoim AGP.
>> No nie, bo mi port wykastrowali i zmuszają do sprzętu, który ma 3fps i
>> się mega zacina.
>
> Kłamiesz. Przedstawiłem Ci, że integry mają większą wydajnośc niż
> najszybsze AGP. Twoje 3fps wynika głównie z pustej przestrzeni między
> oparciem a klawiaturą i masy uprzedzeń nie popartych niczym ścisłym.
Nic nie kłamię, poczytaj nim dalej będziesz bredził. Nie raz próbowałem
i się zwyczajnie nie da. Jak wyłączysz "mgły" i inne bajery to idzie
skokami i nie wyrabia tak w DirectX jak stara AGP przy grze pisanej np
Geforce a integra nadal Intel :/
5:0
>
>> Jest odwrotnie. Żyjesz w jakiejś fantazji kompletnie nie popartej
>> doświadczeniem
>
> Co śmieszne, mam na ten temat całkiem przyzwoite dane liczbowe w postaci
> benchmarków, jakieś 20 pare lat użytkowania kart graficznych, i sporą
> wiedzę z programwoania, w tym nawet jakiegoś pod DX3D. Co Ty masz, poza
> biadoleniem, że nie działa Ci jakaś gierka i to OZNACZA że AGP jest
> lepsze od integry? Takie brednie obala się jednym linkiem w 5 sekund.
> Naprawde, nie szkoda Ci wstydu, czy już go tam nie ma?
Musisz jednak zrozumieć bo nie dociera to do Ciebie, że karty AGP/Gamowe
były produkowane głównie do gier a gry były pisane pod te karty a nie
pod zintegrowanego Intela, który jest produkowany w zupełnie innym celu
a nie do gier. OK, wiele gier działa całkiem przyzwoicie ale wiele nie.
Nawet stare NFS mi się zacinało nie raz na Intelu i co?
>
>> i próbujesz odpychać się cyferkami
>
> Tak, bo to akuratnie w przypadku kart graficznych jest wlasnie to, co
> mówi o wydajności. Nie kolor obudowy, kształt wentylatora, tylko te
> cyferki. Najszybsza karta AGP ma mniejsze cyferki niż tandetna integra
> sprzed 5 lat.
Srerki, taa, integra Intel ma zajebiste wspomaganie akceleracji łącznie
z Vertex Shader Pixel Shder, czy XFX? :>
Weź, zejdź na ziemię i się nie ośmieszaj.
>
>> , nie mając żadnego pojęcia o temacie.
>
> Pojęcie mam aż nadto, aby wiedzieć gdzie znajduje się prawdziwy problem
> Twoich urojeń o wydajności AGP vs integra.
Nie, nie masz.
>
> Jak z reztą prawie w każdym innym temacie technicznym.
>
A to już parę razy udowodniłeś, że czujką ruchu włączasz kamerę, która
ma własną czujkę ruchu, że stosujesz AI oparte na tosterze. Tak działa,
wiem, że dowiedziałeś się iż można słyszeć klikanie klawiatury przez
ścianę czy drzwi, czy ostatnio dowiedziałeś się, że akumulator kwasowy
wybucha i może dojść do pożaru. Cóż, uczysz się :]
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
34. Data: 2023-01-25 22:29:10
Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 25/01/2023 21:36, LordBluzg(R)?? wrote:
>> Ciebie interesuje kompatybilnośc w przód, bo świat nie stoi w miejscu.
>> Kompatybilnośc wstecz obrabia się emulacją. Polecam.
> Zemuluj mi AGP :)
Nie trzeba. Wystarczy zaemulować DX. Co akurat VirtualBox robi całkiem
spoko.
>> Możesz chętnie w nie popykać na VirtualBoxie. Ma wsparcie bodaj DX 8/9.
> Brednia całkowita bo Integra nadal nie posiada właściwości starej karty
> AGP
Których właściwości nie posiada? Kiespkiej wydajności? Przesadnego
grzania? Naklejki z napisem?
>, szczególnie tych, które producent gry wykorzystał specjalnie pod
> dany model
W czasach kart AGP ani jeden producent gier nie stosował jakichkolwiek
specyficznych cech kart graficznych, tylko celował albo w DX albo
OpenGL. Co najwyżej mógł wymagać "podwójego teksturowania" czy innych
detali tego typu, ale kompletnie nie miało to związku z konkretnym
hardware ani AGP, to tylko określało jakieś totalne minimum, na którym
się odpalał. Po prostu DX i OpenGL w wersji jakiejśtam miało ficzery
podstawowe i dodatkowe. I tyle. Gry zawsze można było odpalić w
ficzerach podstawowych, ponieważ nikt nie jest na tyle głupi, aby jego
gra nie działała na większości dostępnych kart graficznych z powodu
nieistotnego ficzera.
To już ten czas, mniej więcej od DX5, kiedy istnieje pełna abstrakcja
hardware i nikt nie grzebie bezpośrednio po hardware karty. NIKT poza
sterownikiem. Przespałeś.
> i było tego sporo wojna na tamte czasy była pomiędzy ATI a
> nVidia i było różnie. Intel wtedy nie był brany w ogóle pod uwagę.
Wojna? Co najwyżej ustalano nowe ficzery które po latach bywało, że
stawały się ficzerami defaultowymi. Gry korzystały z nich opcjonalnie,
lub, kiedy stały się już standardem z DX albo OGL, wymagały ich zawsze,
ale wtedy zazwyczaj te ficzery były dostepne w nawet najtańszych kartach
na rynku. To działa tak do dzisiaj.
Pokaż przykaład gry, która wymaga specyficznej karty AGP ze specyficznym
ficzerem, do uruchomienia. Nie znam ani jednej współczesnej i znam
niezwykle mało starych i to takich pod 200x rok.
>> A możesz wyjasnic, co Ci tą operację blokuje? Niemożnośc na czym to
>> niby ma polegać?
> Znasz może jakąś obecną kartę, która przyjmie sterowniki od 3DfX Voodo
> 3, pod którą jest napisana nie jedna gra i na openGL czy Dx nie działa?
Voodoo3 wspiera DirectX 6 i OpenGL 1.1.
Dodatkowo, to na tyle żałosna karta pod względem wydajnosci, że obecnie
softwareowy rendering CPU może być szybszy od tego cuda.
Dodatkowo, natywny interfejs Glide jest emulowany przez np. DOSBoxa:
https://dosbox-x.com/wiki/Guide%3ASetting-up-3dfx-Vo
odoo-in-DOSBox%E2%80%90X
Dodatkowo, istnieje co najmniej nascie emulatorów Glide, przerzucajacych
wywołania do DX/OpenGL:
https://www.zeus-software.com/downloads/nglide
I ogólnie:
https://emulation.gametechwiki.com/index.php/Wrapper
s
Niektóre z nich są dedykowane do konkretnych gier, niektóre popsute,
niektóre działają dobrze.
Ogólnie, jeśli chcesz grać w gry używajace Glide, to najprawdopodobniej
takie starocie, że pogoni je softwareowa emulacja DOSBoxa.
> Mam kilka takich gier, bo dostałem w prezencie z Voodoo (komplet).
I to ta karta ma niby konkurować ze zintegrowaną współczesną grafiką? To
jakiś żart?
>> Wręcz przeciwnie, jestem starym wyjadaczem retro computing, wliczając
>> w to również wszystkie etapy gfx/cpu od 2000 roku i sporo giercowania.
>> Nie doceniasz przeciwnika.
> Cały myk polega jednak na szczegółach, o których milczysz, nie wiesz,
> lub specjalnie pomijasz.
Niewiele pomijam. Nie dostałem do tej pory tej karty AGP szybszej od
integry. Bo przecież to chyba nie to żałosne Voodoo3, od którego większą
wydajnosc 3D maja współczesne smartwatche z aliexpress.
> Wtrąciłeś gdzieś, że AGP skończyło się 10 lat
> temu i porównujesz do karty 5 letniej.
Sam to porównanie wykonałeś twierdząc, że karta AGP (jakaś) jest szybsza
niż to co montują w komputerach obecnie jako integry. Co jest oczywistym
kłamstwem, wykazanym 1 linkiem.
> OK, odpal
> na tej karcie Homeworld: Deserts of Kharak
To gra z 2016. Można ją nazwać współczesną. Nie ma nawet 10 lat.
Karty zintegrowane nigdy nie są od tego, aby odpalać na nich gry im
współczesne. Choć w przypadku Vega 11 z AMD, to akurat nie jest do końca
prawda. To tylko prawda dla Intela.
Ciekawe, czy Twój Voodoo3 pogoni grę z 2016. Idziesz o zakład?
Podobno miałeś wykazać, że jakaś karta AGB jest szybsza od zintegrowanej
wspólczesnej. Czekam na ten dowód.
> i opisz wrażenia, czy dasz
> radę ruszyć myszką
Nie o tym, dysputa. Bredzisz od kilku postów o tym, że karty AGP są
szybsze od zintegrowanych współczesnych. Nie są.
To, że na zintegroeanych współczesnych wiele współczesnych gier nie
ruszy to żadna nowość.
I nie ma nic wspólnego z twoimi bredniami o AGP.
>> Kłamiesz. Przedstawiłem Ci, że integry mają większą wydajnośc niż
>> najszybsze AGP. Twoje 3fps wynika głównie z pustej przestrzeni między
>> oparciem a klawiaturą i masy uprzedzeń nie popartych niczym ścisłym.
> Nic nie kłamię, poczytaj nim dalej będziesz bredził.
Poczytałem. Voodoo3 ma mniejszą wydajność niż moja TNT2, wyrzucona ze 20
lat temu. Co starasz się udowodnić tymi bredniami o wydajnosći AGP vs
współczesne integry?
> Nie raz próbowałem
> i się zwyczajnie nie da.
Ale co się nie da? Zaemulować Voodoo3? To akurat robimy z palcem w d...
tylko trzeba najpierw zadać sobie trud.
> Jak wyłączysz "mgły" i inne bajery to idzie
> skokami i nie wyrabia tak w DirectX jak stara AGP przy grze pisanej np
> Geforce a integra nadal Intel :/
I co z tego niby wynika? Podpowiem: Gra jest źle napisana. Używa
nietypowych detali DX3 (na przykład framebuffora jako tekstury, do
symulacji odbić). Powodów może być milard. Nie mają one nic wzspólnego z
wydajnością grafiki 3D na współcsnych integrach, ale mają wszystko
wspólnego z faktem, że programiści pisali je na bardzo starym API, które
obecnie jest już nie hardwareowe, tylko emulowane, bo komu by się
chciało dla jednego fascynata staroci utrzymywać to API. Najzwyczajniej,
zainteresuj się specjalistycznymi emulatorami do Glide, DOSBoxem,
VirtualBoxem. Może któryś z nich zadziała. Zacznij od wrapperów Glide,
używałem je w 2000 roku do poganiania UltraHLE z niezłym skutkiem, więc
tersz powinno byc tylko lepiej.
> Musisz jednak zrozumieć bo nie dociera to do Ciebie, że karty AGP/Gamowe
> były produkowane głównie do gier a gry były pisane pod te karty a nie
> pod zintegrowanego Intela
To nie ma żadnego znaczenia. DX i OpenGL oraz częsciowo engine 3D
zacierają między nimi różnice do poziomu, w którym programista gry ich
nie widzi.
Dodatkowo to zwyczajne kłamstwo, że zintegrowane karty Intela nie są do
gier. Sa, ale są słabo wydajne. Mają wszystkie cechy, które pozwalają im
spełniać obostrzenia DX w najnowszych wersjach. I pobierają bardzo mało
mocy. Możesz sobie na takiej odpalić mało wymagające tytuły, oraz
najnowsze i poprawnie, tylko wolno, renderują obraz. To pełnoprawne,
niskomocowe i powolne karty graficzne, przeznaczone do tego, do czego
obecnie jest przeznaczone 3D w komputerze. Do grania, wyświetlania
prostych CADów, akceleracji kodeków, obliczeń i wszystkiego innego czym
obecnie zajmuja się karty gfx. Są tylko powolne.
Ale nadal szybsze niż najbardziej wypasione karty AGP. To jest naście
lat rozwoju.
>, który jest produkowany w zupełnie innym celu
> a nie do gier.
Produkowane są tak, że spełniają obostrzenia DX, co zonacza, że mają
wszystkie cechy, które są "do gier". Wszystkie. Poza wydajnością, która
mimo że słaba, jest o wiele lepsza niż 100W potworków z 2010.
> OK, wiele gier działa całkiem przyzwoicie ale wiele nie.
> Nawet stare NFS mi się zacinało nie raz na Intelu i co?
I nic. Starasz się znowu wybrnąc w sytuacji kombinując jak tu nie nazwać
Intela kartą graficzną. A on jest kartą graficzną. Wspiera rysowanie
trójkątów, obliczenia, kodowanie. Jest powolny, bo jego zadaniem jest
głównie pobieranie mniejszej ilości mocy. Ale AMD nie ma takich
problemów, ich zintegrowane karty graficzne maja wydajnośc zbliżoną do
tanich kart dedykowanych. Vega 11 pozwala na komfortowe granie w
najnowsze tytuły, choć w nie najwyższych detalach.
Możesz tuptać nózka, ale nijak z tego nie wynika, że zintegrowana
współczesna grafika jest gorsza od najszybszej AGP. Za to wynika dużo na
temat umiejętności logicznego wnioskowania.
> Srerki, taa, integra Intel ma zajebiste wspomaganie akceleracji łącznie
> z Vertex Shader Pixel Shder
Te ficzery miały karty 20 lat temu i wtedy mogły być czymś istotnym.
Teraz masz to pewno w GPU w smartwatchu.
Iris Plus, w najnowszych intelach, jest zgodny z DX12. Zgadni teraz
jakie ficzery wspiera, bo musi. Z resztą nie zgaduj, kiepski jesteś w
kojarzeniu faktów.
https://en.wikichip.org/wiki/intel/iris_plus_graphic
s_650
>, czy XFX? :>
Co to jest XFX?
> Weź, zejdź na ziemię i się nie ośmieszaj.
Ja po niej twardo stąpam mając przed oczami suche fakty zamiast uprzedzeń.
>> Pojęcie mam aż nadto, aby wiedzieć gdzie znajduje się prawdziwy
>> problem Twoich urojeń o wydajności AGP vs integra.
> Nie, nie masz.
Więc cały świat się myli. Przypadek jeszcze cieższy niż ten, o którym
myślałem.
>> Jak z reztą prawie w każdym innym temacie technicznym.
> A to już parę razy udowodniłeś, że czujką ruchu włączasz kamerę, która
> ma własną czujkę ruchu, że stosujesz AI oparte na tosterze. Tak działa,
> wiem, że dowiedziałeś się iż można słyszeć klikanie klawiatury przez
> ścianę czy drzwi, czy ostatnio dowiedziałeś się, że akumulator kwasowy
> wybucha i może dojść do pożaru. Cóż, uczysz się :]
Większość z tych rzeczy to zwykłe brednie kolesia, który przez 20 lat
odkręcał śrubki w kamerach, nie mając pojecia, że one są na Linuxie.
W efekcie nie potrafisz nawet ocenić tak prostej przeczy, jak 20 lat
postępu w kartach graficznych, starając się na podstawie swoich
żałosnych doświadczeń z jakaś gierką wyjasniać wydajność współczesnego
hardware.
Koserwatyzm to straszna choroba. Objawia się równiez ignorancją, tylko
że na własne życzenie. Smutne. Bardzo smutne.
-
35. Data: 2023-01-25 22:50:47
Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
Od: Marek <f...@f...com>
On Wed, 25 Jan 2023 15:36:42 +0100, Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz
Wojtiuk"> wrote:
> Dawno, dawno temu, w czasach kineskopowych, kiedy Nokia produkowała
> telewizory :-)), wspomniana Nokia opracowała chassis modułowe.
Bleh. W 2015 Samsung wprowadził podobny koncept. Większość kluczowej
elektroniki telewizora przeniósł do zewnętrznego małego pudełka i
nazwał to one connect. Ekran stał się tylko wyświetlaczem połączonym
jednym jebutnym przewodem z tym pudełkiem. Pudełko ma wszystkie
możliwe złącza AV RF USB itp. Zachwalał to jako nowotarskie
rozwiązanie, że w przyszłości sprzętowy upgrade tv będzie polegał
tylko na wymianie tego małego pudełka. I co? I jeden wielki *uj. W
kolejnych wersjach tych pudełek do nowszych tv zaczęli zmieniać wtyki
łączące je z ekranen, wszystko po roku już było niekompatybilne.
Dwa lata temu wyszła afera z HBO które przestało wspierać wszystkie
tv Samsunga sprzed 2016 roku, oczywiście wszystkie modele oparte o
one connect sprzed 2016 nie umieją już działać z HBO a nowsze pudełka
nie pasują do starszych ekranów. I z tego co mi wiadomo nie było
żadnego obiecywanego upgrade'u sprzętowego tych pudełek do ekranów z
modeli pierwotnych.
I t
--
Marek
-
36. Data: 2023-01-25 22:56:54
Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
Od: Marek <f...@f...com>
On Wed, 25 Jan 2023 19:25:27 +0100,
LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
> A tak w ogóle, to zapomniałem, że rozmawiam z Nerdem/Linusiem,
> który nie
On jest taki Linuś jak ja duńska księżniczka :)
--
Marek
-
37. Data: 2023-01-25 22:58:39
Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 25/01/2023 22:56, Marek wrote:
>> A tak w ogóle, to zapomniałem, że rozmawiam z Nerdem/Linusiem, który nie
> On jest taki Linuś jak ja duńska księżniczka :)
Podpisuje się pod tym wszystkimi czterema kernelami!
-
38. Data: 2023-01-25 23:35:10
Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 25/01/2023 22:29, heby wrote:
> Ogólnie, jeśli chcesz grać w gry używajace Glide, to najprawdopodobniej
> takie starocie, że pogoni je softwareowa emulacja DOSBoxa.
Jest jeszcze https://pcem-emulator.co.uk/status.html
Też emuluje Voodoo(2).
-
39. Data: 2023-01-26 09:01:12
Temat: Re: Przestrojenie telewizora
Od: Trybun <L...@j...cb>
W dniu 25.01.2023 o 12:50, J.F pisze:
> On Wed, 25 Jan 2023 12:37:45 +0100, Trybun wrote:
>> Pomijając już prawny aspekt sprawy, czy istnieje (opłacalna) możliwość
>> przestrojenia starych telewizorów do standardu DVB T2 no i oczywiście
>> wgrania nowych kodeków aby sprzęt był do użytku bez zewnętrznych
>> dekoderów?
> Praktycznie nie.
> T2 to jednak duze zmiany po stronie sprzetowej - i w odbiorze,
> i w kodekach, ktore w TV tez mogą byc w sprzecie zaszyte.
>
> J.
>
A biorąc pod uwagę sprzęt który już jest wyposażony w dekoder T2, bo mam
dwa zewnętrzne tunery typu Combo które je mają. Czyli chodziłoby o samo
wgranie kodeka HEVEC? Oczywiście sam tego nie zrobię, ale czy warto
sprawą zainteresować kogoś w serwisie RTV, a wiec czy dla serwisanta to
prosta łatwa i przyjemna robota a i czy dla mnie na tyle opłacalna aby
wchodzić w inwestowanie w stary sprzęt?
-
40. Data: 2023-01-26 09:01:40
Temat: Re: Przestrojenie telewizora
Od: Trybun <L...@j...cb>
W dniu 25.01.2023 o 13:27, yabba pisze:
> W dniu 25.01.2023 o 12:37, Trybun pisze:
>>
>> Pomijając już prawny aspekt sprawy, czy istnieje (opłacalna)
>> możliwość przestrojenia starych telewizorów do standardu DVB T2 no i
>> oczywiście wgrania nowych kodeków aby sprzęt był do użytku bez
>> zewnętrznych dekoderów?
>>
>
> Opłacalna dla użytkownika metoda nie istnieje, ponieważ jest sprzeczna
> z metodą opłacalną dla producenta.
>
Kiedyś gadali tak o przestrajaniu radia w paśmie UKF. Lansowany był
trend aby kupować nowy sprzęt podczas gdy przestrojenie kosztowało grosze.